Olvasói kérdés: milyen gumi lesz jó a Ford Mondeóra?

Gumikérdés: melyik abroncs ajánlható egy 8-15 éves autóra?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Olvasónk a 2000-2007 között gyártott Ford Mondeo III-asra keres abroncsot. Vajon melyiket javasoljuk az átlagéletkorú autóra?


Olvasónk, Péter az alábbi kérdést küldte: "Nyárigumi vásárlás előtt állok (Ford Mondeo 3-as sorozat, kombi, 2,0 literes benzines, kézi váltó). Nézegettem többféle tesztet és egy kicsit elbizonytalanodtam. Az ADAC szerint, igaz 195-ös méretben a Hankook K425 meglehetősen előkelő helyen végzett, míg az Önök által végrehajtott tesztben inkább a mezőny végén. Most akkor valóban jobban járok egy Infinity Ecosis-el? Vagy mekkorák a valós különbségek az abroncsok között? Az előző autómon (Mercedes w124, 2,6 benzin automata, szedán) normál felhasználás mellett például elégedett voltam a Barum Brillantis 2-vel is."
Először is, dicséret Péternek, hogy fontosnak tartja a gumikérdést, a gumiválasztást. Valóban meghatározó egy 8-15 éves autón is (hiszen a Mondeo Mk III ilyen). A gumin múlik, hogy miként tudunk elindulni, megállni, kanyarodni az autóval. Minden autón az egyik legfontosabb elem, nem érdemes rajta spórolni. Vásárláskor persze nem csupán az árakat, sokkal inkább a jellemzőket kell nézni, nem biztos, hogy a drágább abroncs jobb lesz.
Az ADAC csak pontszámokat oszt, konkrét mérési eredményeket nem mutat. Az teszteken adódó eltérő sorrendet befolyásolja az is, hogy azokon nem azonos abroncsok szerepeltek. A mi mérési eredményeink (minden esetben 5 mérés átlaga) legutóbbi nyárigumi-tesztünknél láthatók. Míg az Infinity Ecosis száraz úton 120, 100, illetve 60 km/órás tempóról 54,6, 37,1, 13,8 méteres fékutat adott, a Hankook Kinergy Eco K425 valamivel nagyobbat, 56,4, 38,7, 14,4 métereset. 120 km/óráról tehát 1,8 méterrel nagyobb fékutat adott a Hankook, mint a kínai Infinity. Nedves úton 60 km/óráról az Infinity Ecosis az egyik legjobb, 14,1 méteres fékutat adta. Ennek ellenére nem választanám azt, kanyarsebességben és kopásállóságban ugyanis nem volt jó.
Hirdetés
Általános tanács, hogy az összértékelés szerint legjobb („Nagyon jó”) minősítésű abroncsok közül ajánlott választani. Legutóbbi, szokás szerint a nonstopgumi.hu csapatával közös nyárigumi-tesztünkön a Michelin Energy Saver GRNX, a Bridgestone Turanza T001 és a Continental PremiumContact 5 volt ilyen. Közülük a Bridgestone a legolcsóbb, így a legjobb ár-érték arányú, de meg kell jegyezni, hogy utóbbit végső soron az fogja eldönteni, hogy mennyi ideig szolgál a gumi. A Hungaroringen végzett, a nyári melegben gumigyilkos teszten a három dobogós azonosan jól bírta a gyűrődést, száraz aszfalton viszont a Michelin igen jelentős előnnyel a legjobb fékutakat hozta.
Ha személyes tippemre kíváncsi, saját autómon Bridgestone van, két szezon után is tökéletesen elégedett vagyok velük. A Barum Brillantis 2 tesztünk szerint ma már komoly lemaradásban van a konkurensekhez képest, téliből persze gond nélkül tudnám ajánlani a Barum Polaris 3-asát, legutóbbi téligumi-tesztünkön harmadik lett, a dobogósok közül a legolcsóbb.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 22:27
    Permalink

