Olcsóbbak a Teslák, ezért a Hertz nem tud annyit venni belőlük

Paradox módon a Tesla árcsökkentése nehezebbé tette a Hertz átállását a villanyautókra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ambiciózus céllal állt elő a Hertz autókölcsönző vállalat, amiről úgy tűnik, egyelőre le kell mondaniuk a Teslákat érintő, előre nem látott tényezők miatt.

A legnagyobb autókölcsönző vállalatokat sem kerüli el az autóipar elektromos átállása. Egyrészt a nyugati nagyvárosok károsanyag-mentes zónái miatt, másrészt pedig azért, mert egy-két évtizeden belül már jó eséllyel alig marad belsőégésű motoros autó a piacon, amit bevonhatnak a flottájukba. A Hertz elébe akar menni ennek a folyamatnak, ezért korábban célul tűzték ki, hogy 100 000 darab Teslát vásárolnak. De valamive nem számoltak.
Hirdetés
A Tesla korábbi árcsökkentései nagy port kavartak a villanyautó-piacon, ennek egy további, meglepő következménye, hogy a Hertz beszerzési kvótájának teljesülését is akadályozza. Ha ugyanis újonnan olcsóbbak a Teslák, az lefelé nyomja a korábban már beszerzett Teslák használtautó-árait, valamint a jövőbeli maradványértékeket is, ami bizony megjelenik a Hertz könyveiben. A vállalat továbbra is szeretne 100 000 darabot venni a Tesla autóiból, de az eredetileg kitűzött 2024. év végi céldátum elmondásuk szerint nem lesz tartható.
Ráadásul más is akadályozza a Hertzet az átállásban, nevezetesen a Teslák tervezettnél magasabb javítási költsége. A villanyautók karbantartása általában olcsóbb a hagyományos meghajtású járművekhez képest, ha viszont baleset, törés történik, annak javítása jóval drágább. Ez még inkább igaz a Teslánál, egy kutatás szerint Musk modelljeinek rendbe tétele sokkal többe kerül, mint más, a piacon jó ideje meglévő autómárkák elektromos autói. Utóbbiak esetében kiterjedt szervizhálózat és rengeteg pótalkatrész érhető el, ami nem igaz a Teslára. A törések pedig kifejezetten komoly tényező egy autókölcsönző működése során, pláne az autómegosztó divíziónál - a Hertz pont ide csoportosította Tesláinak nagy részét. A tapasztalatokat látva aztán áthelyezték flottájukon belül a hagyományos kölcsönzési részre ezeket az autókat, de mindez a tényen már nem változtat, hogy a nagy Tesla-beszerzés csúszik a Hertznél. Hasonló nagyságrendben szeretnének emellett még GM villanyautókat is venni, ezek talán olcsóbb javítási költségükkel segíthetik majd a Hertz átállási ütemtervét.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?