Olcsó új vászontetősök hétmillió forintig
Árharc: Mi más kapható a Mazda MX-5 áráért?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az új Mazda MX-5 iránti rajongásunkon felbuzdulva nem csupán a használt-kínálatot néztük meg, hanem azt is, hogy milyen más vászontetőst kaphatunk ennyiért újonnan.
A Mazda MX-5 2016 vetélytársai - adatok
Mazda MX-5 G130 Challenge | Mini Cooper Cabrio | Opel Cascada 1.4 Cabriolet | |
Hosszúság [mm] | 3915 | 3821 | 4696 |
Szélesség [mm] | 1735 | 1727 | 1839 |
Magasság [mm] | 1225 | 1415 | 1443 |
Tengelytáv [mm] | 2310 | 2495 | 2695 |
Saját tömeg [kg] | 975 | 1205 | 1701 |
Csomagtér [l] | 130 | 160-215 | 280-750 |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1496 | 1499 | 1362 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 3/12 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | Manuális/6 | Manuális/6 | Manuális/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 131 (7000) | 136 (4400) | 120 (4200-6000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 150 (4800) | 220 (1250) | 200 (1850-4200) |
Gyorsulás – 0-100 km/h | 8,3 | 8,8 | 11,9 |
Végsebesség [km/h] | 204 | 208 | 195 |
Fogyasztás (vegyes) [l/100 km] | 5,9 | 4,9-5,1 | 6,6 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 139 | 114-118 | 154 |
Az új Mini Cabrio viszont már nálunk is kapható, valódi, vászontetős, teljes értékű kabrió és 6 909 000 forintos alapárával éppen belefér a hétmillió forintnál meghúzott keretünkbe. Még szorosabban, de 6 990 000 forintos akciós árával szintén olcsó kabriónak tekinthető az Opel Cascada, ami felfelé ki is lóg a kompakt kabriók valaha népes táborából, ahol ma már sem a Volkswagen Eos, sem a Ford Focus, sem a francia nyitható tetős kompakt modellek nem képviselik magukat. Tehát az összehasonlítás így kialakult mezőnye meglehetősen változatos képet mutat. A kihívó Mazda MX-5 egy vérbeli kétszemélyes roadster, amit eleve az élvezetes autókázásra terveztek, plusz ülőhelyek és érdemi csomagtér híján másra nem is alkalmas. A Mini Cooper Cabrio is hasonló céllal készült, ám ez egy tradicionális kisautó négyszemélyes, nyitható vászontetős változata. Az Opel Cascada pedig tulajdonképpen az Astra-Insignia alapú kétajtós, ugyancsak négyszemélyes, nyitható vászontetős kivitelben. Mégis teljesen másról szól az Opel, mint a Mini, vagy pláne az MX-5. Ezekhez képest a Cascada kényelmes, akár tető nélküli utazóautó. Három különböző nyitott tetős világ az övék, és hétmillió forintért mindenki megtalálhatja a neki tetszőt.
A Mazda MX-5 2016 vetélytársai - felszereltség
Mazda MX-5 G130 Challenge | Mini Cooper Cabrio | Opel Cascada 1.4 Cabriolet | |
Alapár [Ft] | 6 699 900 Ft | 6 909 000 Ft | 6 990 000 Ft |
Könnyűfém keréktárcsák | 16 colos | 15 colos | 129 000 Ft |
LED fényszórók | s | 262 900 Ft | - |
Motoros állítású, fűthető tükrök | s | 66 600 Ft | s |
Bőrbevonatú kormánykerék és váltógomb | s | 73 300 Ft | s |
Motoros ablakemelők | s | s | s |
Légkondicionáló | s | s | s |
Fedélzeti számítógép | s | 53 300 Ft | s |
Bluetooth telefon-kihangosító | s | 50 000 Ft | 100 000 Ft |
Stop-start rendszer | - | s | - |
Motoros tetőmozgatás | - | s | s |
Motorindítás gombnyomásra | s | s | - |
Multifunkciós kormánykerék | s | 116 500 Ft | s |
Tempomat | s | s | |
Parkolóradar hátul | - | s | s |
Szélfogó | s | 96 500 Ft | 90 000 Ft |
Ingyenes karbantartás [év/km] | - | 5/60 000 | - |
Garancia [év/km] | 3/100 000 | 2/korlátozás nélkül | 2/korlátozás nélkül |
Összehasonlító ár [Ft] | 6 699 900 Ft | 7 511 600 Ft | 7 309 000 Ft |
A Mini tételesen is rendelhető extrakínálata azoknak előnyös, akik nem az alapváltozatban gondolkodnak, hanem úgy igazán személyre kívánják szabni autójukat, és erre hajlandóak áldozni. A lehetőség erre a Mini esetében nagyon is adott, rengeteg olyan kiegészítő és díszítőelem jóvoltából, amelyekkel valóban egyedivé válhat egy ilyen „tömegmodell”. Persze úgy már messze kevés a hétmillió forintos keret. Ugyanakkor a Mini 5 évre vagy 60 ezer kilométerre ingyenesen adja a kötelező karbantartások munkadíját. Az Opel is kínál tételes extravásárlási lehetőséget, a könnyűfém keréktárcsák és a vászontető többféle árnyalatán túl azonban a Cascada megjelenése messze nem annyira személyre szabható, mint a Minié.
