Olcsón is van benne egy kis Alfa – Fiat Tipo Kombi
Hazai menetpróba: Fiat Tipo Kombi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Autobest díjas Fiat Tipo immár kombiként is elérhető. Mutatós és olcsó, szemből Tipo, oldalról némi Alfa is van benne - nem túl meglepően.
Már múlt hónapban is írtunk arról, hogy kombiként is megérkezett a Fiat Tipo (részletes árlistával), most pedig egy rövid körre, személyes ismerkedésre is volt módunk az ötajtósnál 20,3, a szedánnál csupán 3,9 centivel hosszabb családi Tipóval. Tengelytávjában nem különbözik a többiektől, hátsó túlnyúlása azonban már 1 méter feletti, csomagtere hatalmas, alaphelyzetben 550, még a gyári LPG-s, illetve teljes értékű pótkerekes verzió esetén is 530 literes. Ami pedig talán még fontosabb: a poggyásztér még 5 ülés esetén is 1 méter hosszú, 1,36 méter széles, üléshajtással hossza 1,8 méterre nő, padlója az áthelyezhető és felhajtva is rögzíthető padló felsőbb helyzetében sík.
Fiat Tipo Kombi - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4571 | 1792 | 1514 | 2638 | 550-1650 |
Szemből a kombi Tipo ugyanolyan, mint a másik meredekhátú, azaz a sima ötajtós. A Lounge szinten megjelenő ködlámpája kerek, LED menetfénye az alapverzió kivételével jár, a tetősín viszont már ahhoz is. Az utastérben egész jó a helykínálat, kényelmesek az ülések, a műanyagok viszont még a csúcsverzió Lounge esetén is olcsók. Ezzel viszont nincs is semmi gond, a Tipo olcsó autó, 4,405 milliós listaára ellenére most épp ajándék metálfényezéssel együtt is el lehet hozni 4 millió forintért. És már az alapverzió is klímás, 6 légzsákos, elektromos ablakokkal és tükrökkel szerelt, központi zárja távirányítós, visszagurulásgátlós az ESP-je, elektronikus kormányszervója pedig City funkciót is adó. Igaz, amúgy is elég könnyen tekerhető a ráadásul furcsa módon nagyméretű kormánykerék.
Bőrkormány, 15 helyett 16 colos felni, fényezett tükör, 5 colos érintőképernyős, Bluetooth kihangosítós és 6 hangszórós hifi a második (Easy) felszereltségtől jár, a harmadik (Lounge) már 16 colos alufelnis, automata klímás, 7 colos érintőképernyős, temopmatos és ködfényszórós, Uconnect Live fedélzeti rendszert adó. Utóbbi a csatlakoztatott okostelefon internetcsatlakozásán keresztül híreket, időjárás-jelentést, webrádiót is adhat, a 7 colos kijelzők továbbá Android Auto és Apple CarPlay csatlakozást is tudnak. Opcióként akár távolságtartós tempomat, automata fényszórókapcsolás és esőszenzor is elérhető.
Motorból az 1,4 literes szívó 95 lóerős benzinesen túl turbós 120 lóerős (akár LPG-vel is), valamint szívó 1,6-os (6 fokozatú bolygóműves automata váltóval) érhető el. A dízeleknél az 1,3-as (95 LE) és az 1,6-os (120 LE) MultiJet II a két lehetőség, utóbbi 6 fokozatú kézi vagy duplakuplungos automatával, 5 fokozatú kézivel csak az alapdízel esetén kell beérni.
