Astra Classic 2000-ből, az F-széria végéről, mai szemmel ódon formával, de célszerszámnak, közlekedési eszköznek kiválóan. Könnyű vezetni, könnyű parkolni, egész tágas, nem fogyaszt sokat, nem kell szerelőhöz hordani
Sötét(kék), hőségben klíma nélkül csúnyán felhevül az utastér
Egy Opel sosem kop(ik) el. Az Opel kicsit magyar,
kicsit a miénk is. Szengotthárd. Az F az első az Astra-sorban. A legnagyobb példányszámban elkelt, a Kadettet 1991-ben váltó villámos kompakt annak (is) köszönhetően, hogy a G széria 1998-as érkezte után is gyártották még 2002-ig, már Astra Classic néven, Lengyelországban. Megannyi G, H és J generációst megelőzően F Astrát utoljára kupás versenyautóként vezettem sok-sok évvel ezelőtt. Ritka már, nem szerves része az utcaképnek.
Fejemben ezekkel a panelekkel/gondolatokkal közelítettem a megbeszélt helyre, és arra lettem figyelmes, hogy tele a város (Budapest) F Astrával. Majd a sarkon befordulva azt láttam, hogy három F Astra parkol szépen egymás mögött, közülük kell legyen valamelyik a használttesztre megkaparintott 2000-es évjáratú, tehát már Classic utónevű járgány. Igen, a kék az 5 ajtóval, 1,6 literes, 75 lóerős benzinmotorral, megkímélten, törésmentesen, harmadik gazdáját szolgálva, órájában 158 ezer kilométerrel.
Törve nem volt, csak kisebb karcok, húzások láthatók a kasztnin. A rozsda persze már ezt a példányt is megtámadta a szokásos helyeken - gazdája kezeli, ahogy tudja
Később, már a próbát követően nézem a Használtautó.hu kínálatát, s döbbenet, mennyi F Astra van
eladósorban. Ezernél is több. Szóval egy frászt ritka már, csupán én nem veszem őket észre, ami nem is csoda annak tükrében, hogy egy tizenéves modell már minden, csak nem feltűnő. Ha nincs tuningolva, de legalábbis átfestve vagy Koppány-kipufogóval pótolva a lóerőket.
Elöl egész kényelmesek a külön védett ülések, átlagtermettel két felnőtt hátul is jól elfér. A biztonsági övek magassága mindenütt, bizony még hátul is állítható,
ott viszont csak két fejtámla és középen csípőöv van
Az F még a célszerűség jegyében fogant. Mondjuk a G is, csak a H és főleg az aktuális J generáció szól inkább a dizájnról, mint a praktikus helyváltoztatásról. Persze azért az F-ből is készült látványos kivitel (1993-tól a kabrió), azonban az ötajtósok, kombik és szedánok ezreit már a 90-es években sem a formájuk miatt vette a kapitalizmust tanuló magyar nép. Hanem, mert „nyugati” autóra vágyott, mert az Astra részben hazai terméknek számított, s mert meg bírta fizetni. Golf III, Toyota Corolla, Ford Focus, miegymás? Ugyan már! Lada Samara volt meg Skoda Favorit, stb., no és a Suzuki Swift, az esztergomi, csőstül.
Szemet szúró kopás a váltószoknyán és a kézifékkaron figyel, a kormányt műanyag huzat védi. A 13 év alatt 158 ezer km átlag alatti, ennek megfelelően jó az állapot
Utasoldalon is légzsák, elnagyolt illesztések
Még egyszer: F Astrát irdatlan rég, ha vénségemre jól emlékszem, 2005-ben vezettem, és akkor is kupásat, pályázásra átalakítottat, bukócsöves, kőkemény futóműves 1.6 Si-t. Szerettem, de nem az astrasága, hanem a versenyautósága miatt. És most itt ez a 13 éves példány sötétkékben, mai szemmel nevetségesen kicsi 13 colos és /70-es kerekeken, s bár az égvilágon semmi érzelmet nem kelt bennem, tulajdonosa észhez térít. „Négy éve vettük 690 ezerért 110 ezer km-rel egy kereskedőtől, az A Corsánkat 70 ezerért számolta be. Sokat megnéztünk, ez tűnt a legjobbnak. Azért választottuk ezt a típust, mert olcsó és olcsón fenntartható autóra volt szükség. Hogy bevált-e? Abszolút, csak az a baj, hogy nincs klíma, így nyári melegben a sötét szín miatt is nagyon felmelegszik az utastér.”
