Elöl ehhez hasonló lehet majd a Nissan 370Z utódja (kép: Leyang Bai)
Jó irányba tart jelenleg a japán sportautók piaca, a Toyota Suprával egy igazi legenda tért vissza, az RX Vision tanulmányautó alapján pedig a Mazda is készülhet egy új sportmodellel, amiben ráadásul Wankel-motor is szolgálhat majd. Remélhetőleg a Nissan sem marad ki a középkategóriás sportautók szegmenséből, és bár a 370Z-t még ma is gyártják, valljuk be, ez lassan már őskövületnek számít.
A fenti látványterv hátulról, a belsős forrás szerint azonban ettől eltérő, inkább a 370Z-re hasonlító forma érkezik majd (kép: Leyang Bai)
Éppen ezért ideje lenne az utód bemutatására, ami az Allcarnews Instagram-profilján megjelent információk szerint a 400Z nevet kapja majd. A Z autóknál a szám már több generáció óta a motor hengerűrtartalmát jelöli, ám nem valószínű, hogy a szigorodó szabályozások mellett egy új, négyliteres blokk hajtaná a kupét, főleg úgy, hogy még a csúcsmodell GT-R is csak egy 3,8 literest kapott. Valószínűbb, hogy egy turbós háromezres V6-os dolgozik majd a 400Z-ben, ugyanaz, mint ami az Infiniti Q60-ban is megtalálható. A modellnév innentől a lóerők jelölésére is szolgálhatna, az informátor szerint ugyanis 400 lóerő körüli teljesítményre számíthatunk, ami nem is tűnik földtől elrugaszkodottnak, hiszen a 370Z különböző változatainak teljesítményei jelenleg 320-350 lóerő között mozognak.
A 240Z lehet majd a retro stílus alapja (kép: Leyang Bai)
A stílust tekintve a belsős forrás szerint egy retro irányvonalra számíthatunk, ami a 240Z-ből vagy akár a 300ZX-ből is meríthet ihletet. Ennek megfelelően kör alakú fényszórók világítanak majd elöl, dupla gyűrűs kialakítású nappali menetfénnyel, a hűtőrács pedig szögletes lesz, amin keresztül még a turbók hűtője is látható lesz - a márka V-Motion stílusirányzatából itt nem találunk majd semmit. Hátulról a 370Z-hez hasonló formák jelennek majd meg: rövid túlnyúlás, 911-szerűen lejtő tetővonal, és az előd hátsó lámpájának továbbgondolt, LED-es változata. Természetesen a beltér is megújul (a 370Z öregsége itt látható leginkább), lesz digitális műszerblokk és új infotainment rendszer.
A kifutó modell hátsó része a 400Z-n is visszaköszönhet majd
Örülhetünk még annak is, hogy a hagyományoknak megfelelően hátsókerék-hajtású lesz és kézi váltóval is kérhető majd a kocsi. A legjobb hír viszont, hogy 40 ezer amerikai dollár alatt indulhat majd az alapverzió. A 370Z jelenleg nagyjából 30 ezer dollárnál kezdődik az Egyesült Államokban, így ez alapján reálisnak tűnhet az ár, bár hazánkban ennél drágábbnak ígérkezik a modell, a mostani 13 millió forint helyett 17-18 millió felelne meg az amerikai árnövekedésnek. A Toyota Supra 340 lóereje és 22 millió forintos alapára mellett viszont ez még mindig kifejezetten jó ajánlat - olyannyira, hogy kissé hihetetlennek is tűnik. Ne feledjük, ezek egyelőre még meg nem erősített információk, de ha beigazolódnak, lesz félnivalója a Suprának.