Fiat Tipo Kombi - műszaki adatok
1.4 | 1.4 T-Jet | 1.6 | 1.3 MultiJet II | 1.6 MultiJet II | |
Emissziós norma | Euro 6 | ||||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1368 | 1598 | 1248 | 1598 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | automata/6 | kézi/5 | kézi/6 (automata/6) | |
Teljesítmény [LE] | 95 (6000) | 120 (5000) | 110 (5500) | 95 (3750) | 120 (3750) |
Nyomaték [Nm] | 127 (4500) | 215 (2500) | 152 (4500) | 200 (1500) | 320 (1750) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 12,3 | 9,8 | 11,7 | 12,3 | 10,1 (10,4)* |
Végsebesség [km/h] | 185 | 200 | 192 | 180 | 200 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 5,7 | 6,0 | 6,3 | 3,7 | 3,7 (3,9)* |
CO2-kibocsátás [g/km] | 132 | 139 | 146 | 99 | 98 (101)* |
Saját tömeg [kg] | 1280 | 1380 | 1395 | 1375 | 1395 (1425)* |
Megengedett össztömeg [kg] | 1830 | 1930 | 1945 | 1925 | 1945 (1975)* |
Rövid körön a dízel csúcsverziót sikerült vezetni. A 320 Nm nyomatékát 1750/percnél hozó gázolajos onnan vehemensen húz, alatta pedig nem nagyon, ismerjük, Euro 6 normára kényszerítve ilyen az 1.6 M-Jet motor. A Tipo elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóműve kényelmes, az utastérrel egybenyitott csomagtér azonban a szedánhoz mérten jobban engedi be a hátsó kerekek dübörgésének hangját. A Tipo Kombi viszont mindennel együtt jó kombinációnak tűnik, olyan autó, ami kellhet a népnek: tágas, kívülről csinos - oldalába nem nem nehéz belelátni az Alfa 159 vonásait, ráadásul egészen jó áron adják. A bevezetési kedvezménnyel és némi alkuval még a jól felszerelt csúcsdízel is elhozható lehet 5,5 millió forint körül, a turbós benzines Easy Edition (16 colos alufelni, sötétített hátsó üvegek, ködfényszóró, tolatóradar, navigáció, kétzónás automata klíma, tempomat, első-hátsó könyöklő, deréktámasz, kivehető szőnyeg) ellátmánnyal 5,09 millió forint, az alapverzió pedig már említetten klímával és metálfénnyel kereken 4 millió. Kell ennél több?
De őszintén mondom nagyon jól néz ki szerintem. Lehet jobb lenne azzal a régi 5 hengeressel 🙂
szar francia, szar olasz( na jó kivéve Ferrari,lamborghini stb) 🙂 vegyétek csak.
Nem igazán értem az újságírók lelkesedését. A képek és leírások alapján vonzónak tűnt, amíg be nem ültem egy sedanba. Rettenetes ergonómia: furcsa üléspozíció, nagyon nagy szintkülönbség a pedálok között, váltáskor útban lévő könyöklő. Kérdőjeles minőség: akadozó bajuszkapcsolók, új korában nyikorgó ajtózsanér. Esküszöm anyám 15 éves Puntója kényelmesebb és finomabb autó nála. Motor, kormány elég halott, az 1.3 dízel alacsony fordulaton teljesen döglött, foirgatva pedig hangos, mindeközben nem megy. A futómű átlagos. Vezetésre tipikus nagypapa autó, nem jobb egy Dacia Logannál, de az legalább olcsó. A valamire való nagyobb dízellel ez már 5 millió, a szuper induló akcióban, annyiért már más is van a piacon. A 4 milliós induló ár is csak addig vonzó amíg a jóval modernebb Astrához, Peugeot 308-hoz vagy Golfhoz hasonlítjuk, de nekem ez inkább Dacia szint, kicsit csinosabb dizájnnal, ahhoz képest viszont kérdéses megéri-e a felárat. Én ha ennyi pénzem lenne inkább gyűjtögetnék még vagy vállalnám a havi 4-5 ezerrel magasabb törlesztőt és beülnék egy modernebb autóba, ha meg tényleg a pénz számít akkot Dacia. Sedan fronton meg a Peugeot-Citroen 301 / Elizé jóval meggyőzőbb és még olcsóbb is valamivel.
