Olcsó családi kombi kéne? Megnéztük a kínálatot
Piaci körkép: mit kapunk egy Dacia Logan MCV áráért?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem titok, hogy az olcsó Dacia a használtautó-vásárlókat kívánja elcsábítani. Megnéztük, hogy az új Logan MCV milyen modellekkel mérkőzik a piacon.
Igen, mostanra a tavaly tavasszal érkezett Lodgy lett a márka legidősebb modellje (bizonyára jön is majd belőle a frissítés 1,5 év múlva), 1 éve hódít a Sandero, Logan páros, illetve a szabadidő-autós megjelenésű Sandero Stepway által inkább trió, idén tavasz óta itt van a haszonjármű, illetve haszonjármű alapú egyterű Dokker, felfrissült a Duster, és már kapható a legújabb modell, a Logan MCV is.
Múlt héten végre láthattuk és, ha röviden is, de végre próbálhattuk is, a konklúzió pedig egyértelmű: ideális családi autó az MCV. És mit mondanak erre sokan? Hogy rendben, de azért megnézik, hogy mit kapnának egy Logan MCV áráért. Mi is így tettünk, a klímás alapverzió 2 620 000 forintos listaáráért kerestünk 4 évnél fiatalabb, 500 literesnél nagyobb csomagterű, természetesen kombi karosszériás, bevallott és 100 000 kilométer alatti futású családi autókat.
Az biztos, hogy a Logan MCV 573-1518 literes csomagterével csupán egyetlen modell, a Dacia Logan MCV tud vetélkedni. Nem önmaga, hanem elődje, a hátul aszimmetrikus osztású szekrényajtós, akár hétüléses verzió. A többi vetélytárs pedig nyilván kivétel nélkül finomabb, ám mind rizikósabb, és persze kisebb csomagterű. Miből válogathat a hazardőr, aki hagyományos, a mostani, második generációs Logan MCV-hez hasonló klasszikus kombit szeretne olcsón nem nagyon drágán, s vállalja a használt autó rizikóját?
Fiatal, de használt kombik egy új Dacia Logan MCV Arctic áráért
Mint az táblázatunkból is látható, a Használtautó.hu, a piac javát tartalmazó rendszerében legolcsóbb - a kritériumoknak megfelelő - ajánlatként egy Skoda Fabia Combi szerepel. Az 1,2 literes, háromhengeres, de hengerenként négyszelepes motorral, 60 ezer kilométerrel. Puttonyos kisautó 3,5 évesen, alulmotorizáltan, ami ellenben teljesen vállalható és jól felszerelt, s 1,749 millió forintos árával alaposan el is marad a többi mérkőzőtől, azaz magasan mélyen a legolcsóbb.
Modell | Gyártási év | Óraállás [km] | Vételár [Ft] | Csomagtér [l] |
Skoda Fabia (1.2 12V Classic, 69 LE) | 2010 | 60 000 | 1 749 000 | 505 |
Opel Astra H Caravan 1.3 CDTI 111 Years (90 LE) | 2010 | 63 000 | 1 990 000 | 500 |
Opel Corsa Combo Tour 1.3 CDTI Business Edition Enjoy (90 LE) | 2011 | 60 000 | 1 999 000 | 510 |
Skoda Fabia 1.2 Tsi Ambition (86 LE) | 2011 | 54 100 | 2 000 000 | 505 |
Peugeot 308 SW 1.6 HDi Confort Pack (90 LE) | 2010 | 71 000 | 2 090 000 | 520 |
Skoda Fabia 1.6 CR TDi Ambiente (90 LE) | 2010 | 90 000 | 2 090 000 | 505 |
Peugeot 308 SW 1.6 HDi Confort Pack (90 LE) | 2010 | 66 500 | 2 197 000 | 520 |
Dacia Logan MCV 1.5 dCi Arctic (88 LE) | 2010 | 27 800 | 2 250 000 | 700 |
Skoda Fabia 1.4 16V Ambition (86 LE) | 2011 | 78 115 | 2 299 000 | 505 |
Opel Astra H Caravan 1.7 CDTI Essentia (110 LE) | 2010 | 68 955 | 2 349 000 | 500 |
Opel Astra H Caravan 1.7 CDTI Enjoy (110 LE) | 2011 | 68 434 | 2 350 000 | 500 |
Peugeot 308 SW 1.6 HDi Confort Pack (92 LE) | 2011 | 67 000 | 2 350 000 | 520 |
Skoda Fabia 1.6 CR TDi Ambition (90 LE) | 2012 | 70 000 | 2 380 000 | 505 |
