Brazília az egyik legfontosabb piac a Fiat számára, amit jól mutat az erősen lokalizált kínálat és az a tény, hogy több mint 18 millió autót gyártottak már a brazil gyárakban. Valószínűleg a Tributo 125 plakettel felvértezett jubileumi modellek is kapósak lesznek. A különleges kiadások gyöngyházfényű fehér külsővel, fekete tetővel és sötét fényezésű felnikkel vihetők haza.
Továbbá sötétített Fiat emblémák, sőt a régi logó aranyszínű apró mása is egyedibbé teszik ezeket a modelleket.
Az utastérben valódi bőrkárpit és bronzszínű díszbetétek emelik az ünnepi változatok értékét, valamint a magas felszereltség, amelynek része a digitális klíma és a 10,1colos infotainment érintőképernyő is. Brazíliában már rendelhetők ezek a modellek, az árakat a képalákban láthatod.
Az ünnepi Argo ára kb. 6,4 millió forintnak megfelelő brazil reál
A Pulse kb. 8,4 millió forint
A Fastback kb. 8,7 millió forint
A Strada kb. 8,8 millió forint
A Toro kb. 12 millió forint
A Ford és a Mitsu milyen savazást kap, amiért a számára profitábilis piacokra akar koncentrálni, a többit vagy elalibizi vagy otthagyja. De a Fiatnál ez nem gond, európai márka, isteníteni kell, minden mondatuk után a földre borulni, nyáladzani utánuk. Meg lehet nézni, mennyi „Itália” van a brazil Fiatokban és mennyi az itt kaphatóakban, és mindjárt látszik, melyik piacot favorizálják…
Szerintem megint fordítva ülsz a lovon.
” számára profitábilis piacokra” nem annyira profitábilis, kicsi és csóró piac, de a jobb piacokról már kidőltek. Viszont itt hagyományos hídfőállásaik vannak amit meg akarnak tartani.
Nem tudom mit értesz isetnítés alatt, de a Fiat nem fejlesztett amióta Marchione hatalomra került és kirúgta (vagy csak simán elengedte) a tehetséges emberekből álló de a GM által odapakolt vezetőket (Kalbfell, De Meo, Silva, Egger és ezek csak az Alfától).
Azóta a mérnöki szemlélet helyett a túlélés a fő cél, utóbbit az olaszok meglepően jól csináltak, de ez csak elodázta a lecsúszást. Lassan ott tartanak hogy egy két elszigetelt esettől eltekintve (pl Maserati Alfa Giorgio platform), mincs saját FIAT csoportos fejlesztés és a Chyrsler illetve a PSA fejlesztéseit használják. Egy olyan konszern ami a 2000-es évek elején a GM Europe dízelmotorjait fejlesztette, és élenjáró műszaki paltformokat hozott ki számos szegmensben.
Megint az agymenéseid. Nem vázoltam fel túl bonyolult eszmefuttatást, de neked már ez is gondot okoz. Több, mint 200 milliós ország, nem túlzás nagyhatalomnak nevezni, és messze nem favelhákból áll, az csak egy része, de ha felmész a YT-ra, vannak videók ott élő emberekről, az otthonaikról, és messze nem olyan vészes, mint amilyennek tűnik(óriástévé figyel a falon, stb…). Úgyis az a lényeg, hogy boldog-e az ember, Kubában is vidáman sakkoznak az idősek a havannai utcák terein, pedig nincs semmijük. De bizonyítottad már számtalanszor, hogy az anyagi javak bevonása nélkül nem tudod az élet lényegi részét értelmezni… Nyilván súlyosan árérzékeny piac, ez pedig szembemegy az innovációval, ami ugye a csillagos égig is felhajtja az árat. De ez is egy tudomány, hogy az ilyen piacokra milyen olcsó mobilitási alternatívát tudsz kínálni – Indonézia, India, Nigéria, Mexikó, Argentína, Kolumbia, Banglades, Dél-Afrika, stb. dettó…
A Ford olyan szintű népharagot kap mostanában a kutyaütő kisautóik kivezetése miatt, hogy nem lepne meg, ha némelyik kommentelő személyesen keresné fel Amerikában Jim Farley-t, hogy tortát nyomjon a képébe. De a Fiat hogy áll? Hol a Punto, a Croma vagy a Bravo? Ezekről nem illik beszélni, mert európai? Ami egy amerikai gyártónál „probléma”(a túrót, az F-sorozaton szétkeresik az agyukat), az egy európainál tabutéma? Bármilyen autós téma is legyen terítéken, faji alapon a legfelső polcra kell tenni az európai embert, a többi kontinens lakóit meg alulra? Az ember esze megáll – és ha ezt sérelmezed, utána még agresszívabban nyomják vagy szmájliözön lesz a jutalmad…