Olcsó alkatrészek, új autókhoz is legálisan

Alkatrészárak új autókhoz: lehet olcsóbb is?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Miként a garanciális autók márkaszervizben karbantartása sem előírt, az alkatrészeket sem kell feltétlenül ott vásárolni, így a javítások ára apasztható.

Ahogyan az a már néhány tömeg-, és prémiummodellnél is körbejárt szervizköltségekből is kiderült, a márkafüggetlen javítók leginkább az utángyártott, nem gyári forrásból származó alkatrészekkel lehetnek olcsóbbak, mint a márkák saját szakszervizei. Továbbá természetesen nyilván kisebb, kevésbé fényűző épületet üzemeltetnek, ám amennyiben lépést kívánnak tartani az autók fejlődésével, javításukhoz a gyáriakkal egyenértékű diagnosztikai műszereket kell megvásárolniuk, s embereiket is ugyanúgy kénytelenek képezni - azaz sokkal olcsóbbak nem lehetnek a gyáriaknál. Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy egy-egy márkaszerviz olcsóbb a márkafüggetlennél, s némi trükkel, azaz az alkatrészek nem helyben vásárlásával akár még több kerülhet jobb helyre az árversenyben, miközben a szervizkönyvbe - jó eséllyel értéknövelő tényezőként - mégiscsak a márkaszerviz pecsétje kerül majd.
Hirdetés

Miként a garancia szempontjából sem előírható a márkaszerviz látogatása, az alkatrészek is vihetők máshonnan. Ilyen esetben a bontatlan csomagoláson túl rendszerint az elemek származását igazoló számlát vagy annak másolatát is elkérik, s nem ritkán az autó szervizkönyvébe vagy akár szkennelve a gyári központi rendszerbe is rögzítik azt. Legyen egyértelmű, ha valami nem a gyári készletből származott, ha esetleg a jövőben valami azzal összefüggésben hibásodna meg, bizonyára macerás helyzetbe kerülne az autó tulajdonosa, ám alapesetben nem probléma az utángyártott, vagy leginkább a márka beszállítójától, csak egy nyereség-lépcső, azaz a gyári disztribúció nélkül beszerzett komponens.
Utángyártott/ gyári alkatrészek hozzávetőleges árai [Ft]
Olajszűrő Vezérműszíj- készlet Első féktárcsa Első fékbetét Hátsó lengés-csillapító Kuplungszett
Chevrolet Spark 1.0 (68 LE) 336 / 1780 * 4635 / 16060 3965 / 17365 7157 / 21934 26 411 / 46983
Ford Fiesta 1.25 (82 LE) 1386 / 2040 25720 / 26375 13685 / 14990 7450 / 14045 6370 / 32 000 46 177 / 135530
SEAT Ibiza 1.4 (86 LE) 1012 / 2865 44005 / 85310 6970 / 20760 8295 / 23925 13500 / 33175 34650 / 110885
Suzuki Swift 1.2 (94 LE) 816 / 1790 * 3990 / 11000 3490 / 8242 12900 / 17000 17500 / 56597
Skoda Octavia 1.2 TSI (105 LE) 2440 / 5295 * 8155 / 23800 9114 / 27540 12679 / 19835 - / 124615
Hyundai i30 1.4 (109 LE) 756 / 2088 * 6552 / 42086 7460 / 31077 - / 47913 23315 / 93471
Opel Astra 1.4 (100 LE) 1960 / 2775 * 12840 / 35 000 15424 / 29000 5000 / 21162 61500 / 177203
Renault Mégane 1.6 16V (110 LE) 685 / 4000 32410 / 48000 - / 40000 5830/ 22000 alvázszám nélkül nincs adat 45780 / 80000
Ford Mondeo 2.0 TDCi (143 LE) 960 / 2605 39625 / 47500 13190 / 23715 10001 / 16970 11760 / 33000 81398 / 182025
Volkswagen Passat 2.0 TDI (140 LE) 1003 / 4150 43762 / 78105 13390 / 31320 10920 / 31945 9018 / 39375 83737 / 110125

*: vezérműlánccal szerelt motor, nincs szükség szíjcserére
Gyári alkatrészek márkakereskedőktől, utángyártottak a ZS+U Kft-től
Körképünkben 10 népszerű, új, azaz 2011-es évjáratú modell jellemző alkatrészeire kértünk ajánlatokat, márkaszervizekben, illetve egy teljesen független alkatrész-forgalmazónál. A minden szervizlátogatáskor cserélendő olajszűrő, illetve a leggyakrabban kopó alkatrészek, így az első féktárcsa és az első fékbetét-garnitúra, a hátsó lengéscsillapító, a komplett kuplungszett, illetve vezérmű-szíj készlet árait versenyeztettük. Meg kell jegyezni, hogy mivel az autókhoz nem rendelkeztünk alvázszámokkal, az alkatrészárak csak tájékoztató jellegűek, hiszen az adott modellsorokon belül is többféle alkatrészt építenek be a gyártók – ezért az árak 100 százalékosan nem is összevethetők, de mindenképp jó képet adnak az árkülönbségekről. Nem gyári forrásból származó, természetesen nem is azonos, de egyező célt szolgáló elemekkel átlagosan 50 százalékkal is apaszthatók az alkatrészköltségek, amennyiben az autó tulajdonosa vállalja a némi macerát jelentő, önálló, de akár az interneten keresztül, „karosszékből is végezhető” alkatrész-beszerzést.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?