Két gyárban is készül hamarosan a Q4 e-tron
Jól összerakták a Volkswagen-csoportnál az elektromos autóik alapját, amire nem csak az anyavállalat építheti például az ID.4-es SUV-ját, hanem az Audi is felhasználhatja ezt a platformot a Q4 e-tron modelljéhez. Be is jött ez az ingolstadtiaknak, mert a Q4 e-tronra és annak Sportback változatára akkora a kereslet, hogy Zwickau után már hamarosan Brüsszelben is fogják gyártani. Ez az üzem a győri gyár mellett szintén szénsemleges, amit az Audi a jövőben az összes többi gyártási helyszínén szeretne majd megvalósítani.
Sportback kivitelben is okosabb lett a Q4
A gyártás felfuttatásán túl okosítanak is a Q4 e-tronon, bár ez még nem modellfrissítés, a külső nem változik. A lemezek alatt viszont új technológia lapul, az akkumulátorkezelési megoldások sokat javulnak. A navigáció például felajánlja töltőpontok közbeiktatását, és ha a sofőr ezeket elfogadja, az autó úgy szabályozza az aksi hőmérsékletét, hogy az ideális legyen az áram felvételére, mire a megállóhoz érkeznek. A töltés után szintén gondoskodik az energiatárólóról az autó, a friss töltés után ugyanis túl magas hőrmésékletre is felmelegedhet, ezt a Q4 e-tron igyekszik minél hamarabb az optimális tartományba terelni.
Sokat fejlesztettek az akkumulátor hőmérsékletszabályozásán
Átdolgozták a villanymotort és a felfüggesztéseket, utóbbiaknak hála a kormányzás még precízebbé válik. Van sportfutómű is, ez 15 milliméterrel lejjebb ülteti a karosszériát. A Q4 e-tron 45 és 55 megjelölésekkel érkezik 282 és 335 lóerővel, a leglassabb kivitel 100 km/h-s gyorsulása 6,7 másodperc, a leggyorsabbé az összkerékhajtásnak (is) köszönhetően 5,4 másodperc. Ugyanakkor előbbi tudja a legnagyobb hatótávot, ami immár 546 km a WLTP szerint. Okosabb lett továbbá a vezetéssegítő rendszerek armadája, például sávot is vált az autó magától, ha az autópályán adottak a feltételek - ehhez csak az irányjelzőt kell bekapcsolnunk. Természetesen van adaptív tempomat és sávtartó, utóbbihoz pedig szerencsére nem kell időnként megmozgatni a kormányt, hogy tudja a kocsi, a sofőr figyel: mivel érintésérzékeny, elég csak pihentetni rajta a kezünket.
A vezetéssegítő rendszereken is okosítottak