Olcsó izomautóval lép az 580 lóerősök klubjába a Vauxhall

Brutális angol fenevad közeleg, ráadásul jó áron

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem kevesebb mint 150 lóerővel lesz izmosabb elődjénél az új Vauxhall VXR8 GTS. Az ausztrálokat V8-asával ijesztgető HSV GEN-F GTS hamarosan bemutatkozik a ködös Albionban is.


Január elején a birminghami Performance Car Show, illetve Autosport International kiállítás meglepetésvendége lesz minden idők legerősebb széria Vauxhallja, amelynek V8-as amerikai szíve a legerősebb ausztrál utcai kocsiban is bemutatkozott idén. A rengeteg lóerő mellett a kocsi 54 999 fontos árával igazi durranás (19,8 millió forint), ennyiért más márka nem ad belépőt az 500 lóerő fölötti klubba. A BMW az M5-öst 560 lóerővel 30 millióért kínálja, a Mercedes ugyanennyiért adja az 585 lovas E63 AMG-t, az Audi 33,5 millióért az 560 lovas RS6-os kombit, a Porsche a frissített 570 lovas Panamera Turbo S modellt 58 millióért vesztegeti, nem beszélve a Bentley-ről vagy a Maseratiról.
Az öntudatos brit márka pont ezt hangsúlyozza: kocsija hangos és büszke - ilyen élményt nem adnak a németek. A verda lelke az Eaton kompresszoros 6,2 literes LSA V8 blokk, amely 585 lóerőt (430 kilowatt) teljesít, forgatónyomatéka pedig 740 newtonméter és korábban a méltán hírhedt Chevrolet Camaro ZL1-ben mutatkozott be. Ez az LS3 V8-assal szerelt elődnél 150 lóerővel és 190 newtonméterrel erősebb. Az erőmű a GTS-t álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre 4,2 másodperc alatt szakítja, a végsebességét 250-nél elektronika korlátozza le.
Hirdetés

Hogy a sofőr uralni tudja a kocsit a VXR8-nál fék-nyomaték vektor rendszert alkalmaztak, amely fékezi az ívbelső hátsó kereket és nyomatéktöbbletet ad az ívkülső hátsó kerékre, hogy nagysebességű manővereknél az alulkormányozottságot csillapítsa. Lengéscsillapítói elektromágneses folyadékkal töltött, három fokozatban hangolható adaptív rendszerűek. A motor félelmetes erejét hatfokozatú kézi, vagy felárért hatsebességes automatikus sebességváltó viszi a hajtott hátsó kerekekhez, ahol önzáró mechanikus differenciálmű dolgozik. Annak és a váltónak is külön hűtője van.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?