Egyszerű, funkcionális, ergonomikus. Zörgés minimális, légkondi nincs. Épp finom 31 fokban sikerült az autót kipróbálni, és hát igen, izzasztó volt
Ami nincs, az nem romlik el, lásd elektromos ablak vagy tükör
Negatívumként még annyit tudok kiszedni belőle, hogy alkalmasint az elektromos ablakemelő is jól jönne, továbbá két éve vett rá egy kipufogódobot, de mellényúlt vele, mert már ki is lyukadt. És ennyi. Amúgy elég nagy és kényelmes, hátul is elférni, a csomagtartó alakja, nyílása, mérete (360 liter) és (osztott ülőlap- és támlahajtással) bővíthetősége szintén rendben van, és tényleg. Extraként hátul is állítható a biztonsági övek magassága, s az sem mindegy, hogy a kárpitok nem szakadtak, nincsenek kiégetve, se összekenve-lerúgva. Az első üléseket külön huzat óvja, ahogy a kormányra is került egy őrző-védő burkolat.
Korrekt raktérméret és bővíthetőség, nem swiftesen-garantáltan elszakadó madzagos, hanem "longlife" gumis megoldás a kalaptartónál. Az ötajtósnál csak a Caravan a jobb
Kopás a kézifékkaron és a váltószoknyán látható, s ami még szúrhatja a szemet, az az itt-ott (hogy is mondják szépen?) elnagyolt illesztés. Felszereltség? Szervokormány, magasságában állítható vezetőülés, két légzsák, távirányítós központi zár, ködlámpa, rádió, külsőhőmérséklet-kijelző, hogy lehessen szörnyülködni és számszerűsítve is indokolni az izzadást. Pluszban egy-két hagszóró és egy telefonkihangosító. Motor? Olajat nem zabáló 1.6-os benzines 75 lóval, a jellemzően lusta felpörgéssel és morajjal, de azért kellően nyomatékosan. Fent, azaz 3000-es percenkénti fordulaton túl amúgy rendesen meg is indítja az alig 1 tonnás bódét (most közel másfélszer súlyosabb egy Astra, elképesztő), gondtalanul tartja a 130-at - mi kell még? Visszafogott fogyasztás. A tulajdonos szerint a téli nagy átlag 7,5, a nyári 6,5-7 l/100 km általában rövideket autózva, olykor-olykor messzebbre is utazva. Teljesen korrekt.
A maximum félmillió forintért megbízható kompakt versenyszám győztese
Szinte enni lehetne innen, amúgy meg semmi extra, de elég erős, "karakteres" hangú és sokat nem fogyasztó a 75 lóerős 1.6-os. Benzinből, olajból se
A kormányzás ha nem is hiperközvetlen, de ugyancsak korrekt (a kormányoszlop fix), a futómű lágy hangolású, komfortos, a hátsó merev híddal sem zajos és pattogós. ABS esetünkben nincs, a fék csak elöl tárcsás. A váltó jó közepes, nagyon astrás. Amiben sokkal jobb a modern Astráknál, az a kilátás, az átláthatóság, illetve, mint adu, az egyszerűség, az olcsó alkatrészekből olcsón javíthatóság. Ez a példány a vételkor megkapta a maga friss vezérműszíj-készletét, tán hátsó lengéscsillapítót kellett még cserélni, és csókolom. Rozsdakezelés gyári javítóval, pár karc és horzsolás, ennyi.
Ilyen korú, állapotú, futásteljesítményű és felszereltségű Astra Classicért 400-450 ezer forintot kérnek,
félmillió forintos plafonnal vélhetően a legracionálisabb választás. A próbált autó nem eladó, sőt elképzelhető, hogy testvért kap egy F vagy G kombi képében, de mindenképp klímásan...
Cyrix,
egy kicsi elfogult vagy, meg kell mondanom, mert amit a Swiftről írtál, színtiszta hülyeség, a valóság közelében sem áll.
Az érdi emelkedő előtt megbeszélted előre a Swiftessel, hogy tetőig tolja neki és te legyél a győztes?
Én az út mellett ezidáig egyetlen Swiftet sem láttam lerobbanva, az egyik legmegbízhatóbb, legigénytelenebb típus. Az Opel Astráról is elmondható ugyanez.
Még egy kérdés. Hányszor autózzam Suzukival körbe a Földet, NAGY F betűvel?
Az Opel is tudja ugyanezt.
Ezekre tekintettel kérlek, szállj vissza a földre.
Vicc a ” a legendás swift” 30éves 1.3-as kadettal amiikor leporolom és lemegyek az ország másik felébe gyalázza a „legendát” érdi emelkedőn rendszerint ,gyalog gyorsabb lennék mint a legenda 😀 megbízhatóságról meg annyit szelem az országot elég sűrűn de legtöbb kocsi ami lerobban micsoda swift megbízható a sarki szatócsig nem hosszú távra való ,más részről meg már 100km-után úgy kell belőle kirugdalni mert sajog mindenem 🙂
persze, a régi swift töréstesztje rosszabb volt, mint egy trabanté, tényleg legendás..legendásan hulladék 🙂
hááááhááááááááá versenyautósan :DDDD akkor az autópályán miafaszér’ megy minden suzukis 70-el? szánalmas…
ezt egy másik opel-es cikk alatt olvastam „a suzuki azért 700 kiló, mert sportos, így sportos az útfekvése, és versenyautósan megy, kanyarodik.
a frma 1 bem iért 600 kilósok az autók???
na csak ennyi”
most komolyan swiftesek mit gondolnak magukról? ha ilyen jó autójuk van minek olvasnak opeles teszteket?
