Azért felismerhető benne a Nissan GT-R, de amennyire lehet, igyekeztek eltávolodni az alapmodelltől
Ahogyan már korábban is beszámoltunk róla,
fél évszázaddal ezelőtt indult útjára a GT-R, avagy a Skyline GT-R, ahogy 1969-ben anyakönyvezték. Véletlen egybeesés, hogy a Giorgetto Giugiaro által alapított Italdesign tervezőiroda is pont most ünnepli 50 éves fennállását. A két cég az ünneplés mámorában egymásra talált, és valami igen különleges négykerekűvel rukkoltak elő.
A 3,8 literes turbómotor teljesítményét 710 lóerősre húzták fel, ez az erőforrás jól tuningolható, 1000 lóerő feletti teljesítmény is kihozható belőle, itthon is van erre specializálódott műhely
Az ünnepi prototípus ugyan már tavaly elkészült, idén viszont a sorozatgyártás is zöld utat kapott. A sorozatgyártás persze csak idézőjelesen értendő, ugyanis a jubileumi Nissan GT-R50-ből csupán 50 példány készül. A különleges modellről azért megállapítható, hogy egy GT-R szolgáltatja az alapot, mégis a gyári változattól teljesen eltérő külsőt álmodtak az olaszok. Az immár 12 éves sportkocsi átalakítása egy nagyon erős ráncfelvarrásnak is elmenne, a Nissan akár el is gondolkodhatna rajta, hogy rendes szériagyártásba küldje az Italdesign által megálmodott típust, mivel így teljesen friss külsővel folytathatná pályafutását a korosodó GT-R. A limitált példányszámban készülő modell új orra sokkal szélesebbnek mutatja a GT-R-t, az új lámpák pedig igazán friss kinézetet kölcsönöznek a sportkocsinak. Oldalnézetből a keskenyebb ablakok miatt laposabb benyomást kelt, hátul pedig – szinte kötelező módon – megtartották a négy körlámpát, viszont a világítótestek kiállnak a karosszéria síkjából, föléjük pedig hatalmas szárny került.
Ötven év telt el a Skyline GT-R bemutatkozása óta, és pont ennyi ideje alapította Giorgetto Giugiaro az Italdesignt
A műszaki paraméterek alapvetőn változatlanok, de a 3,8 literes V6-os motorban találtak még lóerőket, a japán-olasz modellt 710 lóerősre húzták fel. A GT-R történetében először nem Japánban szerelik össze a típust, hanem Olaszországban, ahova természetesen az ázsiai szigetországból érkeznek a fő alkatrészek, a végső összeszerelést olasz szakemberek végzik. Az első példányok 2020 végén gurulnak ki az üzemből, az utolsók gyártása pedig 2021-re nyúlik át. A GT-R50 nem ígérkezik olcsó mulatságnak, egy alap GT-R tízszeresét kérik a szülinapi modellért, azaz 340 millió forintot kell fizetni, hogy az 50 példányból egyet birtokolhassunk.
A látványos külsejű modellből csupán 50 darab készül, ára 340 millió forint körül alakul, ebből 10 darab alap GT-R is hazavihető