Ott a pont! Ki kell menni vele a csalitosba, és garantált az élmény:)
Nyilván úgy értettem, hogy a Bugattihoz hasonló cégek piszok nagy veszteséggel működnek, és a te észjárásod szerint akkor ezeket be is lehetne szűntetni. Azt hiszem, befejeztem a társalgást – egyszerűen nem érted, miről szól a roadsterezés. Biztos h*lye a Mazda mellett a Porsche, a Lotus, a BMW meg a Merci, hogy évtizedek óta gyárt ilyeneket és nagyon is van rájuk igény. A Fiat is újra elővette a témát, nem véletlenül. Szerintem addig tartana nálad ez a lázadozás, amíg ki nem próbálnál egy ilyet.
Azért az MX-5 üzletileg is megérte (megéri) a Mazdának, pont ettől szép a történet! Egy erősen rétegmodellt is lehet nyereségesen gyártani
Ha vászontető akkor Uaz Hunter (469) …
csak ott meg ott van a wankel, ami jelen állapotában egy hulladék :D:D:D:DDDD
hát a bugatti, bentley stb. az még véletlenül sem tartozik azon rétegek közi, amivel párhuzamot lehetne vonni, ez nem jó párhuzam 😀 azoknak látom értelmét, azok valóban prestiget sugároznak és van értelme fenntartani őket. de ezeket? na ne már, mit sugároz ez? a nagy semmit 😀 bac mono, ha valakinek nagyon viszket a segge és gokartozni akar közúton. az RX szériát még megértem egyébként a mazdából, az jó is.
Elfogadom, hogy neked nem tetszik, mert ez szubjektív, de a tudását nem vitathatod el tőle. Tudod, nem minden ember olyan, hogy a saját nagyképűségét akarja demonstrálni az autójával:))) „Izombunker”, meg „road presence” és társai…
A rétegmodellek gyártása sosem arról szólt, hogy k**va nagy profitot hoz az adott cégnek, hanem presztízzsel ruházza fel. Ha a te észjárásod szerint működnének, akkor nem gyártana senki élményautókat. Nem lennének autóipari legendák. És azok bizony nem sok hasznot hoznak, mégis kellenek.
Ha így gondolkoznánk, akkor bizony lehúzhatná a rolót a Bugatti, a Bentley, a Maserati, stb… A Porschének is a legnagyobb hasznot a Cayenne és a Macan hozzák, viszont azokból sosem lesz ikon, mint a 911-esből.
Persze, a Mazdát sem az MX-5 tartja életben, de ha megkérdezel valakit, mi jut elsőként eszébe a Mazda kapcsán, 99%-uk a kis roadsterüket fogja mondani(vagy az RX-sorozatot és a Wankeles-próbálkozásaikat). Ezek azok, amik világszerte ismertté tették a céget, nem a 3-as, a 6-os vagy mondjuk a Xedos.
z3? akkor már inkább mx5. az új keménytetős azt mondom, hogy elmegy, de nem sokat javít az alaptézisen- legalábbis számomra, ami nyilván nem egy objektív dolog.
erre a kategóriára azért nem gyúrtak rá többen, mert réteg kat. nem ez tartja életben a mazdát, azt azért el kell ismerni :))))) sokan, nem fognak bele milliókat tolni fölöslegesen, ezért is nincs annyi „kihívó” nem vacakolnak vele fölöslegesen…nem úgy mint a SUV-kal pl. csinálja boldog boldogtalan teljes erőből.