épp ezt akartam írni neki 😀
hogy jön ide a szutyuki? ez egy autós oldal
Nem beszélj baromságokat…A Swift kasznija vékony , de sokkal kevésbé rohad mint az Astráé…A régi Swift megbízhatósága pedig legendás és messze veri az Opelét .
[i]„…de szerintem igenis szar vezetni ezeket az autókat és semmi jó nincsen bennük az olcsó fenntartás mellett.”[/i]
Persze hogy az! Semmi mást nem kell tenni, csak annyit, hogy tesztvezetni pl. egy új KIA Picantót. A volán mögött dirigálva nagyságrendekkel jobb komfortérzetet nyújt még az is.
Lehet, hogy sokan fujjognak, de szerintem igenis szar vezetni ezeket az autókat és semmi jó nincsen bennük az olcsó fenntartás mellett. Szög egyszerű szerkezet az 1.4-1.6 8v, de a kaszni szeret rohadni, ellenben az alkatrészek rettenet olcsók. Egy tipikus kispolgári autó, olyan, mint a Suzuki, csak nagyobb. Eszembe nem jutna ilyet venni, mert olcsón vagy nem sokkal drágábbab vannak sokkal jobb alternatívák.
jó kis autó, családi autónak/munkás/városi autónak is kiváló 🙂 míg egy normális nem leharcolt suzukit megveszel 230-260 körül aminek megbízhatósága kb. annyi mint egy lovas szekérnek utazhatósága meg……, addig egy F astrát megkapsz 340-ért, és veszel egy AUTÓT ami levisz a térképről.
Ha munka gépként tekintesz rá, akkor el lehet nézni a hiányosságait, bár manapság sokkal kényelmesebb és kellemesebb munka gépek is vannak mellette. Meg tudom érteni a rajongást az irányába, de nekem nem tetszett a vezetési pozíció, a gatya váltó, nehéz kormány, a tetű lassú és hangos szívó dízel.
Nekem is van egy 1,7 dtl-em. Fogyi 5-7 liter között. Azon kívül, hogy rohad mint az állat nincs vele bajom.
A világ egyik legjobb autója szerintem! Nekem már a második van (elsőt muszályból kellett eladni pénz hiányában) és mind a kettőt imádtam! nagyon megbízható autók!
Nekem is van 2 F-em is.
Az egyik benzin-gázos (1.6-os 94-es), a másik pedig egy (1.7-es TD 95-ös).
Fogyasztása mindkettőnek jó, előbbinek a gáz olcsósága miatt -> 8-9 L; a dízelnek meg szinte stabil -> 5 L.
Sokat használom őket hosszú távon is, kicsit eláll benne az ember dereka, no de melyikben nem áll el? 🙂
Klíma nincs nekem sem, pedig jó lenne…
Elektromos tükör-ablak-antenna, tetőablak… bőven elég.
Családi autónak kiváló!
Futóműve szerintem bőven jó (igaz mikor megvettem őket, fel lettek újítva).
Javíthatósága szintén pozitívum szerintem! (olcsó-könnyen javítható házilag is, hibakódokat nem kell sok ezerért töröltetni, és még simán ki is lehet olvasni házilag – ez sem kerül pénzbe!
Olcsó autó, olcsón fenntartható, egy suzukitól szerintem jobb.
Csak ajánlani tudom! 🙂
Nincs is semmi gond az autóval, A-ból B-be elvisz, és kimegy a világból. Nekem volt szerencsém korábban több alkalommal is hozzá, és azt tapasztaltam, hogy a kasztni „elcsavarodása” gyakori betegség, ilyenkor nem nyílik valamelyik hátsó ajtó 🙂 A másik, ami nem baj, de engem zavart, hogy kemény, kopogós, fapados. olyan mint egy Kraz, csak személyautóban. Nekem fárasztó és kényelmetlen volt az utazás, de talán mert máshoz szoktam. A fogyasztás sem olyan kevés, hiszen 9-10 litert eszik a 3 literes benzinesem, és az nem sokkal több. De kétségtelen, hogy a kor leghosszabb életű autóinak egyike. Nem túl tehetős, szerelni nem tudó, de napi szinten autózó embereknek jó választás. Nem utolsósorban: fillérekért van hozzá alkatrész…