Dacia Logan MCV 1.6 16V Arctic (105 LE) | 2012 | 8 500 | 2 390 000 | 700 |
Peugeot 308 SW 1.6 HDi Active+ (92 LE) | 2011 | 65 000 | 2 395 000 | 520 |
Skoda Fabia 1.4 16V Ambition (86 LE) | 2011 | 67 333 | 2 399 000 | 505 |
Peugeot 308 SW 1.6 HDi Confort Pack (109 LE) | 2010 | 91 000 | 2 399 900 | 520 |
Opel Astra H Caravan 1.7 CDTI 111 Years (125 LE) | 2010 | 61 452 | 2 490 000 | 500 |
Dacia Logan MCV 1.5 dCi Arctic (88 LE) | 2012 | 30 612 | 2 499 000 | 700 |
Opel Astra H Caravan 1.6 Classic III Easytronic (116 LE) | 2010 | 82 756 | 2 499 000 | 500 |
Peugeot 308 SW 1.6 HDi Confort Pack (92 LE) | 2011 | 90 135 | 2 499 000 | 567 |
Skoda Fabia 1.6 CR TDi Ambiente (90 LE) | 2012 | 70 000 | 2 549 000 | 505 |
Opel Astra H Caravan 1.7 CDTI 111 Years (125 LE) | 2010 | 64 000 | 2 590 000 | 500 |
Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi Expression (86 LE) | 2010 | 89 526 | 2 590 000 | 520 |
Citroën C5 1.6 HDi Prestige (109 LE) | 2010 | 98 000 | 2 596 000 | 505 |
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi LP Business Aut. (116 LE) | 2011 | 40 000 | 2 598 000 | 528 |
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi LP Comfort (110 LE) | 2011 | 60 800 | 2 599 000 | 528 |
Opel Astra J Sports Tourer 1.7 CDTI Enjoy (125 LE) | 2011 | 58 044 | 2 600 000 | 500 |
Városi, elővárosi használatra megfelelhet a Fabia is, aki viszont hosszútávfutót keres, az sokkal jobban járhat az 1.3 CDTI motoros, hatsebességes váltós Opel Astra H Caravannal, ami hosszúra áttételezett váltója miatt pont városban tud nyűgös lenni. Persze fölösleges egymás vetélytársaként említeni a Fabiát és az Astrát, utóbbi egy kategóriával nagyobb, tengelytávja 2,7 méteres, utastere is sokkal tágasabb. Az Astra nem egész kétmilliós ára felett hajszálnyival, kereken kétmillió forintért amúgy fiatalabb, 2011-es Fabia Combi is kapható az üde 1.2 TSi motorral, 86 lóerővel, ötsebességes váltóval, és azzal is csaknem dízelesen takarékos, ám a gázolajosnál sokkalta kulturáltabb üzemmel.
Szintén Astra-méretű autóként több példánnyal is kínálkozik a Peugeot 308 SW. Jellemzően a takarékos 1.6 HDi turbódízellel, tempomattal, akár panorámatetővel és olyan árral, hogy a kisebb méretű, dízelmotoros Skoda Fabiákkal is simán konkurálhat. Csomagtérbajnokként 2 250 000 forintos árral tűnik fel a listán a Dacia Logan MCV. Háromévesen, az 1.5 dCi motorral és 27 800 kilométerrel. Az új Logan MCV klímával és öngyújtósan 2 920 000 forint lenne, tehát rossznak a használt példány ára sem mondható, ahogyan egyébként ártartása sem. Van használt Logan MCV benzinmotorral is, E85 fogadására alkalmas 1.6-ossal is, még kevesebb kilométerrel és 2 590 000 forintos árral. Helyette mi inkább az újat javasolnánk.
A különféle, akár 1.7 CDTI motoros vagy 1.6-os benzines és robotváltós Opel Astra H-k mellett elcsíphető az Astra J Sports Tourer is, ám a kínálat nem túlzottan sokrétű. A Peugeot 308-asok és Skoda Fabiák között az előbbieken túl nem sok egyéb tűnik fel, egy példánnyal azonban van Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi és kettővel Hyundai i30 1.6 CRDi, azaz további két dízelmotoros kompakt is. Utóbbi modell mellett szól, hogy mindkét példánya 2011-es, azaz még 2 évig garanciális, illetve, hogy az egyik automata váltós – valódi automataként egyedüliként a listán.
