Elképesztő méretű: 4,96 méter hosszú, 1,93 széles, 1,76 magas a Highlander. Csakis i-AWD rendszeres összkerékhajtással és e-CVT váltós Hybrid hajtáslánccal, 248 lóerős teljesítménnyel és 16,7 milliós alapárral érkezett a hazai piacra
Az idei évre megújult a Toyota legnagyobb hibrid SUV-ja, a
Highlander, s további bővíti a márka európai SUV kínálatát, természetesen hibridként, a 23 éves tökéletesített, negyedik generációs hibrid hajtásláncával. A 4,96 méteres monstrummal már a kifejezetten nagy kategóriában is kínál majd alternatívát a Toyota.
A Highlander csakis hétülésesként érkezik, így már a 16,7 millió forintos Comfort alapverzió is jogosult a nagycsaládosok 2,5 millió forintos ártámogatására, amivel ők 14,2 millió forinttól érhetik el.
Az alapverzió természetesen erősen idézőjeles, a hajtáslánc egyféle lehet: 2,5 literes benzinesen alapuló i-AWD rendszeres, azaz elöl-hátul villanymotoros (öntöltő) hibrid, 248 lóerős rendszerteljesítménnyel. Utóbbival a 2 tonna saját tömegű (és ugyanilyen vontatási kapacitású!) erődítmény 8,3 másodperces 100-as sprintre és a hibridektől megszokott 180 km/óránál limitált végsebességre képes, miközben WLTP szerinti vegyes fogyasztása mindössze 6,6-7,2 l/100 km. Kevéssé meglepő módon a nyomatékosztásért e-CVT váltó felel.
Alapáron 18, a második felszereltségtől már 20 colos alufelniket kap
A műszaki tartalomhoz hasonlóan erős a bázisfelszereltség is, sok más mellett már a Comfort is 18 colos alufelniket, automata kapcsolású LED fényszórókat, vezeték nélküli telefontöltőt és Apple CarPlay/Andorid Auto rendszeres, 7 colos Toyota Touch2 multimédiarendszert kap, de még az adaptív tempomat és a kétzónás automata (és persze elektromos) légkondicionáló, az elektromos sofőrülés, a kulcs nélküli nyitás-indítás, az első ülésfűtés és a kormánykerékfűtés, továbbá a hátsó klímavezérlő is alapáras. Az 1,35 millió forintos felárral mért, 18,05 milliótól elérhető Prestige verzió már elektromos csomagtérajtót, bőr kárpitozást, 20 colos alufelniket, fabetéteket és Bi-LED fényszórókat és tolatókamerát, valamint koccanásgátlós parkolószenzorokat is ad. És ne feledjük, még ez is olcsóbb, mint a csúcs Suzuki, azaz a
Toyota RAV4 Plug-in Hybridnek megfelelő
Across.
Tabletnyi, 8 colos a középkonzol kijelzője, ami mindenképp Apple CarPlay/Android Auto funkciós. Már a bázisverzió kárpitozása is bőrhatású szövet
De van még feljebb is, a 21,15 millió forintos, azaz további 2,1 milliós lépcsőt jelentő Executive felszereltségű Highlander már kéz nélküli nyitást is ad az elektromos csomagtérajtóhoz, 20 colos alukerekei kéttónusúak, 360 fokos kamerarendszert és head-up display-t, valamint első részével nyitható panorámatetőt, első-hátsó ülésfűtést, fellépőket, hátsó lökhárítóvédőt és ezüst lökhárítóbetéteket, valamint utasterébe is több fa és selyemfényű műszerfalbetétet, hangulatfényt is kap.
A középső sor 18 centis úton tologatható, a csúcsverziónál a szélső helyeken fűtéssel. Az első ülésfűtés és a bőrkormány fűtése mindenképp jár
A 2,5 milliós támogatás a nagycsaládosok részére természetesen mindegyik felszereltséghez elérhető lesz még egy jó ideig, így a nagycsaládosok számára különösen érdekes ajánlat a Highlander. Már csak azért is, mert még a 7 ülés mögött is értelmezhető, 268 literes csomagteret ad (kalaptartóig, a tetőig pedig 332 litert), a leghátsó ülések padlóba hajtása után pedig 658 literes teret kapunk a kalaptartóig. Az amúgy 18 centis úton tologatható középső sor lehajtásával 1909 literes maximális rakteret kapunk. Az ajánlat minden fronton erős, érdemes lehet már most feliratkozni az ügyfélautóival jövőre érkező Highlanderre.
A síkba dönthető hátsó ülésekkel csaknem 2 köbméteres raktér alakítható ki, de 7 ülés mögött is értelmezhető méretű a poggyásztér
Minél kevesebb lesz a hely az utakon annál nagyobb barátokat gyártanak az autógyártók, mi szükség van erre, lassan már csak létráról lehet felszállni ezekre a nagy dög ökre teljesen felesleges irányzat!!!☀️
Ha csak Trabantok lennének Magyarországon, akkor hogy is lenne több hely az utakon? A sok kamion és busz nem zavarja? 🙂 Félelmetes logika 🙂
Négy gyerekkel igenis szükség van ilyenre. Az igaz, hogy nem mindennap, de nagymama látogatás hétvégéken, közös program (nem csupán nyaralás, de egy vadaspark) csak így oldható meg. Esetleg kisbusz. Az nem kisebb.
Amikor meg nem kell, arra az időre vegyek egy másik autót? Minden anyagi segítséget szívesen fogadok 🙂
A létráról meg annyit, hogy 40 év után mindenkinek jobban esik, ha nem a „földre” kell ülnie. Kifejezetten előnyös a magas üléspozíció. Nekem nagyon régen csak ilyen magasított autóim vannak. ELőször XC60, majd Sorento és XC90. Van, aki nem szereti ezeket és közülük is vannak, akik nem irigykednek felháborodásnak álcázva 🙂