De miért lenne nagyobb a Megane? Egy kategóriáról beszélünk, sőt ami a kombiban lényges az a csomagtér és abban jobb is a Fiat. Ahogy írod a Megane kombi 5 milliónál kezdődik egy alap benzinmotorral, alap felszereltséggel. A Tipo esetében meg 5 millió 90 ezer Ft-ért megkapod a gazdagon felszerelt turbo benzinest. A Megane nyilvánvalóan jobb autó, de kb. azonos motorral és felszereltséggel 1 millióval drágább.
A hahu árait meg nem érdemes nézni, mert mindig ott a „feltételekkel”. A Renaultnál pl. kaptam volna 250 ezer Ft kedvezményt, ha több kocsit veszek, ha egyház vagyok vagy őstermelő. Egyik sem voltam 🙁
Legalább szebb, mint a ráncfelvarrott Octávia!
Na de mindenfele csak a pozitívumokat említik, miközben az alapfelszereltség olcsó, de szinte semmi sincs benne. A legerősebb dízelt leszámítva a felszereltség megegyezik a Dáciával, kopogó műanyagokat beleértve. A hátsó dobféket miért nem említí senki? Miért jobb a török olasz a román franciával szemben? Utóbbinak mellesleg hátul is csuppa LED-es lámpái vannak. Ahogy előttem említették, ez nem egy Astra/Megane/i30/Ceed kihívó. Csak annak reklámozzák. Azokat sokkal menőbb opciókkal látják el.
Ok én nem gondoltam hogy ekkora, még nem láttam élőben, de az tény hogy az minőségérzet a képek alapján nincs azon a szinten mint a Megane.
Az az 1,6-os H4M motorkód az egy régi bevált megbízható konstrukciójú Nissan motor.
A turbosok meg közös fejlesztések, bár vannak akik szerint ezeket is a Nissan fejlesztette.
A minőségbiztosításról csak annyi hogy nem megüti az elvárható szintet a Nissan-ét vette át a 2000-es évek közepe fele.
azóta mintha elektronikai problémát sem hallani annyit a Renault felől.
A Fiat mit tud?
Ennpedig erre irtam, hogy 1-2 centivel nagyobb a Megane, szoval ez nem utokartya.
Az az 1.6-os motor pontosan annyira Renault, mint Nissan.
A minosegbiztositas pedig Renaultz nem is ertem miert lenne akkora becsulendo dolog, hogy Nissan.
HA nem olvastad volna amit korábban írtam:
Most őszintén, egy új Megane szedán van 4 milla körül a HA-n, a csapott hátú 4,4 körül a kombi meg 5-nél kezdődik mindegyik szívó 1,6-os Nissan benzines motorral és minőségbiztosítással tehát nem lehet azt mondani még a köpködőknek sem hogy széteső francia.
Én megelőlegezem, sőt elhiszem hogy a nagy közös alkatrészbeszállító világban nem lehet rossz ez a Tipo de hogy egy nagyobb Meganehoz képest drágán mérik az biztos.
Az új autó árakat sajnos nem úgy alakítják, ahogy te szeretnéd. Az, hogy 3 millióért legyen autód ma már az álom kategória. Ennyiért csak Daciat és talán Ladat kapsz. Ma a kisautók áránál a 3,5-4 millió a határ, a kompaktoknál 4-5 millió felszereltségtől függően. Másfél éve vettünk egy új Clio kombit, jól felszerelt, de az alap 1.2 16V motorral. A kocsi ára 3,9 millió Ft volt, de mire kihoztuk ilyen papír, olyan papír, üzembe helyezés, stb. majdnem elértük a 4,1 milliót. És akkor még nem egy dízelről vagy egy turbo benzinesről beszélünk.
