Talán a lehető legjobb dolog, ami történhetett a Suprával, hogy még egy mindig kellően erős, de a tömegét és az árát is csökkentő 2,0 literes motort kapott
Nagyot gurított tavaly a Toyota a
GR Suprával. A BMW alapú, de mégis imádható kupé a 3,0 literes, 340 lóerős turbómotorral igencsak potens, s hiába adják erejéhez és ellátmányához mérten jó áron, abszolút értékben nem olcsó. Ezért aztán óriási hír, hogy
egy olcsóbb, 2,0 literes belépő verziót kap.
Továbbra is borzasztóan jól néz ki
A 3,0 litereshez hasonlóan a 2,0 literes, 6 helyett csak négyhengeres, kettős megfúvású (twin scroll) turbós motor is a BMW-től jön, 258 lóerővel és 1550-4400/perc fordulat között állandó 400 Nm nyomatékkal. Oké, hogy a 3,0 literes sokkal nagyobbat villant 4,3 másodperces 100-as sprintjével, de azért a kistesó is tiszteletre méltó a maga 5,2 másodperces értékével. Nem mellesleg a továbbra is ideális 50:50 arányú tengelyek közötti tömegeloszlás mellett a kisebb motor 100 kilogrammos tömegcsökkentést hozott, a végsebességet pedig itt is elektronika kell lekorlátozza 250 km/óránál.
A fotók a Fuji Speedway limited edition bevezető szériát mutatják
A váltó itt is a ZF-féle 8 fokozatú automata, a hosszában, elöl beépített motor a hátsó kerekeket hajtja. Bár a GR Supra kínálata lefelé bővült, a 2,0 literes verzióhoz is mindenképp 18 colos alufelnikészlet és Alcantara kárpitozás jár, ahogyan a gyalogosfelismerős vészfékrendszer és a sávtartó automatika, valamint a táblafelismerő és a távolságtartós tempomat is alapáras hozzá is. Opcióként aktív differenciálművel és adaptív lengéscsillapítókkal, izmosított fékekkel, meg persze on-line kapcsolatos navigációval, vagy épp 12 hangszórós JBL hifivel is felszerelhető.
A beltér sportossága feledteti a BMW-kapcsolókat, a Supra velük együtt is imádható - a képen szintén a Fuji Speedway limited edition
A márciusban piacra lépő 2,0 literes GR Supra bevezető szériája a Fuji Speedway limited edition, ami egyedi fehér metálfényezést, kontrasztos matt fekete, 19 colos alufelniket és tükörházakat, belterébe karbon betéteket és a Gazoo Racingtől ismerősen piros cérnával varrott fekete Alcantara kárpitozást és több bordó betétet is ad. Európába 200 példány jut majd ebből, az opciós Connect és Sport csomagokat is tartalmazó szériából. Bár a 2,0 literes GR Supra biztosan olcsóbb lesz, mint a tavaly érkezett, Európába 1250 példányban jutott 3,0 literes, pontos árára még várnunk kell egy kicsit.