Túlságosan öregek az olasz autók, a kormány komoly lépéseket tervez
Az olasz autópark jelenleg az egyik legidősebb átlagéletkorral rendelkező Európában, ezt pedig a kormány is pontosan tudja, ezért egy 930 millió eurós (forintba átszámítva 354 milliárdos) programtervezetet készítettek, amelynek célja, hogy valamelyest lentebb tornázzák a nem túl kecsegtető számot. A Bloomberg által megszerzett dokumentumok alapján viszont nem mindenki lenne jogosult a támogatásra, hiszen ezekből az derül ki, hogy csak az vehetné igénybe akinek az éves keresete nem haladja meg a 30 ezer eurót (11,4 millió forintot). Ráadásul maximum 13,750 eurót (5,2 millió forintot) biztosítana maximum egy személynek az állam, és kizárólag villanyautókra lehetne igénybe venni a támogatást.
Olaszország nem véletlenül nem támogatta a belsőégésű motorok 2035-ös betiltását, hiszen jelenleg is jóval keresettebbek, mint villanyosított társaik
A nyilvánosságra hozott dokumentumok szerint a változásra azért van szükség, mert jelenleg legalább 11 millió Euro 3-as vagy annál alacsonyabb besorolású jármű szeli az olasz utakat, ezzel pedig Olaszország igencsak rosszul áll az Európai Unión belül. A tervezetet február elsején fogják tárgyalni az olasz ipari minisztérium szóvivőjének tájékoztatása alapján.
Döntés februárban várható
Mondjuk először lehet, hogy a civilizált közlekedést kéne támogatniuk – elég nehéz elképzelni, hogy mondjuk azok a nápolyiak vagy palermóiak akik meglehetősen szabatosan értelmezik a közlekedési szabályokat majd idomulnak mondjuk a kialakult gyorstöltős etikettekhez. Olaszország tipikusan az a hely, ahol inkább arra kéne koncentrálni, hogyan vegyék el egy csomó alkalmatlan embertől az autózás lehetőségét, nem pedig arra, hogy még újabb járműhöz juthassanak.