Más oldalakon is olvastam erről a Tiporól. Szerintem az árát teljesen jól lőtték be. Egy Dacianál azért sokkal szebb és jobb, más kategória. Az Opel, Skoda, Renault, Ford, VW kompakt kombiknál pedig olcsóbb. A jelenleg 4 millió 1,4-es szívó benzines alap felszereltség jól mutat az árlistában, de hasonlítgatni igazán az 1.4-es turbo benzinest érdemes, ott a Family felszereltségben már egész sok extra van és az ára 5 millió 90 ezer Ft. Ez ma nagyon jó ajánlatnak számít. Az itthoni sikert (vagy nem sikert) nagymértékben befolyásolja, hogy mennyi jut a Tiponak a flottapiacból.
2 centivel keskenyebb a Tipo. 🙂
Egy K Astranak mar csak 1 centi az elonye, a Ceednek/i30-nak ennyi a hatranya.
3.49 a Tipo Ha-s alapmodell.
3 kellene hogy legyen az alap, a többit meg mindenki maga megkeresheti.
Nem tudom mit akarsz a GT-vel az nem szívó 1,6 Nissan, amúgy meg nem a hossz hanem a széllesség a kategória mérvadója inkább.
Ha egyik felet Hahus arral irod, akkor a masik felet is azzal tuntesd fel, vesd ossze a felszereltseget is. Meretben 8 centivel hosszabb egy Megane GT mint egy Tipo sw.
Amúgy ha lenne, lett volna eszük elhappolták volna az Opelt a szaros PUG konszern elől, minőségérzetet tettek volna a Fiatba.
3 milláért reálisnak látom, és tévedsz, nem az olcsójános szól belőlem.
Ez nem Ferrari, de még csak nem is Alfa Romeo.
Először is a nevet veszed meg mindennél és a Fiat név az ez az árkategória, ha más akar lenni akkor kínáljon olyan szintű autót.
A Fiat lassan már a Kia /hyundai-val sem versenyez mert ahhoz fel kellene vennie azt a mentalitást is.
Az Alfa név és ami mögötte van mindig is túlmutatott egy VW Renault szinten, de ahhoz hogy Audival egy lapon lehessen említeni ahhoz Giuliánál nem szabadna alább adnia minőségben sőt még tovább kellene menni.
A Fiattal az a probléma mintha az utolsó Renault Fluance-val utolsó Megane-val akarna versenyezni mikor már nőttek a méretek, szélesség, futómű….
A Clio persze nem ellenfél de az ára annak meg 2,66-nál kezdődik a HA-n
Ha méretileg a 2 közé tesszük és realitásban is akkor kijön a 3, 3,2 milla.
A Renault a koreaiakkal is versenyez, a Fiatnak is ezt kellene tennie látni az összes konkurenst.
Amúgy nem kellene már elektronika nélküli autó mert túl nagy a forgalom és mégtöbb buta német autós száguldozik az utakon.
Akkor mond meg őszintén, mennyiért kellene? Ez a tipikus magyar olcsó János mentalitás, hogy jöhet az új autó de lehetőleg szinte ingyen. Nem tagadom hogy az autógyártóknak is van mit a tejbe aprítani, de a technológiák kifejlesztése, tesztelése, gyártásba adása mind-mind pénzbe kerül. És ha már itt tartunk, az aktív-passzív biztonságról se feledkezzünk meg. Ha kínálnának új autót minden nélkül értsd. légzsák, ABS és úgy tényleg totál mezítlábas változatban (de nem lehet, mert előírás) olcsón akkor azt választanád, vagy a drágább de jobban felszerelt változatot?
Ha ennyiért veszel alap fiestát akkor még saját magad is átkúrod.
A fábia meg punto alapára sem reális 2,5 is sok értük.