    Egy cipőben járok Péterrel, én is egy ilyen autóra keresek nyári abroncsot 205/55/16 méretben.
    A pakliban jelenleg a:
    Michelin Energy Saver Grnx,
    Dunlop SP Sport Blue Response,
    Goodyear EfficientGrip Performance,
    Bridgestone EP001S
    gumik vannak benne, szóval minőségi tappancsokat akarok.
    Először a gyári jelöléseket vettem górcső alá (Üzemanyag-takarékossági osztály és Fékút nedves úton), ott a Bridgestone A A jelölése vitte a pálmát. Ellenben a teszteken nem győzött meg.
    A többi abroncs B A jelzésű, közülük talán a Goodyear ami a kísérleteken leginkább jeleskedett, ellenben a ‘Navigátor tavalyi tesztje alapján a Michelin volna a nyerő választás.
    Minél többet kutakodok a témában annál tanácstalanabb vagyok.

  • 2017.10.28. at 22:27
    Permalink

    A probléma nem ott van,hogy a continental gyorsan kopik,ha nem ott hogy meglett véve!!Az ADAC teszteken mindig a legjobb még kopásban is,fele annyit nem bír ki mint 1 MICHELIN,de a németnek német gyártót kell poliroznia.Kínai gumit talicskára nem vennék,talán a GTradiált,de azt sem nagyon támogatom.Az előző kommenthez annyit tennék hozzá,én lennék az 1ik legboldogabb ember ha 31000km-t kibírna 1 garnitúra gumi nálam,még a téli sem megy el annyit 🙂

  • 2017.10.28. at 22:27
    Permalink

    Hol vannak már a 110 ezret futó Michelin MXT -k és a 90 ezret futó Bridgestorne -ok ….
    Egyébként a PremiumContact nálunk is gyorsan (kb. 25 ezer) lefogyott 4mm-ig, pedig ez lenne a balanced kategória.
    Ebből kiindulva a SportContact olyam ütemben cserélendő mint a motorolaj, vagy a levegő szűrő (???)

  • 2017.10.28. at 22:27
    Permalink

    Continental PremiumContact 5 gumim van nekem is. A kereskedő mondta, hogy nem fogja addig bírni mint az Echo, de jobbak az értékei. És nekem a családom biztonsága az első. Nem mindegy, hogy egy autópályás vészfékezésnél 1,8 m-rel többet teszek meg, vagy akár fél méterrel. Ha összetöröm az autót százezres tételek repkednek, de a gumi között kb. 20-30e Ft a különbség.
    Egyértelmű, hogy kiadom érte az a plusz költséget.

  • 2017.10.28. at 22:27
    Permalink

    Milyenek voltak a gyári Conti abroncsok? Látatlanba EcoContact-ra gondolok, de lehet tévedek. Milyen méretű volt a gyári és milyen a PremiumContact?

  • 2017.10.28. at 22:27
    Permalink

    Hát nem is tudom, megvettem a 4 darab Continental PremiumContact 5, futómű állítás, a gyári Continental gumi 8 évig bírta, ment vele az Opel 89.000 Km-ert, az új gumi az első két keréken 31.000 után most a jelölőnél van, egy 1,2-es Ecotec benzines motorral felszerelt autó amit nem hajtok, és a levett gumin nagyobb a minta mint az újon. Nekem hatalmas csalódás volt…

  • 2017.10.28. at 22:27
    Permalink

    A gumi választás kicsit hit kérdése is, mert ahány teszt annyi eredmény. A gumi működését számtalan tényező befolyásolja. Ezért akár az összes eredmény lehet hiteles is. Az egyik legfontosabb a gumi hőmérséklete. Más hőmérsékleten másképpen viselkednek a gumik. Vajon melyik gumi hogyan? Ez is érdekes teszt lehetne. Azonos gumit tesztelni 20 fokon hideg gumi állapotban, és 35 fokon 100km levezetése után. Vezetés közben lehet érezni a gumi viselkedésének változását. Ahol 25 fokon simán fordul, ott 35 fokos melegben már tolja az orrát.
    A gumi melegedését még a kocsi műszaki paraméterei is befolyásolják. Súlya, súlyeloszlása, futómű.
    Szerintem alapból érdemes márkásat választani. Ilyenből nem fordul elő, hogy 3 éves elfekvőt adnak el újnak.

Vélemény, hozzászólás?