Nem lenne teljesen meglepő, ha egy SUV-t dobna piacra a Bugatti, ami akár a világ legdrágább luxusterepjárója is lehetne (Forrás: Carscoops)
A Bugatti ugyan egy népes és jól prosperáló család tagja, mégsem hallani róla sokat. A Volkswagen-csoporthoz tartozó francia márka a ritka és méregdrága sportkocsijairól híres, na meg a 16 hengeres motorjáról. Az ezer lóerőt is meghaladó teljesítménnyel rendelkező Bugatti Veyron tíz éves szereplés után adta át a stafétát utódjának. A nyolc literes motorral és négy turbóval szerelt Chiron bőven túltesz elődjén, ugyanis itt már 1500 lóerő szolgáltatja az élményt. A Chironból ugyan készült néhány extrém ritka változat, de lényegében egy autó alkotja a kínálatot, jelenleg évi körülbelül 100 darab négykerekű hagyja el a Bugatti üzemét.
Az új modellről még alig tudni valamit, de az valószínű, hogy villany hajtja majd (Forrás: Carscoops)
Az új modell szakíthat a különcködéssel, már ami a műszaki alapokat illeti. A Bugatti sportkocsik eddig saját padlólemezt és erőforrást használtak, az új jövevény viszont a konszern PPE nevű, elektromos autókhoz használt platformján jöhet. Mivel a Volkswagen rengeteg pénzt költ a villanyautókra, ezért észszerű, hogy egy elektromos Bugatti számára nem fejlesztenek új alapot, ez a megoldás az árra is jótékony hatással lesz. A Chiron körülbelül 750 millió forintos árához mérten olcsó lesz az első elektromos modell, a Bugatti szerint valahol 160 és 320 millió forint közötti árcédulával jön a friss típus. Érdekesség, hogy nem egy újabb sportkocsira kell számítani, hanem egy SUV vagy egy hosszabb utakra optimális (GT) modell lehet a márka első elektromos autója. Az ár csökkenésével az értékesített mennyiség növekedését várják, az új típussal együtt évi 600 autó gyártását tervezik a franciák.
A Chironból évi 100 darab körüli mennyiség készül, az 1500 lóerős modell ára 750 millió forint