Egyedi ajánlatnak tekinthető a 2 596 000 forintos árral hirdetett Citroën C5 1.6 HDi Prestige Break is. Ez egy olyan nagyméretű középkategóriás, ami újkori árának fele alatt kapható meg kevéssel több mint 3,5 évesen, 98 ezer kilométerrel. Ráadásul hirdetése szerint – miként a legtöbb fiatal használt autó – még első tulajdonosától, vezetett szervizkönyvvel. Komfortjával, extráival utóbbi lehet a listából az egyik legcsábítóbb egy nullkilométeres, új Dacia Logan MCV-vel szemben. Vélhetően rizikósabb, mint az alapból három, extraként öt év garanciával adott Dacia, ahogyan az is biztos, hogy utazni kényelmesebb vele. Akinek a komfort megér némi rizikót, az bizonyára jól járhat egy használt példánnyal is, aki viszont biztosra kíván menni, s autóját nem kifejezetten hosszú távokra, inkább hosszú ideig kívánja használni, az bizony valóban jól, sanszosan jobban járhat egy Logan MCV-vel.
ez tényleg egy durva dácsia reklám…aki biztosra kíván menni??? na ezt ne…nem szoktam trollkodni meg feleslegesen írogatni fórumozni, de ez tényleg hányinger….
Ja és a VW TSi esetén felejtsük el a dízelesen takarékos jelzőt. Egyrészt egy jó 1.6 HDi széttaposva, a szemét kinyomva sem eszik többet városban 6,5 liternél, de ehhez nagyon durvának kell lenni, az 1.2 TSi torkán simán lemegy 8-9 liter ha tapossuk, cserébe viszont nem megy, ellenben szívesen összefossa magát. Sajnos személyes tapasztalatok ezek.
Több autóhoz is volt szerencsém a felsoroltak közül, de én gondolkodás nélkül a Peugeot 308 SW-t választanám. Volt ilyen autóm (is), semmi nyűgje nem volt, méretes, kényelmes, nagyon masszív darab. A HDi dízel sokkal kifinomultabb és takarékosabb mint az Opelé vagy Skodáé, finomabb és megbízhatóbb mint a Renault-Dacia DCi. Ráadásul ez az autó egy kategóriával nagyobb mint a Fabia és egy fél kategóriával modernebb, mint a kőkorszaki H Astra, a korabeli Dákóval pedig semmi értelme összehasonlítani, mert azt tényleg gumicsizmás parasztoknak találták ki (azóta persze sokat fejlődött). A Kia-Hyundai sem rossz választás, de ott kerülném a korai darabokat, sok apró minőségi probléma volt velük, a 7 éves garancia meg épp arra jó, hogy a sűrű (és drága) kötelező szervízek során szépen lassan kifizesd az árát. Egyszóval nem sokat gondolkodnék egy jó dízel Peugeoton, meg is lepett hogy ennyire lement az ára.
Nos,ebben az árban,és méretben,,KIA 1.6 CRDi—OPEL 1.3CDTi,–DÁCIA 1.5 DCi,az értelmes választás..Na nem verseny lovak,,de hosszú távon,,alkatrész,és fenntartásban jók,és a magyar utakra,a kreszt betartva maximálisan elegendők!!!
Ez most egy Dácsia reklám?
Tudom, hogy szokás a francia autót ócsárolni, viszont a 16 éves Renault Clio 1,2 benzines tragacsom motorja kulturáltabb, csendesebb, mint az öt éves Ford Fusion. A Renault-ban persze semmi nem ott és úgy van, mint egy „normális” autóban, de más panasz nem lehet rá. Ha csak a tíz évvel ezelőtti Renault színvonalat hozza a Daci, már nem lehet kifogás ellen. Már annak, aki pusztán használati eszköznek veszi. Nekem egy Dokker lesz a következő munkás autó.
Hát igen. Az óraállás az sajnos mindegyiknél kérdéses, ezzel nem lehet mit tenni. Viszont van pár ritkaság is köztük. Viszont nem tudtam, hogy 4 éves lehet max. 🙂
2006ig gyártották a Golf IV kombit. A feltétel max 4 éves. Viccesek a km számlálók állásai.
Volkswagenekkel mi a helyzet? Ott van a 4-es Golf Variant.
talán azért kerül a saab 2x annyiba, mert van olyan hülye aki megveszi!
sajna már 5 éves, de kombiban nálam ez a nyerő , csak feketében:
[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/saab/9-5/saab_9-5_1.9_tids_pf_vector_bor.navi..szervizkonyv-6332419[/url]
Akinek gyenge lenne a 150 lovas dízel annak ajánlom ugyan ezt a kombit 2.3-as benzines turbóssal (250LE)
ezért elgondolkodtató hogy a C5 miért ér 4 évesen fele annyit mint új korában, a többi meg fapados a SAAB-hoz képest…
Igaz a SAAB-nak talán ha 2 hozzáértő szervize van Magyarországon 🙁
A Fabia kombi nagyon, de nagyon ocsmány !!!! Jajjjjjj.
Azt a C5-öst megnézném… biztosan ronggyá tekert órával, az első tulaj pedig olasz vagy francia volt.