Sikeres a kompakt SUV, számos aksis verzióban elérhető
Betartja a Volvo az elektromosítással kapcsolatos terveit, az XC40 kompakt SUV például hamarosan többféle választási lehetőséget kínál majd akkumulátorral felszerelt kivitelekből, mint a csak belsőégésű motorokkal üzemelő verziókból. Hazánkban jelenleg kétféle benzines (T2 és T3) és kétféle dízel (D3 és D4) érhető el, emellett van kétféle lágy hibrid (B4 és B5), illetve a T5 Recharge konnektoros hibrid. A teljesen elektromos P8 is hamarosan megérkezik, ám az angol vásárlók már hamarabb megkapják a gyengébbik, T4 Recharge plug-in hibridet. Hazai megjelenése egyelőre nincs megerősítve, de remélhetőleg mi sem maradunk ki az olcsóbb prémium és zöld SUV-élményből.
Az XC40 platformja, a CMA is jól teljesít: már 600 ezer eladott jármű épült rá
A T4 Recharge-ot egy 1,5 literes benzines motor és egy 10,7 kWh-s lítium-ion akkumulátorból táplált villanymotor kombinációja hajtja, 129 és 82 lóerővel. A 211 lóerős összteljesítmény még mindig elegendőnek hangzik, 40-nel kevesebb a T5 erejénél, ám az elektromos motor azonnali teljesítményleadása tisztességes gyorsulást szavatol. 43 km megtételére képes a kis SUV teljesen elektromos üzemmódban, a WLTP ciklus szerinti károsanyag-kibocsátás 47 g/km, a kombinált fogyasztás pedig 1,8 liter 100 kilométerenként. Az Egyesült Királyságban R-Design és Inscription kivitelekben rendelhető a környezetbarát XC40, itthon a T5 is ezekkel a felszereltségi szintekkel érhető el. Utóbbiból már 15 millió forint alatti alapáron is választhatunk Magyarországon, ha megérkezik a T4, az akár 13-14 millió forint körüli szintről is indulhat.
A zöld SUV-ok csúcsa a P8 lesz 400 lóerős teljesítményével
Hasonló árkategóriájúak és teljesítményűek a lágy hibrid modellek is, a B4-ben és a B5-ben egy kétliteres benzines dolgozik a szokásos 48V-os elektromos rendszerrel. Ezek 197 és 250 lóerővel rendelkeznek, automata sebességváltójuk nyolcfokozatú, az erőforrás pedig akár az első, akár mind a négy kereket is hajthatja. A T4 konnektoros hibridben hétsebességes az automata, és csak elsőkerékhajtással kapható. A kis SUV tehát számos hajtáslánc-kombinációval elérhető, sokoldalúsága nagyban köszönhető a 2017-ben bevezetett új CMA platformnak. Összesen már 600 ezer járművet adott el a svéd márka, ami erre épül, az XC40 mellett a cég sportmárkája, a Polestar, illetve a Lynk & Co is ezt használja több modelljéhez. További jó hír a vállalattól, hogy a koronavírus ellenére is sikerült júliusi eladásait növelni a tavalyi év azonos hónapjához képest, nem is kevéssel, 14,2%-kal.