Oldalkocsik harca a mogyoródi íveken
SideCar világbajnokság a Hungaroringen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A múlt hétvégén rendezték meg a FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme) Sidecar World Championship második futamát a Hungaroringen.
Aki a múlt hétvégén időben érkezett a Hungaroringre, az a 18 körös küzdelem szinte minden percét élvezhette, izgalmas versenyzést láthatott, és akrobatamutatványnak is beillő beifahrer produkciókban gyönyörködhetett.
Az időmérőedzésen kegyes volt az időjárás a versenyzőkhöz (és a nézőkhöz is persze), de a verseny első 2 köre után megérkezett az eső, ezért a pálya versenybírói testülete azt a döntést hozta, hogy leintik a futamot, mivel az aszfalt tapadása megváltozott, veszélyessé vált. A boxutcában elkezdődött a találgatás, kerüljön fel az esőgumi, vagy inkább maradjon a száraz pályára való, hiszen mire mindenki kigördült vissza a boxba, elállt az eső.
Így az új rajtra mindenki fent hagyta a száraz körülményekre való gumikat, bíztak abban, hogy nem fog több csapadék esni. A leintés előtti 2 kört a rajtnál nem vették figyelembe, mindenki az időmérőn megszerzett pozícióból várhatta a lámpák kialvását, és vághatott neki az ezután már csak 17 körös távnak.
A célegyenes végénél máris a második helyről induló Päivärinta vette át a vezetést, majd Birchall és Steinhausen követte. Úgy tűnt, hogy Päivärinta elhúz szépen a mezőnytől, és mögötte alakulnak ki a nagy csaták, de miután Steinhausen megelőzte Birchallt, elkezdett felzárkózni rá, és egyre közelebb került az előzési pozícióhoz.
Pár körrel a vége előtt sikeresen meg is előzte, és megtartva a pozícióját a BMW-vel versenyző 39-es rajtszámú Steinhausen lett az első, mögötte a suzukis, 1-es rajtszámmal induló (2010-es és 2011-es bajnok) Päivärinta, majd a szintén Suzukival versenyző 77-es (2005-ös, 2006-os, 2007-es legjobb) Reeves következett a dobogón.
A Menetszél.hu cikke. További motorkerékpáros tartalom: Menetszél.hu.
Sajnos [b]szégyen[/b], ahogyan ez a futam itt megrendezésre került!
Az a néhány néző, aki kilátogatott biztosan élvezte a futamot, de a futamok közötti több órás (!) szüneteket kevésbé. Egy világbajnoki futamnak elvárható lett volna egy „kicsit” nagyobb beharangozó. Alig tudtak róla. Csak a fanatikus motorsport rajongók követték figyelemmel az eseményeket.
Nem mellékesen a Hungaroring és az MAMS web oldalán is érintőlegesen lehetett olvasni, hogy ez az esemény lesz, de részletesebb info ott sem volt.
Az említett okok miatt pedig a rendezés csapnivalónak mondható.
Láttam már sok autó- és motorversenyt, de köztük olyat is, ami csak amatőr versenyzőknek volt kiírva és sokkal magasabb volt a rendezés színvonala. És ezen el lehet gondolkodni.