Olaszország megtorpedózná az Euro 7 bevezetését

Az olaszok kersztbe fekhetnek az Euro 7-nek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A közlekedési miniszter szerint van annyi szövettségesük az EU-ban, hogy blokkolják a szigorúbb norma bevezetését.

Matteo Salvini egy autókereskedőknek tartott konferencián beszélt arról, hogy Olaszország, és az Euro 7-ről hasonlóan vélekedő más tagállamok képesek lesznek megakadályozni a szigorúbb károsanyag-kibocsátási norma életbe lépését. A politikus szerint Bulgária, Csehország, Franciaország, Lengyelország, Magyarország, Portugália, Románia és Szlovákia is Olaszország álláspontját támogatja, amely szerint az Euro 7 bevezetése egyértelműen rossz ötlet. Korábban az autógyárak képviselői is hasonló véleményeknek adtak hangot. Érvelésük úgy foglalható össze, hogy az Euro 7 norma bevezetése olyan plusz költséget jelentene a számukra, ami elvonja a forrásokat a villanyautók fejlesztésétől a dugattyús motorok 2035-re tervezett betiltása előtt. Ezzel pedig versenyhátrányba hozná az európai gyártókat egy, a túlélésük szempontjából kritikus időszakban. Az eredeti tervek szerint az Euro 7 norma a személyautók esetében 2025 júliusától válna kötelezővé az EU területén eladott új személyautók esetében, a buszok és teherautók számára pedig két évvel később. A végrehajtáshoz azonban a tagállamok egyetértése kell, és a jelek szerint ez aligha lesz meg.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.05.17. at 17:48
    Permalink

    Hogy ha az autógyártóknak jelentős erőforrásokat kellene fejlesztésre fordítani akár az EURO7 akár a villanyautók miatt, akkor gondolom nem részvény visszavásárlási programokba ölnék a gigaprofitjukat. Az alig létező olasz autóipar mögött álló Stellantis pl. nem rég jelentette be, hogy 500 millió €-t önt a piacra, annyira nem tudnak mit csinálni a pénzzel.

  • 2023.05.17. at 22:15
    Permalink

    Folyt.: De a Kínával való rémisztgetés is szánalmas, hiszen a kínai 6b kibocsátási norma (jövő januártól él) valójában még az EURO7-nél is szigorúbb. Magyarán aki a kínai piacon ott van annak már eleve rendelkezésre kell, hogy álljon a megfelelő technológiai (hacsak nem a kínai szabályozást is csalószoftverrel teljesítik).
    -A kínai szabvány 0.035 g/km-t ír elő nitrogén-oxidokra, az EURO7 marad 0.060 g/km-nél, EURO5 óta nem volt változás.
    -A kínaik apró részecskékre 0.0030 g/km-t követelnek, az európaiban ezen a téren sincs szigorítás, marad a jóval megengedőbb 0.0045 g/km szinten.
    -Elégetlen szénhidrogének tekintetében szintén kétszerese az EURO7 határérték, mint az életbelépő kínai.
    Bizonyos elemekben az amerikai kibocsátási norma is szigorúbb, de ott azt hiszem államonként is vannak eltérések, szóval azzal nem lehet közvetlen összehasonlítani, de az bizonyos, hogy az EURO7 az egyik legmegengedőbb norma lenne még akkor is, ha érvénybe lépne. Csúnya ideológiai hergelés, amivel a politikusok azt tesztelik, hogy meddig tudnak elmenni, a vásárlók (főleg a hétköznapi A/B/C szegmens vásárlói) csak rosszul járnak, ha marad az EURO6, mert abban nincs biztosíték a 200.000 km-es hibamentes működésre.

Vélemény, hozzászólás?