Olvasztótégely – Mini Countryman JCW teszt
306 lóerős szabadidő-autó a Minitől!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem járt ráncfelvarráson a Mini Countryman, ám „edzőterembe” igen, úgyhogy most már 306 lóerővel szaggatja az aszfaltot.
Emellett belül azért mégiscsak találni néhány változást, ugyanis az üzemmódválasztó elköltözött a váltószoknya karimájáról a középkonzol kapcsolósorára, és maga az automata előválasztó karja is új.
Picit a multimédiás rendszer kezelőgombja is megváltozott, ami egyébként tetszés szerint mellőzhető, hiszen a palacsintasütőben érintőképernyőről is vezérelhető. Hátrébb pedig a lábtér és az alaphelyzetben 450 literes csomagtér jól mutatja, hogy ez a Mini már tényleg nem kicsi.Azonban a gyorsulás nem minden, a tempót át kell menteni a kanyarokba is az igazi élvezethez. Ebben óriási segítség az összkerékhajtás. Nagy tömege – üresen 1,6 tonna – ellenére kellemes meglepetést okozott a hegyen kanyarogva. Tapad az ívre, mintha sínen húznák.
Természetesen magas építésmódja miatt nem olyan nagy élmény vele ugyanez a mókázás, mint kisebb testvéreivel, de ésszel élvezkedve kellemes perceket tud szerezni. Közvetlen kormánya és feszes futóműve is az élményautós irányba tolja a kis SUV-ot, viszont a szintetikus motorbúgást nyugodtan elfelejthették volna a tervezők. Szerintem a soros, négyhengeres, kétliteres turbómotor is tud szépen szólni a retyegő-rotyogó kipufogóról nem is beszélve. Nem szükséges ezt elrontani mesterséges motorzúgással, de sajnos megtették. A fogyasztásban sem szabad csodát várni. Háromszáz lovat bizony itatni kell, ez esetben 100 kilométerenként 13 liter magas oktánszámú benzinnel. Persze kiválasztható spórolós menetmód is, amikor igyekszik alacsonyan tartani a fordulatot, ám akkor elvész az autóból minden vadság, miközben jelentősen így sem csökkenthető a fogyasztás.Árak
Tesztmodell alapára
13 230 000 Ft (2020.02.02.)
Tesztautó ára
16 355 200 Ft (2020.02.02.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Teljesítmény:
225 kW (306 LE) 4500 1/min-nél
Nyomaték:
450 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,1 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4299 mm
Szélesség:
1822 mm
Magasság:
1822 mm
Saját tömeg:
1575 kg
Össztömeg:
2175 kg
Tengelytáv:
2595 mm
Karosszéria-kivitel:
Crossover
Csomagtér:
450-1390 l
Belső szélesség elöl:
1440 mm
Belső szélesség hátul:
1420 mm
Belmagasság elöl:
930-1000 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
260 mm
Ülőlap hossza elöl:
530-580 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1240 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1020 mm
Csomagtér magassága:
450-720 mm
Csomagtér hossza:
800 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1700 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
700 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
8 fokozatú automata
Nyomaték:
450 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
225 kW (306 LE) 4500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,1 s
CO2-kibocsátás:
156 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
13 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
67 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
71 dB(A)