Olvasói kérdés: miért hűti magát a TDI, ha hideg a motor?
A modern dízelek rákfenéje, a részecskeszűrő is hűtést igényel
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Akár nem teljesen meleg motornál is elindulhat egyes TDI motorok hűtése. Az ok nem más, mint a kipufogógázt tisztító részecskeszűrő regenerálása.
Olvasónk arról számolt be, hogy Audija néhány kilométeres út után is hűti magát TDI motoros Audija. Vajon normális ez? - tette fel a kérdést. A válasz egyértelmű igen. Ilyenkor ugyanis nem elsősorban önmagát, hanem a motorhoz csatlakoztatott részecskeszűrőt temperálja a rendszer. Ma már abban a korban vannak a részecskeszűrős, Euro 5-ös dízelek is, hogy viszonylag szép számban kerülnek használtan is az országba. Bár arra vonatkozóan különbözőek a rendszerek, hogy kell-e őket ütemezetten cserélni, hogy igényelnek-e bármilyen kiegészítő folyadékot, abban mind egyeznek, hogy koromcsapdaként működnek, majd a lerakódásokat magas hőfokon, a hajtóanyagként is szolgáló gázolaj égetésével tisztítják ki magukból. Az is rendszerenként változik, hogy hány kilométernyi út, milyen fokú bemelegedés után indul a részecskeszűrő tisztítása. Van olyan, hogy akár már városi üzem során is elindul a regenerálás, amit a motor megállításával megszakítunk. Mivel ez nem jó, vannak olyan modellek, amelyek ki is írják, hogy a részecskeszűrő regenerációja miatt ne állítsuk le a motort, de vannak olyanok is, amelyek ilyenkor a motor leállítása után automatikusan, akár 10-15 percen keresztül is hűtik a részecskeszűrőt. Meg persze vannak olyanok is, amelyek nem írnak ki semmit, nem hűtik magukat, kvázi a használóra van bízva, hogy miként teszi tönkre autóját a nem ideális körülmények közötti használattal (dízelmotornál ez a hosszú távú üzemet jelentené).
És ezt nevezik szakújságírásnak!!! Mit várunk akkor egy bulvár laptól..
Össze van keverve szezon a fazonnal
Majdnem minden igaz, csak nem akkor, nem ott, és főleg nem abban az összefüggésben!
Zöldséges üzletnek is becsületére válna ennyi zöldség!
Gratula!! 🙁
Egyetértek, valamennyi levegőt fúj a motorblokkra is, de a kipufogóra semmiképp.
Meg egyébként is tudtommal csak üzemmeleg állapotban kezdi el a regenerációt.
Udv, valami nagyon nem stimmel, a reszecskeszuro a kipufogorendszer egy resze, csak a kipufogogaz aramlik
at rajta, semmi mas, a hutoventillatorral aramoltatott levego nem. A jaro ventilator cask a hutoben levo vizet
tudja huteni kiveve ha van egy kulon elektromos keringteto szivattyu ami leallas utan meg hutotte a turbot egy ideig, egy baratom regebbi audijaban volt, ujabban kisporoljak.
Valóban … elszámoltam magam 😀
Ez már mindjárt két dolog 🙂
Ez érdekes mert az enyém is csinálta új kora óta de nincs is benne részecskeszűrő !!!! 😀 Az ok a termosztát hibája az enyémbe pl gyárilag nem a megfelelő értékűt rakták konkrétan egy benzines motor termosztátját szerelték bele a Vw gyárban véletlenül a diesel motorhűtőbe .A megfelelő termosztát beszerelése után tökéletesen működött . Érdekes mód a Vw márkaszervizben nem tudták megmondani mi a baja … :DDD a saját szerelőm jött rá mikor panaszkodtam neki hogy hideg motornál hűt alapjáraton ha odalépek neki akkor meg abbahagyja majd kb 10 perc után újra elkezdi hűteni . Szóval ennyit a Vw precízségéről .
Vw-nél egy dolgot érteken de nagyon hazudni és jól lehúzni pénzzel …