Olcsóbb lett az elektromos Mitsubishi

Amerikában a Mitsubishi i-MiEV lett a legolcsóbb villanyautó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az elektromos autók legnagyobb baja a rövid hatótáv mellett a magas ár. A Mitsubishi amerikai vezérképviselete megtalálta az egyik gond ellenszerét: drasztikusan csökkentette az elektromos Mitsubishi i-MiEV árát.


Az Amerikában csak golfautóként csúfolt Mitsubishi i-MiEV villanyautó vételárát 29 975 dollárról (6,6 millió forint) húsz százalékkal 23 845 dollárra (5,2 millió forint) csökkentették. Nem önszántukból tették a márka emberei, egyrészt alig egy tucatnyi i-MiEV fogyott Amerikában novemberben (éves szinten 1018 darab), másrészt a Toyota is mérsékelte a Prius Plug-in alapárát és megjelent a kínálatban a villanymotorral hajtott Chevrolet Spark.
Az árvágás mellett néhány figyelmességgel tették vonzóbbá a kis Mitsubishit: fűthető első üléseket, gyorstöltő-csatlakozót, hátsó hangszórókat, bőrözött kormányt, piperetükröt, ködlámpát és könnyűfém kerekeket csaptak hozzá az alapfelszereltséghez. További helyi kedvezményeket lehet kapni az autókra egyes államokban, így akár 7500 dolláros (1,6 millió forint) adókedvezménnyel mérséklődhet a kocsi ára 16 345 dollárra (3,6 millió forint). Ez már tartalmazza a közel ezer dolláros forgalomba helyezési díjat is (220 ezer forint). Az amerikai sajtó még ezt is soknak véli cserébe azért, amit a kocsi nyújt (ennyi pénzért Ford Focust vagy Toyota Corollát adnak a tengerentúlon). A világon a legolcsóbban Kaliforniában lehet a kocsihoz jutni, ott még további 2500 dolláros állami támogatás jár a vásárlóknak. Magyarországon az i-MiEV ára 8,8 millió forint.
Hirdetés

A versenytársak egyelőre tartják az áraikat (némelyikük néhány héttel, hónappal korábban csökkentett). A BMW az i3-ast 41 350 dollárért (9 millió forint) kínálja, a Nissan a Leafet 28 800 dollárért (6,3 millió forintért), a Ford az elektromos Focust 35 200 dollárért (7,7 millió forintért), a Tesla a Model S-t 63 570 dollárért (14 millió forintért), a Toyota a tölthető Priust 29 990 dollárért (6,5 millió forint), a Chevrolet a Voltot 34 185 dollárért (7,5 millió forint), illetve a Sparkot 26 685 dollárért (5,8 millió forintért), a Fiat a villanyos 500-ast 31 600 dollárért (7 millió forintért) adja. Nálunk ezek közül csupán a Leaf és a Chevrolet Volttal csaknem megegyező Opel Ampera kapható, jobb ha nem írjuk le, hogy mennyivel drágábban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Olcsóbb lett az elektromos Mitsubishi

Vélemény, hozzászólás?