Olcsó gumi kéne? Van egy forrásunk!
Inkább legyen használt, mint rossz! Ha gumi kell, érdemes böngészni egy kicsit a netet!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Autóból teljesen bevett a használt vásárlása, míg gumiból kevesen kockáztatják meg. Szerencsére! De azért jó tudni, hogy hol lehet kapni.
Ilyenkor aztán sokan tudnak hátast dobni. 16 colos szett 100 ezerért, 17-es bő 150-ért? Jó gumiból könnyedén, s ilyenkor bizony sokan keresik az olcsóbb lehetőségeket. Azt nem ajánljuk senkinek, hogy öreg, elkopott abroncsokat használjon. Nem csak a törvényileg előírt 1,6 mm-es profilmélységre ajánlott figyelni, már a 2-3 mm-es sem túlzottan jó. Rossz megoldás a téli fennhagyása, hiszen az egyrészt nagyon gyorsan fog kopni, másrészt melegben nagy féktávot fog adni - főként nedves aszfalton. Ezért aztán a nyárinak még megfelelő, télinek már nem ajánlott (tehát 4 mm alatti) profilmélységű téli "lejárása" sem ajánlott.
Ha új gumira épp nem futja a költségvetésből, akkor a minőségi használt lehet a megoldás. Ügyelve arra, hogy lehetőség szerint minél fiatalabb gumit vásároljunk (ez az oldalfalakba ütött DOT-számból derül ki: a négy karakter közül az első kettő a gyártás hetét, az utolsó kettő az évét jelöli). Bár megfelelő tárolás mellett az abroncs minőségét nem befolyásolja annak életkora, a használtan vásárolandó abroncsnál nem lehetünk biztosak abban, hogy azt megfelelően tárolták. Tény, hogy az UV öregíti a gumikat, ám 5 évnél fiatalabb abroncsnál (nyáriak esetén) nemigen kell aggódnunk emiatt sem. Természetes, hogy sérült, töredezett, 4-5 mm-nél szerényebb profilmélységű abroncsot nem érdemes venni, ám megfelelően specifikáltat, főként szerelve, próbalehetőséggel már akár ajánlott is lehet. Akár teljes garnitúraként, vagy akkor is, ha autónkon csak egy sérült, s minél olcsóbban kellene egy cseredarab az amúgy sem új többi mellé. Jó hír, hogy az Autóalaktrész.hu gumikeresőjében az abroncsok összes fontos paramétere (gyártási ideje, profilmélysége és természetesen márkája) megadható, a gumik így megfelelően kereshetők, s bizony sokszor látható, hogy az elsőre akár horribilisnak tűnő gumicsere akár olcsóbban is megúszható. A használt gumi természetesen elsősorban a keveset autózóknak ajánlott, aki 4-5 év alatt lefuttat egy garnitúrát, az sokszor jobban jár egy "jólárasított" új, természetesen minőségi szettel. A választáshoz nem csak az árak, hanem a teszteredmények figyelembevételét is javasoljuk, érdemes megnézni például az ADAC idei tesztjét, de még inkább saját gumitesztünket, melyből egyelőre még csak a tavalyi érhető el, de már most megígérhetjük, jön az idei is.
Nekem a nyári gumi és a téli gumi vásárlásnál is bevált a http://www.gumikell.hu weboldal, gyorsak voltak, ingyenes volt a szállítás, és árban is mindig versenyképesek. Folyamatos akciókat lehet találni náluk, így érdemes náluk keresni a szükséges gumiabroncsokat!
Akciós nyári gumiabroncsot keresel? Ők tudnak segiteni!
http://bhpgumi.hu/akcios-gumiabroncs
Teljesen igaza van az elöttem írónak. Gondoljatok abba, hogy esetleg veszel egy garnitúra új gumit és azt szerelteted minden évben oda vissza a felnikre. Keveset mész több évig jó állapotú a gumi. És egyszer csak egy 5 éves használt gumit szereltetsz az autódra. Nem? Vagy aki annyira új gumi párti minden évben új gumit vesz?
drága barátom..Magyarország nagy része használt gumikon jár (van aki 50 éve), virágzik is az üzlet… én sem veszek újakat, mert egy kidobott 5-6 éves gumi nekem tökéletesen megfelel, bajom soha nem volt belőle..de egyszer kaptam egy majdnem új gumit (márkátlan szart), amivel megállni nem lehetett vizes úton.Gyorsan lecseréltem egy 8 éves „márkásra”, amivel ilyen problémám nem volt…
De lássunk egy példát a megfelelő műszaki állapotú kocsira: adott egy új 5-ös BMW, és az én 31-éves 626-os Mazdám, ami rendszeresen karban van tartva, minden műszaki előtt átvizsgálva, cserélve amit kell, fékek lengéscsillapítók bemérve stb…Tehetek én arra bármilyen gumit, taposhatom a tökéletesen működő fékeket (tavaly volt tárcsa és betétcsere elöl, előtte 2 évvel hátsó betétek), a 85%-os lengéscsillapítóimmal sem tudok mondjuk olyan hamar megállni mint egy Bömös, nem tudok olyan biztonságosan venni mondjuk 120-szal egy kanyart és még sorolhatnám…de műszakilag rendbe van a kocsim..most akkor mi van?Mihez képet kell tökéletes állapotban lennie a kocsinak? Aki vezeti, annak kell tudatában lennie az autója korlátaival…
Azért lehet, hogy egy jó minőségű használt gumi biztonságosabb mint a multiban „merténcsakújgumitveszek” megvett gazdaságos abroncs. Megbízható gumis nem árul sz@rt, mert saját magát járatná le. A legtöbb használt gumit nem azért árulják, mert már használhatatlan vagy veszélyes. Sokan kezdik azzal az új (vagy csak nekik új) autóval való közlekedést, hogy lecserélik a gumit-felnit. Vettem így 50 km-t futott (szalontól gumisig) Michelin szettet, mert apukának nagyobb felni kellett. De lehet benne 20-30000 km is 2-3-4 év alatt, nem hiszem, hogy bárki veszélyeztetne vele bárkit. „Kaller”! Tiltsuk be a használtautó-kereskedelmet is! Akinek nincs pénze ne autózzon! Akinek van az viszont 4 évente vegyen új autót, -futásteljesítménytől függetlenül- mert az ócska gumijával és alkatrészeivel veszélyezteti a többieket!