Megane? Legalább fél millával drágább.. Persze jobb is, de akinek óccsóér’ kell „nagy” autó, annak perfekt választás 🙂
Ha a 2016-os eladási adatokat nézem akkor meglehetősen sok, ahogy fogalmazol idióta volt. Példának okáért az újdonsült Suzuki Swift tulajdonosok (2087-en vannak) szerinted nem százasok. Tévedsz ha azt gondolod hogy garasoskodók az emberek újautó vásárlásnál. Húzzunk most meg egy vonalat 3 millió forintnál és nézzük meg mit is kapunk ennyiért újonnan, most csak néhányat fogok kiemelni és azokat nézem amik itthon népszerűnek mondottak:
Ford Fiesta alapár: 3 865 000 Ft.
Dacia Logan alapár: 1 990 000 Ft.
Skoda Fabia alapár: 2 997 750 Ft.
Fiat Punto alapár: 3 100 000 Ft.
Mindegyik importőr oldalán a -tól szócska szerepel, tehát ezzel mindent elmond. És még sorolhatnám. A Dacia igaz baromi olcsó, de ott egy totál fapados verziót kapsz, amit mire felkonfigurálsz már karistolja a 2,5 milliót.
Az abszolút értelemben vett diszkont ár tényleg csak az árlisták kedvéért készül.
Szerinted vesz valaki 3-ért vagy fölött kiasautót magyarisztánban 2017-ben? Csak az aki márkafanatikus meg az idióta.
A vásárlók nagy része elvárja hogy jó üzletet kössön mikor autót vesz, én nem nagyon látom egy alap Tipoban miért kellene 3-3,2 fölött megvennem.
A Megane alapban meg 4 fölött.
A 3 millió körüli kezdőár a kisautó kategória, a Tipo már szerintem igen erősen az alsó-középkategóriában versenyez.
Én a hazai importőrök oldalán néztem és a következőt találtam:
Az alap Mégane kombi: 4 999 000 Ft
Az alap Tipo kombi: 4 405 000 Ft (ráadásul az Opening Edition most akciós így olcsóbb is és egész jó a felszereltség, továbbá tuti hogy lehet bizniszelni a márkakereskedésekkel a raktári kocsikkal.)
Nálam biztosan a Tipo felé billen a mérleg nyelve.
500e-1milla közötti összeggel drágább a Megane GT, ~azonos motorizáltsággal és felszereltséggel.
A Nissan minőségbiztosítást meg hagyjuk. 😉
Egy Logan/Sandero reális áron 2-3 milla között mozog, felette a dízelek. Ez Dacia, nincs 5 csillagos törésteszt sőt.
Ha a Tipot nézem a Megane és ezek közé sorolnám ami már eléri a biztonságot egy európai ember szintjén.
3 milla körül vagy esetleg kicsit felette lenne a reális kezdőár szerintem.
Most őszintén, egy új Megane szedán van 4 milla körül a HA-n, a csapott hátú 4,4 körül a kombi meg 5-nél kezdődik mindegyik szívó 1,6-os Nissan benzines motorral és minőségbiztosítással tehát nem lehet azt mondani még a köpködőknek sem hogy széteső francia.
Én megelőlegezem, sőt elhiszem hogy a nagy közös alkatrészbeszállító világban nem lehet rossz ez a Tipo de hogy egy nagyobb Meganehoz képest drágán mérik az biztos.
Jóárasítás mellett ügyes marketing, így már lenne mire alapozni.
Végre itthon is kiteljesedett a Tipo modellcsalád. Nekem a szedán és a kombi tetszik (na jó, a kombi jobban). Bízom benne hogy eljut az emberek tudatáig Magyarországon is hogy már nem ciki Fiat gépkocsival járni. Bár az a baj, ha nem reklámozzák a típust, akkor nem is tudnak róla az emberek. Ezt pont egy Fiat értékesítő ismerősöm mondta.
Tudom hogy a Fiat Mo. nem olvassak a kommenteket, de azért leírom nekik: Kedves Fiat Mo.! MARKETING, MARKETING, MARKETING.