Olcsó és formás limuzin kellene? Itt az új arcú Renault Fluence

Itthon próbáltuk ki a frissített Renault Fluence limuzint

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Magára öltötte a márka aktuális imidzsét, valamint egy új motort és néhány friss felszereltségi tételt is kínál a megfiatalodott Renault Fluence.

Valaha slágertermékek voltak Kelet-Közép Európában a kisautó-alapú - Renault Thaliával fémjelzett - limuzinszegmens képviselői, az elmúlt években azonban az egy számmal nagyobb, a Mégane-nal rokon Fluence nem csak a Thaliánál, hanem az összes többi olcsó limuzinnál is népszerűbbnek számított. Hogy ez a jövőben is így legyen, meg persze, hogy ne lógjon ki a folyamatosan újuló palettából, megkapta a Renault új márkaidentitását. A sorozat újításairól már tavaly ősz végén, az Isztambuli Autószalon nyitásakor beszámolhattunk, ám a megújított, továbbra is török gyártású Fluence-ba most bele is ülhettünk, ki is próbálhattuk.
A Renault Fluence méretei

Hosszúság x szélesség x magasság [mm] 4618 x 1809 x 1479
Tengelytáv [mm] 2702
Csomagtér [l] 530

Kívülről - mily meglepő - leginkább a lökhárítók és a világítótestek újak, van LED-es menetfény a ködfényszóróval egy fészekben, krómcsík az átrajzolt hűtőmaszkon és az oldalablakok alatt, valamint a csomagtérfedélen is. Az utastérben frissek a kárpitok, felettébb kellemes hangulatot áraszt a világos árnyalat, a formák a Renault modelljeitől megszokottan kecsesek, újdonság az elektromos, visszagurulás-gátlós rögzítőfék és a részint digitális - Mégane-ból származó - műszerblokk, az viszont nem, hogy funkcionális extrákban bővelkedik a Fluence.
Hirdetés

Már az alap Authentique ellátmány is központi záras, 4 légzsákos, manuális klímás, USB-csatlakozós, MP3-olvasós, távirányítós CD-rádiós, valamint Bluetooth-kihangosító is szerepel benne. A megújult Fluence árlistája még nem publikus, de kiszivárogtatott információk szerint a kifutó verziónál alig drágábban, kevéssel 3 millió forint felett hazagurítható lesz az 1,6 literes, 115 lóerős benzinmotorral. A második, Expression szint már 6 légzsákos, ESP-s, tempomatot és ködfényszórót is soroló, míg a LED-menetfény a Dynamique szinten jelenik meg 16 colos alufelnivel, automata Renault-kártyával és kétzónás automata légkondicionálóval. A csúcs Privilége tolatóradarral és elektrokróm (éjszaka a hátulról érkező vakító fényre sötétedő) tükörrel fejeli meg az ellátmányt. Opcióként először ebben a modellben rendelhető itthon az R-Link érintőképernyős, temérdek egyéb alkalmazást is kínáló navigációs rendszer, mely nagyságrendekkel könnyebben kezelhető, mint a korábbi, távirányítós TomTom egység.
A megújult Renault Fluence kínálata
1.6 16V
110 LE
1.5 dCi
90 LE
1.5 dCi
110 LE
1.6 dCi
130 LE
Hengerűrtartalom [cm3] 1598 1461 1461 1598
Hengerszám/szelepszám 4/16 4/8 4/8 4/16
Teljesítmény [LE(1/min)] 110(6000) 90(4000) 110(4000) 130(4000)
Nyomaték [Nm(1/min)] 151(4250) 200(1750) 240(1750) 320(1750)
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 6,7 4,4 4,6 (4,4)* 4,6
CO2 [g/km] 155 115 120 (114)* 119
Saját tömeg [kg] 1300 1346 1360 (1389) 1424
Megengedett össztömeg [kg] 1725 1771 1785 (1814) 1850
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,7 13,0 11,0 (11,5) 9,8
Végsebesség [km/h] 185 180 185 200

*: EDC váltóval

A motorpalettán az egyedüli benzinest jelentő 1,6 literes szívómotor 115 lóerős, továbbra is 5 fokozatú váltós. A három további turbódízelmotor közül csak a 90 lóerős 1.5 dCi váltója 5 sebességes, a 110 lóerősé már 6 fokozatú, opcióként dupla kuplungos robotizált (EDC). A kínálat legfőbb újdonsága az 1,6 literes Energy dCi megjelenése. A 130 lóerős, 320 Newtonméter nyomatékú gázolajossal a Fluence 9,8 másodperces 100 km/órára gyorsulásra és akár 200 km/órás végsebességre képes, miközben nem torkosabb, mint a 110 lóerős 1.5-ös. A legaszkétább Fluence utóbbi, a robotizált váltóval. Nekem biztosan az a konfiguráció kellene, én persze maradok inkább használt egyterűmnél. A szedán azonban keresett modell, tavalyi 1098 példányával a Fluence a legkelendőbb szedán volt, s erre frissítése után is minden esélye megvan. Kedvelik a flottavásárlók, s még magánszemélyek számára is elérhető, a vásárlók aránya ezért e modell esetében a piacon tapasztalhatónál kedvezőbb, 80 helyett csupán 60 százalékban vásárolják cégek. A magánkuncsaftok zömében benzines, a cégesek túlnyomórészt dízelmotorral rendelik. Alighanem fogják a frissített, már 5 éves garanciával adott kiadást is, hogy pontosan mennyiért, arra pár napon belül fény derül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    Nagyon elcseszték, a váltóját az biztos, édes apámnak van ilyen motor, a Daciaban, egy hosszabb ötödiket elbírt volna, olyat,mint az 1,3 Suzukim, az 4000- megy 160-t, míg a Rönó váltó 130-t.

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    A koreai márkák az igazi kedvencek nálam,a Samsung is az,tehát nincs bajom ezzel!Ettől még a Fluence egy kimondottan szerencsés konstrukció.
    A Renault Latitude pedig egy Samsung SM5-ös,de az nem sikerült ilyen jól.

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    Kormi, talán azért tetszik ez az autó oly-annyira neked, aki nem Renault rajongó, mert ez nem egy Renault. 🙂
    Ez egy Samsung. 🙂
    [url]http://www.autosvilag.com/index.php/Samsung-SM3-MY2013-Az-uj-Fluence.html[/url]

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    Az enyém egyhatos benzines, most már elmúlt két éves. Azért ez a motor nem egy erőművész és bizony autópályán haladva nem bánnám ha valami dízel motor lenne benne, mert eléggé pörög a motor már 130-nál is. De amúgy semmi bajom nincs és nem is volt vele, nagyon nem bántam meg. Az árát nagyon megérte.

  • 2017.10.30. at 07:17
    Permalink

    Sosem voltam Renault rajongó,de a Fluance mindig is tetszett,szeretem a családi sedanokat.
    A FRISSÍTÉS miatt szerintem modernebb lett az eleje,a felszereltség pazar(ezért az árért),az 1,6-os benzinesnél nem is kell nagyobb motor bele!A csomagtartó gigászi,ennyi pénzért nem is igen lehet belekötni,csak azt a digis műszeregységet nem tudom befogadni.
    Nálam ez és Chevy Cruze a(sajnos képzeletbeli)befutó,hirtelen nem is tudnák választani….

Vélemény, hozzászólás?