Olcsó alkatrészek, új autókhoz is legálisan
Alkatrészárak új autókhoz: lehet olcsóbb is?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Miként a garanciális autók márkaszervizben karbantartása sem előírt, az alkatrészeket sem kell feltétlenül ott vásárolni, így a javítások ára apasztható.
Miként a garancia szempontjából sem előírható a márkaszerviz látogatása, az alkatrészek is vihetők máshonnan. Ilyen esetben a bontatlan csomagoláson túl rendszerint az elemek származását igazoló számlát vagy annak másolatát is elkérik, s nem ritkán az autó szervizkönyvébe vagy akár szkennelve a gyári központi rendszerbe is rögzítik azt. Legyen egyértelmű, ha valami nem a gyári készletből származott, ha esetleg a jövőben valami azzal összefüggésben hibásodna meg, bizonyára macerás helyzetbe kerülne az autó tulajdonosa, ám alapesetben nem probléma az utángyártott, vagy leginkább a márka beszállítójától, csak egy nyereség-lépcső, azaz a gyári disztribúció nélkül beszerzett komponens.
Utángyártott/ gyári alkatrészek hozzávetőleges árai [Ft]
*: vezérműlánccal szerelt motor, nincs szükség szíjcserére
Gyári alkatrészek márkakereskedőktől, utángyártottak a ZS+U Kft-től
Olajszűrő | Vezérműszíj- készlet | Első féktárcsa | Első fékbetét | Hátsó lengés-csillapító | Kuplungszett | |
Chevrolet Spark 1.0 (68 LE) | 336 / 1780 | * | 4635 / 16060 | 3965 / 17365 | 7157 / 21934 | 26 411 / 46983 |
Ford Fiesta 1.25 (82 LE) | 1386 / 2040 | 25720 / 26375 | 13685 / 14990 | 7450 / 14045 | 6370 / 32 000 | 46 177 / 135530 |
SEAT Ibiza 1.4 (86 LE) | 1012 / 2865 | 44005 / 85310 | 6970 / 20760 | 8295 / 23925 | 13500 / 33175 | 34650 / 110885 |
Suzuki Swift 1.2 (94 LE) | 816 / 1790 | * | 3990 / 11000 | 3490 / 8242 | 12900 / 17000 | 17500 / 56597 |
Skoda Octavia 1.2 TSI (105 LE) | 2440 / 5295 | * | 8155 / 23800 | 9114 / 27540 | 12679 / 19835 | - / 124615 |
Hyundai i30 1.4 (109 LE) | 756 / 2088 | * | 6552 / 42086 | 7460 / 31077 | - / 47913 | 23315 / 93471 |
Opel Astra 1.4 (100 LE) | 1960 / 2775 | * | 12840 / 35 000 | 15424 / 29000 | 5000 / 21162 | 61500 / 177203 |
Renault Mégane 1.6 16V (110 LE) | 685 / 4000 | 32410 / 48000 | - / 40000 | 5830/ 22000 | alvázszám nélkül nincs adat | 45780 / 80000 |
Ford Mondeo 2.0 TDCi (143 LE) | 960 / 2605 | 39625 / 47500 | 13190 / 23715 | 10001 / 16970 | 11760 / 33000 | 81398 / 182025 |
Volkswagen Passat 2.0 TDI (140 LE) | 1003 / 4150 | 43762 / 78105 | 13390 / 31320 | 10920 / 31945 | 9018 / 39375 | 83737 / 110125 |
*: vezérműlánccal szerelt motor, nincs szükség szíjcserére
Gyári alkatrészek márkakereskedőktől, utángyártottak a ZS+U Kft-től
Pappastól (Mercedes) a hozott gyári alkatrésszel -eredeti hologramossal- is kidobnak, hogy ők ismeretlen eredetűt nem építenek be :S
Jó a cikk, bár számomra ezek nem ismeretlenek. Egyes gyártók pl: Renault, már ráébredtek erre a problémára, ezért a kopó alkatrészek cseréjéhez a gyárival azonos minőségű (lényegében a gyár által gyártott/gyártatott) ám olcsóbb árfekvésű termékcsaládot vezetett be, saját márkanéven amely a MOTRIO. Ezt a márkaszervizben árulják. LÁSD:
http://goldcars.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=111:motrio-termekek&catid=54&Itemid=114
S a lényeg az, hogy mégis a márkaszerviz szerel (elvégre az adott típus specifikus szaktudást a kóklerek nem ismerik elvégre mindent szerelnek).
A sorozatgyártású autómodellek olajszűrője vagy fékbetét-készlete sokszor 30-50%-kal olcsóbban beszerezhető. Számos független autójavító műhely kínál minősített szolgáltatást, beleértve az eredeti és nem eredeti autóalkatrészek beszerelését is. Az ilyen szolgáltatások olcsóbbak, mint a márkás szolgáltatások, bár korszerű diagnosztikai berendezésekkel kell rendelkezniük.
Számos online platform létezik, ahol olcsóbban vásárolhat alkatrészeket, például: https://globy.com/b2bmarket/listing/vehicles-accessories/automotive-parts-accessories