Okosabb lett az Audi Q4 e-tron, még többet gyártanak belőle

Gazdagabb alapfelszereltséget és új technikai megoldásokat kap az Audi Q4 e-tron

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sikeres lett az Audi kisebbik elektromos SUV-ja, ami az új modellévtől még okosabb lesz, bár a külsejéhez most nem nyúlnak.

Jól összerakták a Volkswagen-csoportnál az elektromos autóik alapját, amire nem csak az anyavállalat építheti például az ID.4-es SUV-ját, hanem az Audi is felhasználhatja ezt a platformot a Q4 e-tron modelljéhez. Be is jött ez az ingolstadtiaknak, mert a Q4 e-tronra és annak Sportback változatára akkora a kereslet, hogy Zwickau után már hamarosan Brüsszelben is fogják gyártani. Ez az üzem a győri gyár mellett szintén szénsemleges, amit az Audi a jövőben az összes többi gyártási helyszínén szeretne majd megvalósítani.
Hirdetés
A gyártás felfuttatásán túl okosítanak is a Q4 e-tronon, bár ez még nem modellfrissítés, a külső nem változik. A lemezek alatt viszont új technológia lapul, az akkumulátorkezelési megoldások sokat javulnak. A navigáció például felajánlja töltőpontok közbeiktatását, és ha a sofőr ezeket elfogadja, az autó úgy szabályozza az aksi hőmérsékletét, hogy az ideális legyen az áram felvételére, mire a megállóhoz érkeznek. A töltés után szintén gondoskodik az energiatárólóról az autó, a friss töltés után ugyanis túl magas hőrmésékletre is felmelegedhet, ezt a Q4 e-tron igyekszik minél hamarabb az optimális tartományba terelni. Átdolgozták a villanymotort és a felfüggesztéseket, utóbbiaknak hála a kormányzás még precízebbé válik. Van sportfutómű is, ez 15 milliméterrel lejjebb ülteti a karosszériát. A Q4 e-tron 45 és 55 megjelölésekkel érkezik 282 és 335 lóerővel, a leglassabb kivitel 100 km/h-s gyorsulása 6,7 másodperc, a leggyorsabbé az összkerékhajtásnak (is) köszönhetően 5,4 másodperc. Ugyanakkor előbbi tudja a legnagyobb hatótávot, ami immár 546 km a WLTP szerint. Okosabb lett továbbá a vezetéssegítő rendszerek armadája, például sávot is vált az autó magától, ha az autópályán adottak a feltételek - ehhez csak az irányjelzőt kell bekapcsolnunk. Természetesen van adaptív tempomat és sávtartó, utóbbihoz pedig szerencsére nem kell időnként megmozgatni a kormányt, hogy tudja a kocsi, a sofőr figyel: mivel érintésérzékeny, elég csak pihentetni rajta a kezünket.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?