Pár napja ismét leszögezte az EU, semmilyen körülmények között nem hajlandó feladni azon tervét, hogy 2035-tól betiltsák a hagyományos belső égésű motoros új autók forgalomba helyezését. Jelenleg viszont úgy tűnik nem kell eddig várni, hogy az európai gyártók komoly bajba kerüljenek, hiszen a 2025-től életbe lépő emissziós kvóták a korábbinál is szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásokat tartalmaznak, ennek pedig a legtöbb konszern nem tud megfelelni. Pesszimista becslések szerint akár 15 milliárd eurós (6 141 milliárd forintos) büntetést is kénytelenek lesznek befizetni az európai autógyártók, ha nem sikerül rövid időn belül megoldást találniuk.
A kvóta teljesítésének érdekében a legtöbb márka csendben emeli a belső égésű motoros autók árát, míg a villanyhajtásúakét igyekszik lentebb vinni, ezzel is utóbbi felé terelve a vásárlókat. Más kérdés, hogy vajon képes lesz-e ellensúlyozni az elektromosautó-piac az így kieső benzin- és dízelmotoros gépjárművek kiesését, elvégre ha kevesebb autó fogy, de azok nagy része nem emissziómentes lesz, akkor ugyanott tart az adott gyártó.
Giorgia Meloni olasz miniszterelnök és kormánya éppen ezért arra szólította fel az Európai Uniót, hogy az autógyárakra kiszabott bírságokat azonnal fel kell függeszteni - számolt be a
Portfolio.hu. A kormányfő hangsúlyozta, ha nem történik változás, az az európai autóipar összeomlásához vezethet.
Totálisan elmebeteg idióták gyülekezete az Európai Bizottság.
Ez azért egyáltalán nem igaz! Bár itt ebben most én sem értek velük egyet. De ettől még nem elmebetegek és végkép nem idióták!
Sajnos ez a szabály teljességgel elhibázott! Ettől nem csökken a károsanyag kibocsájtás, nem lesz több e-autó az utakon és még ráadásul az európai világelső gépgyártást is tönkre teszi. Az alap koncepció is teljességgel elhibázott. Szerintem a régi öreg szennyezőb autók/gépjárművek(robogók!!, motorkerékpárok, hajók, vonatok, mezőgazdasági traktorok, repülőgépek!!, stb.) kivonása a forgalomból(pl: két-üteműek, euro4 és régebbi kibocsájtású modellek (fokozatos!)kitiltása a forgalomból) több eredménnyel járna a környezetvédelem és az egészség szempontjából, mint az e-autók erőltetése.