Olcsó összkerekes Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Lancer - turbó nélkül, összkerékhajtással
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elsőként az Egyesült Államokban lép színre a turbófeltöltő nélküli, de összkerékhajtású Lancer.
Nyilvánvalóan nem a Mitsubishinek kell magyarázni, hogy az összkerékhajtás nem csupán a sportmodelleknél, hanem a családi autóknál is fontos,hiszen a hírnevének jelentős részét ralisikereivel szerzett márka kínálatában ma is számos családi használatra optimalizált összkerékhajtású modell (ASX, Outlander, Pajero) kínálkozik, de klasszikus, alsó-középkategóriás autójukból, azaz a Lancerből az elmúlt 20 évben csak a sportos, 2,0 literes turbós, Ralliart (240 LE) és Evolution (295 LE) verziókat kínálták négykerékhajtással. Most azonban a Ralliart állandó összkerékhajtását átpakolják a turbó nélküli, 2,0 literes (154 lóerős) egyesült államokbeli alapverzióba is, mely így a Ralliartnál közel 9 ezer dollárral (1,8 millió forinttal olcsóbban), 20 ezer dollár környékén ad majd négykerékhajtást.
Az összkerekes alap-Lancer hazai színre lépéséről egyelőre nincs hír, hiszen az említett motor az európai palettán nem is szerepel.
A cikkben szereplő lancer öszkerékhajtásánakl semmi köze a ralliartéhoz ! A ralliart-ban az evolution 10-es első-, aktív középső és egy mechanikus önzáró hátsó diff.mű van, ez a rendszer állandó összkerékhajtást biztosít. A fenti „alap” lancer öszzkerékhajtása a mitsubishi crossover típusaiban használt rendszer, kapcsolható első ill., öszkerékhajtással.
Az új, turbó nélküli összkerekes lancer hajtásláncának semmi köze nincs a ralliart-ban találhatóhoz, a ralliartban az evolution 10-es első-, aktív középső, és egy mechanikus önzáró (LSD) hátsó diff.mű van.