Bocsánat, 2005-ös, elnéztem!
Aki meg akkora tuskó és sznob mint te az kapja be a faszom 🙂
Van egy jó tapasztalatom erről … még kb 2003 ban vettem a chryslerre pirelli wintersport 210 téli gumit … kb 3-4.000 km után belementem télen egy gödörbe a jobb elsővel és a gumi estére leengedett semmi látható sérülés nem volt … benzinkút pumpa stb… másnap este megint … lényeg a lényeg elvittem a gumishoz ahol vettem és a gumi alaposabb átvizsgálása következtében kiderül hogy szálszakadásos lett lapos leszerelt gumit megterhelve látszódott a belső felületén , hogy repedt de normál állapotban nem… azt mondja a gumis 2 lehetőségem van … vagy lecserélem a gumit egy újra ekkor beszámolja és ő eladja majd vagy meg ragasztják ilyen olyan módon és raknak bele belső gumit és használom úgy ez volt az olcsóbb megoldás… mondom köszi inkább veszek újat … de az a horror sztori , hogy azt a gumit valaki megvette mint használt kb 1 mm kopott gumit és azt valaki felrakta . Innentől kezdve én ha leszedek egy gumit és ha úgy ítélem meg hogy kopott cserére szorul leszereltetem és ott előttem szétvágatom a gumit nem azért mert szarrágó vagyok és érdekel , hogy azt még eladják e vagy nem … a téli nyári gumi mizéria előtt még radiál gumik voltak amik teljesen más mintával jöttek ki tegyél fel egy alapvetően nyári vizes gumit télen és megnézem , hogy egyáltalán hóba el tudsz e indulni vele sík úton … a 4 évszakos gumi meg pont semmire sem jó … nyárra nem jó a lamellák miatt télre meg nem jó mert kevés a szilikon benne és megkeményedik… az a dolog ami mindenre jó az általában semmire sem jó !
Valóban benne van a rizikó hogy rosszat vesz mert átverik, de:
Amikor még nem volt téli nyári külön itthon szerinted mivel jártak??? 4 évszakossal. meg régen diagonálokkal is. Az meg mennyire veszélyes volt! Nem kell csodát kiáltani meg maximalizmussal élni mindenkinek. Jó lehet egy használt is ha csak pár éves, nem ette meg a nap, rendesen tárolták, és kb 4 mm fölött van a bordamélység. A mai kereskedői árak a szabadrablás kategóriája, sokfajta úgy kopik mint a radír, az újgumikereskedők meg csak gazdagodnak belőle, persze ha van kuncsaft. Én tisztába vagyok egy új idei tesztgyőztes (utcagyőztes mint a kutyám) gumi tulajdonságaival. Elhiszem hogy sokkal jobb mint egy használt de ha így gondolkodna mindenki akkor a Tescos kamionpótkocsikon nem tükörradiál gumiknak kellene kellett volna futnia. Na az már tényleg veszély kategória. 10-20 éves a kocsid nem teljesíti az euro 6-ot csak az eu 5-öt azonnal vond ki a forgalomból vagy járj busszal. Ja hogy azok okádják legjobban a kormot, téligumit is csak az utóbbi időben kapnak. Hagyjuk ezt a beetetést már. Gazdag ember cserélje minden évben a legjobbra mert megteheti, a tavalyit meg hirdesse meg a neten olcsón, én ha jó a kocsimra megveszem ha szükségem van rá, meg az összes értelmes spórolós okos ember.
A képen 2005. év 30. hetében gyártott gumi látható.
Egyébként valóban rizikós használt gumit venni.
Egyszer 15 éve vettem (véletlenül vettem észre a hirdetést) egy állítólag 3000 km-t futott Dunlop téli gumit, aminek szinte nem volt mérhető kopása.
Ilyen esetben talán megéri féláron megvenni, ha nem régi és jól átnézve sem látni rajta hibát.
Azóta sem vettem és valószínűleg nem is fogok használt gumit venni. Az egyszeri és kivételes alkalom volt.
Eszembe nem jutna használt gumit feltenni a kocsira főleg úgy hogy ismeretlen az előélete a guminak …. aki spórol a gumi, fék ,kormányművön nem csak a saját de a közlekedő társai életével is hazárdírozik !!!! Én személy szerint betiltanám a használt gumi kereskedelmet mert legalább annyira veszélyes mint egy nem megfelelő műszaki állapotú kocsit kiengedni a forgalomba …AKINEK NINCS PÉNZE ÚJ GUMIRA NE VEGYEN KOCSIT ÉS JÁRJON TÖMEGKÖZLEKEDÉSSEL VAGY GYALOG !!!!
Tehát, helyesen: „nemegyenlő” a két adat; kár, hogy a program lenyeli a balra és a jobbra „kacsacsőrt”!
Talán ezt nem nyeli le; elég gagyik ezek a netes programok.
Kép: 3005 a buborákban 2006. 30. – állítólag!
Egyszer próbáltam, hamarosan szálszakadt lett az egyik gumi, oldalt felfúvódott és indúlt a „hullámvasút”…