Olcsóbb európai autók jöhetnek a kínai fenyegetés miatt?

Egyre több európai márka hiteget megfizethető villanyautókkal

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A kínaiak térhódítása mentheti meg Európában a kisautók piacát, hiszen mióta egyre több új márka érkezik az öreg kontinensre, úgy szaporodnak a nagyobb márkák ígéretei a megfizethető villanyautók kapcsán.

A SUV-ok elterjedése és a gazdasági helyzet kedvezőtlen alakulása miatt manapság egyre nehezebb megfizethető autókat találni az európai piacon. A legtöbb vásárló számára eddig a kisautók, vagy a miniautók jelentették a mentsvárat, de ezek száma 2017 óta a felére csökkent. Az elmúlt néhány esztendőben a Citroen C1, a Skoda Citigo és a Ford Ka is eltűnt a kínálatból, valamint a Renault Twingo is az életciklusa végén jár, az utódja pedig egyelőre csak koncepcióként létezik. A kínai márkák feltűnésével viszont kulcskérdés lett az európai gyártók számára, hogy a kínálatukban is fellelhető legyen egy kicsi, megfizethető autó, amely lehetőleg elektromos, hiszen az ázsiai vállalatok is ilyeneket kínálnak.
Hirdetés
A fenyegetést mindenesetre érzik a tradicionális gyártók, hiszen sorra jelentik be a 25 ezer (9,5 millió forint) , vagy éppen 20 ezer euró (7,6 millió forint) alá pozicionált járműveket. Legutóbb a Renault villantott egy biztató koncepciót, amely az első generációs Twingóra hajaz, de az ikonikus modellel ellentétben immár villanyhajtással kínálhatják 20 ezer euró környékén. Egy kicsit drágább alternatíva is akad a Renault háza táján az 5-ös személyében, amely hamarosan a kereskedésekbe kerülhet - mondani sem kell, ugyancsak villanyhajtással.
A Stellantis csoport is ráfeküdt a megfizethető járművek gyártására, több márkájuk égisze alatt is terveznek ilyen autókat piacra dobni. A Citroën már nem csak ígérgeti az olcsó modelleket, hiszen a nemrég bemutatott e-C3-at 23300 euróra árazták be, ám ennek hivatalos magyar árazása még nincs. Ugyanakkor a franciák sem akarnak itt megállni, 2025-re már egy olyan autót ígérnek, amely 20 ezer euróba sem fog kerülni. A konszern másik márkája, a Fiat is jelentkezik jövőre egy belépő szintű villanyautóval, amelynek alapjait a Panda adhatja, az árcéduláján pedig 25 ezer euró körüli összeg szerepelhet.
Hirdetés
Talán kilóg a fent említett márkák közül, de a Tesla is szívesen beszállna az olcsó villanyautók piacába. Autóipari értesülések szerint Elon Musk vállalata a berlini gyárban készítene a 25 ezer eurós szegmensben megfizethető villanyautót, hiszen a márka bármi áron el akarja érni a 20 millió eladott járművet - számolt be a Reuters.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?