Olasz ruhába bújt a Nissan GT-R

Együtt ünnepli fél évszázados születésnapját a Nissan GT-R és az Italdesign

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Közös születésnapi ajándékkal lepik meg az olasz dizájn és a japán technika rajongóit, az Italdesign vadító külsőt rajzolt a GT-R-nek.

Ahogyan már korábban is beszámoltunk róla, fél évszázaddal ezelőtt indult útjára a GT-R, avagy a Skyline GT-R, ahogy 1969-ben anyakönyvezték. Véletlen egybeesés, hogy a Giorgetto Giugiaro által alapított Italdesign tervezőiroda is pont most ünnepli 50 éves fennállását. A két cég az ünneplés mámorában egymásra talált, és valami igen különleges négykerekűvel rukkoltak elő. Az ünnepi prototípus ugyan már tavaly elkészült, idén viszont a sorozatgyártás is zöld utat kapott. A sorozatgyártás persze csak idézőjelesen értendő, ugyanis a jubileumi Nissan GT-R50-ből csupán 50 példány készül. A különleges modellről azért megállapítható, hogy egy GT-R szolgáltatja az alapot, mégis a gyári változattól teljesen eltérő külsőt álmodtak az olaszok. Az immár 12 éves sportkocsi átalakítása egy nagyon erős ráncfelvarrásnak is elmenne, a Nissan akár el is gondolkodhatna rajta, hogy rendes szériagyártásba küldje az Italdesign által megálmodott típust, mivel így teljesen friss külsővel folytathatná pályafutását a korosodó GT-R. A limitált példányszámban készülő modell új orra sokkal szélesebbnek mutatja a GT-R-t, az új lámpák pedig igazán friss kinézetet kölcsönöznek a sportkocsinak. Oldalnézetből a keskenyebb ablakok miatt laposabb benyomást kelt, hátul pedig – szinte kötelező módon – megtartották a négy körlámpát, viszont a világítótestek kiállnak a karosszéria síkjából, föléjük pedig hatalmas szárny került.
Hirdetés
A műszaki paraméterek alapvetőn változatlanok, de a 3,8 literes V6-os motorban találtak még lóerőket, a japán-olasz modellt 710 lóerősre húzták fel. A GT-R történetében először nem Japánban szerelik össze a típust, hanem Olaszországban, ahova természetesen az ázsiai szigetországból érkeznek a fő alkatrészek, a végső összeszerelést olasz szakemberek végzik. Az első példányok 2020 végén gurulnak ki az üzemből, az utolsók gyártása pedig 2021-re nyúlik át. A GT-R50 nem ígérkezik olcsó mulatságnak, egy alap GT-R tízszeresét kérik a szülinapi modellért, azaz 340 millió forintot kell fizetni, hogy az 50 példányból egyet birtokolhassunk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?