Olvasói kérdés: miért hűti magát a TDI, ha hideg a motor?
A modern dízelek rákfenéje, a részecskeszűrő is hűtést igényel
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Akár nem teljesen meleg motornál is elindulhat egyes TDI motorok hűtése. Az ok nem más, mint a kipufogógázt tisztító részecskeszűrő regenerálása.
Már több éve minden TDI részecskeszűrőt kap, az pedig magas hőfokon égeti ki magából a rabul ejtett koromrészecskéket. A regenerálás közben megállított motornál teljesen normális, ha égett szagot érzünk, ahogyan az is, az elektronika tovább futtatja a hűtőventilátort
Olvasónk arról számolt be, hogy Audija néhány kilométeres út után is hűti magát TDI motoros Audija. Vajon normális ez? - tette fel a kérdést. A válasz egyértelmű igen. Ilyenkor ugyanis nem elsősorban önmagát, hanem a motorhoz csatlakoztatott részecskeszűrőt temperálja a rendszer.
És ezt nevezik szakújságírásnak!!! Mit várunk akkor egy bulvár laptól..
Össze van keverve szezon a fazonnal
Majdnem minden igaz, csak nem akkor, nem ott, és főleg nem abban az összefüggésben!
Zöldséges üzletnek is becsületére válna ennyi zöldség!
Gratula!! 🙁
Egyetértek, valamennyi levegőt fúj a motorblokkra is, de a kipufogóra semmiképp.
Meg egyébként is tudtommal csak üzemmeleg állapotban kezdi el a regenerációt.
Udv, valami nagyon nem stimmel, a reszecskeszuro a kipufogorendszer egy resze, csak a kipufogogaz aramlik
at rajta, semmi mas, a hutoventillatorral aramoltatott levego nem. A jaro ventilator cask a hutoben levo vizet
tudja huteni kiveve ha van egy kulon elektromos keringteto szivattyu ami leallas utan meg hutotte a turbot egy ideig, egy baratom regebbi audijaban volt, ujabban kisporoljak.
Valóban … elszámoltam magam 😀
Ez már mindjárt két dolog 🙂
Ez érdekes mert az enyém is csinálta új kora óta de nincs is benne részecskeszűrő !!!! 😀 Az ok a termosztát hibája az enyémbe pl gyárilag nem a megfelelő értékűt rakták konkrétan egy benzines motor termosztátját szerelték bele a Vw gyárban véletlenül a diesel motorhűtőbe .A megfelelő termosztát beszerelése után tökéletesen működött . Érdekes mód a Vw márkaszervizben nem tudták megmondani mi a baja … :DDD a saját szerelőm jött rá mikor panaszkodtam neki hogy hideg motornál hűt alapjáraton ha odalépek neki akkor meg abbahagyja majd kb 10 perc után újra elkezdi hűteni . Szóval ennyit a Vw precízségéről .
Vw-nél egy dolgot érteken de nagyon hazudni és jól lehúzni pénzzel …