Olcsóbb lett, s már nem Passat a Volkswagen CC

Passat nélkül puccosabb az új Volkswagen CC

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már itthon is rendelhető, a kereskedésekbe pedig tavasszal érkezik a Volkswagen megújult négyajtós kupéja, a Passat nevet elhagyó CC.


Nem mostanában alakult úgy, hogy a néhai népautóból (Volkswagen ugye = népautó) prémiumközeli termék váljon, az pedig tavaly novemberi sztori, hogy bemutatták a modellfrissített Passat CC-t. 2008-ban debütált, valamiért azóta is egyedüli négyajtós kupénak számít a középkategóriában. Tudják, ez a CC (Comfort-Coupé) nem az a CC (Coupé-Cabrio). Ami nóvum, hogy a Nyugat-Európában mostanság, nálunk tavasszal a boltokba kerülő presztízsautó időközben úgy elhagyta a Passat nevet, mint ahogy a márka levetkőzte magáról a népautói státuszt, így a faceliftes verziót szimplán így hívják: Volkswagen CC.
Miért a névváltás? Fogyasztói oldalról azért, mert a CC-tulajdonosoknak nem tetszhetett, hogy a kismillió flottás, szedán vagy kombi példány éppúgy Passat volt, mint az ő elegáns kupéjuk. Gyártói megközelítésből meg azért, hogy ezzel jobban elválasszák termékeiket, s feljebb pozicionálhassák a CC-t. Na nem azokba a magasságokba, ahol az Audi A7 versenyez a Mercedes CLS-sel, s ahová a BMW Gran Coupé is érkezik, de hát kérem, egy keret nélküli ablakos, szép nagy (a normál limuzinnál 3 centivel hosszabb és alacsonyabb, 5-tel szélesebb) kocsi igenis fürdőzzék a reflektorfényben, jár neki a megkülönböztetés, és punktum.

A facelift egyébként a VW CC esetében is a szokásos lámpa-, lökhárító- és hűtőmaszkcseréről, géptető-átrajzolásról, a márka aktuális arculati elemeinek az elsajátításáról szól. Meg új felnikről, fényezésekről, bent kárpitokról, színekről, króm- és fabetétekről, valamint egy csinos analóg óráról. Plusz a szériafelszereltség emeléséről, illetve az opciós lista gazdagításáról. Kiváltképp a vezetést támogató elektronikák bővülése érdemel említést: az eddig is elérhető távolságtartós, araszoló-funkciós tempomat mellé immár kérhető holttérfigyelő rendszer, sávtartó asszisztens, automatikus reflektorvezérlés, parkolóautomatika vagy (navigációval együtt) kamerás táblafelismerő-rendszer is. A hurkás sportülések közül a vezetőé már szellőztethető és masszírozós is lehet, 170 lóerős teljesítmény fölött pedig alap az elektromos differenciálzár és az állítható karakterisztikájú lengéscsillapítás. A Bi-Xenon fényszórón túl viszont übertrendi LED-soros nappali menetfényt csak akkor kap a vevő, ha dinamikus kanyarvilágítást is rendel. Jól ki vagyon ez találva.
Az 532 literes, tehát tágas, de nem annyira jól pakolható csomagtartó rugdosással/láblengetéssel is nyitható, a hátsó üléstámlák a raktérből dönthetőek. A második, alapesetben kettő, kérésre (nem ülésformálással, hanem pusztán középső fejtámlával és biztonsági övvel) háromszemélyes sor egyébként úgy tud viszonylag elég helyet kínálni, hogy mélyített és erősen döntött az ülőlapja.
A növelt hangszigetelésnek hála a korábbinál jóval csendesebbnek ígért új (nem Passat) CC egy kivétellel turbós, kivétel nélkül fékenergia-visszanyerős motorpalettája voltaképp változatlan, a legnépszerűbb, BlueMotion technológiás, stop-startos dízelek legtakarékosabbja manuális váltóval 100 kilométeren - gyárilag - mindössze 4,7 liter gázolajat fogyaszt. Nálunk egyelőre nem szerepel a kínálatban, de Németországban például már most árulják a csak 2014 szeptemberétől élő Euro6-os károsanyag-kibocsátási szabványnak megfelelő BlueTDI technikás verziót is. A váltó szériában 6 fokozatú kézi, borsos, több mint 600 ezer forintos felárért 250 Nm-ig 7, fölötte 6 sebességes, duplakuplungos automata. A többi benzineshez hasonlóan közvetlen befecskendezéses, Haldex-kuplungos, V6-os csúcsgép csakis ilyen DSG-vel, és nem kevés sportmodellt megszégyenítő 5,5 másodperces 100-as sprintidővel várja dízelgyűlölő gazdáit.
A Volkswagen CC benzines kínálata
1.8 TSI (DSG) 2.0 TFSI (DSG) 3.6 V6 DSG 4Motion
Lökettérfogat (ccm) 1798 1984 3597
Teljesítmény (LE/ford.) 160/5000-6200 210/5300-6200 300/6600
Nyomaték (Nm/ford.) 250/1500-4200 280/1700-5200 350/2400-5300
Végsebesség (km/h) 223 242 (240) 250
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 8,5 7,3 5,5
Vegyes fogyasztás(l/100 km) 7,1 (7,2) 7,3 (7,8) 9,3
CO2-kibocsátás (g/km) 165 (167) 171 (182) 215
Alapár (Ft) 9 374 250 (9 985 120) 9 962 730 (10 572 330) 12 536 120

Zárójelben az 1.8-asnál 7, a többinél 6-os DSG-vel szerelt kivitelek - eltérő - értékei

A jól kistafírungozott négyajtós és kombi Passatnál durván 1-1,3 millió forinttal drágábban mért CC a regisztrációs adó csökkenése miatt minden kivitelével olcsóbb lett a tavalyi állapotokhoz viszonyítva, így azoknak, akik már belekóstolnának az elegáns luxusba, de - konszernen belül - a vitán felül prémiumos Audi A7, sőt az A5 Sportback is elérhetetlen, a népautó Comfort-Coupéja maga a racionális választás.
A Volkswagen CC dízelkínálata
2.0 CR TDI BMT (DSG) 2.0 CR TDI BMT (DSG)
Lökettérfogat (ccm) 1968 1968
Teljesítmény (LE/ford.) 140/4200 170/4200
Nyomaték (Nm/ford.) 320/1750-2500 350/1750-2500
Végsebesség (km/h) 214 (212) 227 (220)
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 9,8 8,6
Vegyes fogyasztás(l/100 km) 4,7 (5,3) 4,9 (5,5)
CO2-kibocsátás (g/km) 125 (139) 129 (144)
Alapár (Ft) 9 206 610 (9 823 830) 9 601 580 (10 220 070)

Zárójelben a 6 fokozatú DSG váltóval szerelt kivitelek - eltérő - értékei

Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

8 thoughts on “Olcsóbb lett, s már nem Passat a Volkswagen CC

Vélemény, hozzászólás?