Olcsó, de torkos expresszbusz – Chevy Orlando teszt
Chevrolet Orlando 2.0 Dízel LTZ+ Automata teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ilyen még nem volt! A Chevrolet legújabb modellje már megjelenésével is sokak érdeklődését felkelti, zömüket helyből meg is nyeri. A kedvező ár már csak ráadás.
Karakteres vonalaival akár szabadidőautónak is eladhatja magát a csakis elsőkerékhajtással kapható, ráadásul nem is komoly hasmagasságú Orlando, a 18 colos alufelnik még az LTZ+ szinten is extrák, nem érdemes ilyeneket vásárolni, hiszen nagyon keménnyé teszik a futóművet
Hátrafelé kifejezetten nehézkes kilátni, de az első tetőoszlopok is vaskos aljúak. Tolatóradar csak az alapverzióhoz nem jár
Xenon vagy kanyarfényszóró felárért sincs, de a méretes halogén lámpák is jó fényt adnak. Ködfényszóró már a második felszerelés-lépcsőtől jár
Mindhárom üléssor elegendő felnőtteknek. Az ülések mérete és a térkínálat természetesen hátrafelé csökken, de még leghátul, akár 180 centiméteres felnőtteknek is elegendő
Egyszerűen hajthatók össze és billenthetők előre a középső sori ülések, így nem kunszt leghátra jutni
Jól átlátható a márka mai szokása szerint kék színekkel világított műszerpult. Az elektromos ablakok lefelé kivétel nélkül automaták (egy érintésre végigfutók), vissza egyik sem az. A navigáció sok helyen téved, a hifi azonban az iPhone 4-et is jól kezeli - igaz csak médialejátszóként, kihangosító ugyanis nincs az Orlandóhoz. A lábhely alapvetően bőséges, a középkonzol sem túl vaskos, ám mivel a pedálsor túlzottan jobbra tolt, a vezető jobb combjának mégis útban van annak kemény műanyaggal burkolt széle
Trükkös és praktikus megoldás, hogy a középkonzol gombsora felbillenthető, a mögötte megbújó flokkolt rekeszbe méretesebb tárgyak is elrejthetők, az USB/iPod csatlakozó is oda került
Miként sok, főként távol-keleti modellnél, a dízelmotoros verzió nem feltétlenül a spórolásról szól, az Orlando esetében is így van és fokozottan igaz ez az automataváltós esetében. Aki kuplungmentesen szeretné a Chevy egyterűjét, az csakis a 163 lóerős gázolajost és kizárólag csúcsfelszereléssel választhatja. Nem csak a 7 millió forintot közelítő (a listán 6 830 000 forintos, a tesztautónál 270 000 forintos navigációval toldott) vételár ijesztő, az amúgy meglehetősen erőteljes dízelmotor étvágya is az.
Csendesen, de 18 colos felnijeivel nagyon feszesen, az úthibákat erősen közvetítve fut az Orlando. Méretes karosszériájával városban éppen, hogy el lehet férni. A parkolóházas manőverezések rendszerint komoly kihívást jelentenek
Külső méreteivel és belterével, valamint menetdinamikájával is túlmutat a középkategóriás egyterűeken az Orlando, ára viszont azokhoz mérten is kedvező. Fogyasztása tetemes
Csakis plasztikból, ám felső részén puha anyagokból épülnek az ajtókárpitok. A palacktartós zsebek alja burkolatlan, a kemény műanyagon minden csúszkál
A középső sorba is jutott saját légbeömlő és 12 V-os csatlakozó. Utóbbi a csomagtérbe is került
Sajnos az Orlandónak nem csak motorja, futóműve is sportos. Az elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros rendszer, legalábbis a még az LTZ+ 17 colosainál is peresebb, extraként felrakott, 18 colos, 235/45 R18-as abroncsokkal meglehetősen kemény, az összes úthibát érezhetően, zavaró mértékben, de azért nem extrém mód ütősen közvetíti. Hamarosan érkezik szerkesztőségünkbe a benzinmotoros, szerényebb felszerelésű Orlando is, talán az, az alapáras 16 colosokkal komfortosabb lesz. A kemény futómű ellenére a magas karosszéria kanyarodási dőlése az átlagosnál nagyobb - ez persze az Orlando jellege miatt az ütős hangolásnál sokkal megbocsájthatóbb. A 18 colos, széles abroncsoknak ráadásul másik hátránya is van, érezhetően követik a nyomvályúkat, így ha pici törés is van az úton, az egyenesfutás sok figyelmet igényel.
Hét üléssel nagyon kicsiny, öttel behúzott kalaptartóval, annak értelmetlenül alacsony pozíciója miatt szintén szerény, tetőig pakolva vagy üléshajtással bővítve azonban méretes a csomagtér
Pótkerék helyett csak defektjavító-készlet jár az Orlandóhoz
Ez az Orlando bizony nem a higgadt családosok autója. Hibátlanul befér ugyan akár 7 felnőtt is, de az automataváltós, izmos dízel mozgásával versenyautós. Csakis azoknak ajánlható, akik igenis elvárják ezen menetképességeket, például hasonlóan motorizált középkategóriásból ülnek feljebb és ezért nem bánják a nagyobb karosszéria és az átlagosnál (még a hasonló teljesítményűeknél is) jobb menetdinamika miatt adódó magasabb étvágyat. Számukra még 7 milliós árával is értékarányos a minden jóval (egyebek mellett 6 légzsákkal, ESP-vel, automata légkondival, könyöktámaszos, fűthető első ülésekkel, elektromos ablakokkal és tükrökkel, tempomattal, MP3-olvasós, USB- és iPod-csatlakozós, kormányról vezérelhető, 6 hangszórós hifivel, tolatóradarral, automata fényszórókkal, bőr kárpitozással) felszerelt csúcsgép. A vevők zömének azonban látatlanban is inkább az alapvető kényelmi és biztonsági ellátmányt szintén megadó, a tesztautónál nem magasabb étvágyúnak ígérkező, 5 190 000 forinttól kapható 1,8-as benzinest ajánljuk. Hamarosan azt is kipróbáljuk!
Noha az Orlando ára konkurenseihez mérten szerény, ez a Chevy már nem elsősorban árával hódít, tudásával, megjelenésével is pariban van a vetélytársakkal, gyártási költségének alacsonyan tartása leginkább a tételenként rendelhető opciók hiányában, az egyáltalán nem elérhető modern, vezetést-támogató kütyükben (sávtartó asszisztens, tolatókamera, holttérfigyelő rendszer, stb.) fedezhető fel. Akinek ezek nem hiányoznak, az jó vásárt csinálhat vele.