A BMW szerint nem SUV, hanem SAV (Sports Activity Vehicle) az X1, de ez csak játék a szavakkal, ettől még nem lesz kevesebb konkurense a modellnek, ugyanúgy a többi SUV modellel verseng
Tavaly mutatkozott be a BMW X1 harmadik nemzedéke, amelyből szintén készül elektromos változat. Az iX1 xDrive30 313 lóerővel és 16,8-18,1 kWh-ás fogyasztással bír, ezt múlja alul az érkező eDrive20.
A vesék itt is nőttek, de már csak díszek, a kevéske hűtés a rendszám alatti részen érkezik
A második villany változat 204 lóerős, amihez 247 Nm nyomaték társul. Ezzel a konfigurációval nem érdemes gyorsulási versenyekre járni, de a 8,6 szekundumos 0-100 a hétköznapokra bőven elég, ahogy 170 km/h-ra korlátozott végsebesség is kielégítő. Az autó fogyasztását 15,4–17,2 kWh/100 kilométerben határozzák meg a bajorok, azaz nagyságrendileg 1,5-2,5 kW közötti értéket lehet spórolni a szerényebb verzió választásával. Szignifikáns kérdés a hatótáv, az iX1 eDrive20 430-475 kilométert képes megtenni egy töltéssel.
A hosszúság 4,5 méter, a tengelytáv 2,69, de Kínának készül nyújtott verzió is. A belépő változatot egy, a 313 lóerős verziót két villanymotor hajtja
Az új kivitel kombinált töltőegysége alapfelszereltségként 11 kW töltési kapacitású AC járműtöltést kínál, amellyel a modell akkumulátora teljesen lemerült állapotból 6,5 óra alatt maximális töltöttségi szintre tölthető. A modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként akár 22 kW töltési kapacitásra képes, háromfázisú AC járműtöltés is elérhető, amely ugyanezt a töltési időt 3 óra 45 percre csökkenti. Az új BMW iX1 eDrive20 energiatároló egysége akár 130 kW töltési kapacitású DC gyorstöltéssel is feltölthető, amellyel az akkumulátor töltöttségi szintje 29 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra növelhető.
A forma kellemes és nem tolakodó, a belépőszinten csak szűken mérik a road presence (külső megítélés, kiváltott reakció) faktort
Az alapfelszereltség részét képezi a kétzónás légkondi, a BMW Maps navigáció, a tolatókamerával dolgozó parkolóasszisztenssel és számos vezetéstámogató rendszer, emellett rengeteg online funkcióval és távoli frissítési lehetőséggel kerül a szalonokba az új iX1. Az autó német ára 47 900 euró (18,5 millió forint), ami 7100 euróval kevesebb az iX1 xDrive30 áránál. A gyártás a regensburgi üzemben novemberben indul.