Olaszországban épülhetnek a magyar piacra is szánt Omodák?
Több egymástól különálló forrás is állítja, hogy az olasz kormány tárgyalásokat folytat a kínai Chery autógyártóval, hiszen szeretnék az országukba csábítani a gigavállalatot. A BYD-hez hasonlóan - amely éppen Magyarországon, Szegeden épít gyárat - a szóban forgó vállalat is nemrég kezdte az európai terjeszkedést, hamarosan hazánkba is megérkeznek két márkával, elsőként az Omodával.
Már az idén Magyarországra jön a Chery egyik almárkája, az Omoda
Olaszország tárt karokkal fogadná a vállalatot, hiszen éppen azon fáradoznak, hogy a Stellantison túl még egy nagy volumenben termelő autógyártót édesgessenek magukhoz, mert szeretnék elérni az évi egymillió elkészített járművet. 2023-ban a Stellantis 800 ezer darabot tudott letenni az asztalra, legutóbb 2017-ben voltak képesek egymillió fölötti darabszámot előállítani. Éppen ezért Adolfo Urso, az olasz ipari miniszter arról beszélt, egy olyan vállalatot keresnek, amely 300 ezer autó körül tudna gyártani.
Akár az sem elképzelhetetlen, hogy az Omoda 5 névre keresztelt crossover Olaszországban épüljön, bár Barcelona is a lehetséges helyszínek listáján szerepel
A Cheryn kívül az olasz kormány még további két kínai vállalattal, a Great Wall Motorral (GWM), és a BYD-val is egyeztetett, valamint a Teslát is a jelöltek között emlegetik, de hivatalosan egyik fél sem kommentálta a híreket. Az olaszok meg nem erősített információk szerint a Cheryt tartják a befutónak, de valószínűleg a kínaiak sem döntöttek még véglegesen, hiszen szóba került velük kapcsolatban a Barcelonában található egykori Nissan-gyár is.
Olaszországnak és a Cherynek már van egy közös kalandja, a „DR Automobiles” vagy „DR Motor”, ami átlogózott Cheryket kínál kizárólag Olaszországban és elég sikeresnek mondható, már két almárkája is van, a „Sportequipe” és az „Ickx”…