Az MX-5 a Mazda zseniális húzása volt a kilencvenes években. Viszonylag olcsón adtak egy klasszikus roadster érzést nyújtó autót, amikor ez csak egy szűk réteg kiváltsága volt (elérhetetlen árakon). Két ülés, hátsókerék hajtás, vezetési élmény (kis motorokkal, alacsony súllyal). Fenntartása ugyanaz mint egy normál autónak… És a Mazda nem is akart ennél többet: roadster élményt a népnek! Nem mentek el a nagyobb motor – nagyobb teljesítmény – drágább sportkocsi felé mert tudták hogy az ár/élmény arány miatt választják sokan az MX-5-öt. Emellett a mai napig kitartanak ezért a legnépszerűbb roadster ma is. És ennek köszönhetjük azt is, hogy a prémium gyártók között is lett ilyen gép (Slk, Z3/Z4, TT- bár az elsőkerekes alapban – stb.) Ezek a gyártók ott folytatták a roadsterezést ahol a Mazda abbahagyta: több erő – nagyobb élmény! Egy MX-5-ös is tudja hozni az Slk/Z4… vezetési élmény 60%-át lényegesen kisebb áron és fenntartási költséggel, így egyre szélesebb kör engedheti meg magának – használtan is. Nagyon jó autó, nem hiába van akkora rajongótábora
Fogadok, hogy a Z3-asért meg odavagy, ami meg azért valljuk be, ugyanúgy a „kutyaól-receptet” követi. Csak még magadnak sem vallod be:)
Akkor szögezzünk le valamit. Az MX-5 [b]roadster-kategóriában[/b] lett rekorder. A roadster szigorúan kétüléses nyitott sportautó. Ez a cikk nem is releváns, mint összehasonlító, mivel a Cascada és a Mini is rendelkezik hátsó üléssorral. De mint vászontetős alternatívákat, hozzá lehet mérni a Mazdához.
Micsoda szerencse, hogy a segítségemre van a TC friss cikke. Csak hogy tudd, az az 1 millió mekkora szám roadster-szinten:
„Egymillió. Egy világ körüli útért nem sok pénz, egy balatoni nyaralásért már igen, ha pedig az autóipari eladási statisztikákat nézzük, ekkora darabszám nem igazán számít soknak. Az Alfasudból is eladtak ennyit annak idején, Autobianchi A112-esből pedig negyedmillióval többet is, pedig azokra ki emlékszik? A Range Roverből is több mint egymillió fogyott, sőt, még a Mazda RX-7-esből is elment 811 ezer. Sok akkor az egymillió?
Ebből a műfajból, azaz roadsterből mindenképp. Ezzel az egymilliós darabszámmal a Mazda MX-5 minden idők legnagyobb mennyiségben eladott, kicsi, nyitott kétülésese, méghozzá lazán az. A hozzá mérhető nagy és ismert örökzöldek csak nyomorult számokat tudnak felmutatni: az 1966-93 között gyártott Alfa Spiderből 124 104-et, a Fiat 124 Spiderből 172 818-at, MG B-ből 391 726 darabot adtak el. És senki más nem jön e számok közelébe, azóta se. Csak a Mazda.”
[url]http://totalcar.hu/belsoseg/2016/06/29/mazda_mx-5-kulonlegessegek_goodwoodban/[/url]
utálom a minit. egyébként eleve a ródszter bohóckodást is, indentitás zavarosaknak való meg csajoknak. ha 4 keréken megyek, akkor nekem legyen izom-bunker, jó megjelenése és roadpresentje. ennek a kutyaólnak egyik sincs meg ebből.
ha könnyűséget akarok meg hajlobogtatást, akkor zx10r. mondom ezt úgy, ettől függetlenül tetszenek az új mazdák, ez a görcs nem.
a MINDENKIRŐL meg annyit csalfika, hogy hány ember is vehetett akkor ilyet? 4-5 MILLIÁRD? vagy max pár százezer? amiből kijön a 20 év alatti 1 millió db? :DD
Bezike, mindenki h*lye, csak te vagy trolibusz?:)
Mielőtt „kutyaóloznál”, kérlek, áruld el, melyik európai konkurens az, amelyik évtizedek alatt bizonyított már ilyen kezelhetőséggel, golyóálló motorral, patent váltóval, játékossággal, élménnyel, népszerűségével(és emiatt Guinness Book-bejegyzéssel) és amelyik ennyi pénzért hazavihető? Gondolom, ebből lejött, hogy a kis Minikédet nem tartom ellenfélnek semmilyen szinten, főleg annak tudatában, hogy ha jól emlékszem, a legkevésbé sem kiforrott és konstrukciós hibákkal küszködő BMW-PSA-féle Prince-motort is beleépítették korábban:)
Nekem a németekkel nem kell jönni, ahol pusztán az embléma az orrukon több millióba kerül. Mikor olvastál/hallottál te arról, hogy egy SLK-t vagy egy Z4-est méltatnak bármiféle jellemzője kapcsán? Semmi kiugrót nem tudnak, csak németesen megoldott házi feladatok és ennyi. Azért a MX-5 ennél jóval több:)
„MX-5 iránti rajongásunkon” te a tc-től jöttél át? ott vannak így beleszerelmesedve ebbe a kutyaólba
Itt az árlista: http://fiatszabo.hu/wgdb_files/uj_szgk_letoltesek_file_63.pdf Tudom,hogy nem fér bele az összevetésbe,csupán arra reagáltam,hogy nem publikusak a Fiat árai.
Már publikus a Fiat Spider ára,az alap 7.490.000,a Lusso kivitel 8 milla.