Olajcsere amatőrként? Sima ügy!
Megvolt életem első olajcseréje! Elsőre, egy - orvosolható - hibával a Szerszamkell cuccaival
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Van egy egyszerű autód, amit a félretett kis pénzedből vettél, de a sorozatos szervizekre lassan többet költesz, mint az autóra? Pár dolgot otthon is meg tudsz csinálni, az olajcsere tipikusan ilyen!
Nem nagy meló az olajcsere, de jó pár dologra figyelni kell, viszont amatőrként is kivitelezhető
A legtöbb karbantartást magam végzem, vagy közeli segítséggel, ám olajcserére eddig nem vetemedtem egyedül.
Szerszámok, olajgyűjtő, friss olaj és olajszűrő a legfontosabb
Fedjük le a betont valamivel, ez a vízálló ponyva tökéletes, erről könnyebb az olajat letakarítani
Igyekezzünk elsőre becélozni a gyűjtő helyét...
...különben így fogunk kinézni, a leeresztőcsavart a 730 forintos mágnessel szereztem vissza
A csavar kitekerésénél kell résen lennünk, most már megtanultam a fontos pontjait…
Könnyen hozzáférhető a BMW olajszűrője
A hozzá szükséges fejet Geko készletéből választottam ki, a szűrő mellett a tömítéseket is cseréljük
A művelet után egyszerűen és cseppmentesen fejthető át egy üres kannába a fáradt olaj.
Előtte viszont meg kellett szereznem a csavart, amit még az átfejtés előtt szerettem volna, ehhez egy kihúzható mágnest kaptam, a Winmax Tools eszköze pedig 730 forintos áráért igazi áldás, és nem csak akkor, ha amatőrként az olajba ejtetted a leeresztőcsavart.Leeresztőcsavar vissza, olajszűrő helyére, autó le és mehet bele a friss olaj, az eszközöket meg takarítsuk el rendesen
Szerencsére könnyen szerelhető az E36, így egy újabb lépés, amit már magamnak fogok csinálni mostantól
Amíg az olaj szépen kicsorog alul, felül is szerelünk kicsit.
Az olajszűrő cseréjéhez, ahol külön filteres a szűrő, mint a BMW-nél, le kell tekernünk a fedelét. Ehhez a Beta 28 részes készletéből válogathattam, ez a 65 800 forintos szett mondjuk már inkább szervizkellék, mint otthoni, hiszen saját autónkhoz elég a megfelelő méretet megvenni. A szűrő cseréje mellett a fedél tömítését és a középső tartó tömítőgyűrűjét is cseréltem. Az olajleeresztő csavarét megtartottam, mert mind a szűrőhöz kapott, mind a külön rendelt alkatrész jóval vékonyabb volt. Szűrőfedél vissza, olajleeresztő csavar vissza, ezután, ha megemeltük, engedhetjük is le az autót. A friss olaj betöltése a legegyszerűbb, tölcsért készítsünk, ha nem bízunk a kezünkben, vagy nincs olyan patent kiöntő a flakonon, mint az én esetemben. Az öt liter olaj bele is ment, szóval az emelés ellenére sem maradhatott benne jelentős mennyiségű a régiből. Ha ügyesen dolgoztunk, akkor nem lett minden tiszta olaj, nálam azért volt mit takarítani, erre az eshetőségre egy flakon féktisztító betározása sem árt, hogy a ponyvát letakaríthassuk, illetve az eszközöket elmoshassuk. Megvan minden munkafázisra a házi barkács megoldás is, de a fáradt olaj biztos kezelésére érdemes egy rendes gyűjtőt beszerezni és normális erre tervezett eszközökkel hozzálátni, akkor végezhetünk rendes munkát. A SzerszámKellnél szerencsére minden beszerezhető, a teleszkópos mágnesért szerintem még visszamegyek… Azt pedig ne feledje senki sem, hogy a fáradt olaj veszélyes hulladék, de flaskában simán leadható a benzinkutakon, így túl sok macerát nem jelent a kezelése.Lehet, hogy kicsit túlkészültünk, de a gurulós aláfekvő és az emelők sűrűbb és hosszabb szerelésekkor nagyon jól jöhetnek
Kezdő olajcserélőknél a legfontosabb a nyomatékkulcs lenne, mert vagy az olajszűrő házat tépik meg, vagy az olajteknőbe szakad bele egy idő után a menet…
Nem bíznám az életemet két emelőbakra, minimum két biztosítás, vagy akna kellett volna. Ha hátrafelé dől az autó az jó szerintem, mivel az olajteknőben hátul van a leeresztő csavar. Felesleges olajleeresztő kannát vásárolni azért, hogy évente egyszer használd, jó arra a sima műagyag kanna is, a tetejét levágva.
Én ezt vettem: https://www.obi.hu/egyeb-karbantartas-es-autojavitas/olajleereszto-kanna-8-l/p/4130126 .
?