Nem rossz az Enyaq formája, talán még a Volkswagen ID.4-nél is pofásabb
Két évvel ezelőtt mutatkozott be a Skoda elektromos szabadiő-autója, az Enyaq iV. A modellből jelenleg ötféle teljesítményű verzió készül, a legerősebb vRS jelzésű egy hajszállal a 300 lóerős határt is átlépi. Az újdonság viszont a paletta másik végén tanyázik.
Az Enyaq maximum 110 kW-tal képes felvenni a töltést, ezzel 80%-ra 36 perc alatt tölt fel
Az 50-es jelzésű alapverzió teljesítményében nincs változás, az eddig megszokott 148 lóerőt képes előállítani a villanymotor. Az erősebb verziókkal ellentétben itt csak egyetlen motor veszi vállára a hajtás terhét, a hátsókerekes modell 11,3 szekundum alatt gyorsul százra, ami nem egy hajmeresztő érték, de bőven együtt lehet vele élni. A WLTP ciklus szerinti maximális hatótáv 365 kilométer, ami az átlagos felhasználó számára egyheti ingázást tesz lehetővé, az akku bruttó kapacitása 55 kWh. A kedvezőbb ár ellenére sem ürítették ki a Skoda alapáras tételeinek listáját, nem kell fizetni a kéttónusú 19 colos alufelniért, a 13 colos navigációért és a tolatókameráért sem.
Egyre nagyobb a tülekedés a 10-15 milliós villanyautók között, mivel több gyártó is jelentősen csökkentette az árakat
Annak ellenére kedvezőbb az autó ára, hogy a kvalitásai nem csökkennek, a Skoda ezentúl 40 000 eurót kér a belépő változatért, ami átszámítva nagyjából 15 millió forintnak felel meg. Sajnálatos, hogy csak gazdagabb piacokon érhető el az olcsóbb verzió, így a német, holland és belga vásárlók lecsaphatnak az alapváltozatra, míg itthon csak a 60-as jelű, bő 19 millió forintos változathoz tartozik a legkarcsúbb árcédula.