Okosabb és spórolósabb lett az Opel Meriva. Kipróbáltuk
A lényeg változatlan. Próbán a frissített Opel Meriva
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Negyedik évét tapossa már az Opel Meriva második generációja, most frissítést, okos extrákat és új dízelt kapott Szentgotthárdról.
Arcával csak minimálisan friss az Opel Meriva. Új a már akár LED-menetfényes fényszóró, a ködfény krómgallérja és a hűtőmaszk rácsozása is
Zuhogó esőben látszik a Földközi tenger a Meriva ellentétes irányba, elöl-hátul 84 fokban nyíló ajtajain keresztül. Az átlagosnál jobb a beszállási hely, ha viszont nincs tér kitárni az ajtókat, egyeztetést igényel, hogy melyik ajtót nyitjuk előbb,
különben nem fogunk tudni kiszállni
Az elnevezés onnan ered, hogy aki a még jellemzően háború előtti, hátrafele nyíló, és menet közben gyakorta kicsapódó ajtajú autókban a kilincs után nyúlt, az ezzel a mozdulatával nem egyszer öngyilkosságot követett el. Ettől a Merivánál természetesen nem kell félni. Menet közben nem lehet nyitni a hátsó ajtókat, van gyerekzár, s menet közben automatikusan reteszelő központi is.
Hátul is módosultak a lámpák, továbbra is a kategória egyedülálló opciója a hátsó lökhárítóból előhúzható kerékpártartó
A technikai újítás mellett természetesen van szó szoros értelemben vett ráncfelvarrás is: elegánsabb lett a hűtőmaszk rácsozása, és krómkeretet kapott a ködfényszóró. A főfényszóró se maradt érintetlen, egy kicsit fejlődött az eddig is remek adaptív (AFL) rendszer, immár LED-es menetfénnyel is kiegészíthető - utóbbi mindegyik felszereltségi szinten 35 000 forintba kerül. Az új hűtőmaszk adta elegánsabb megjelenést a két új szín közül egy a smaragdzöld gyöngyház árnyalat fokozhatja.
Hosszúság [mm] | 4288 |
Szélesség [mm] | 1812 |
Magasság [mm] | 1615 |
Tengelytáv [mm] | 2644 |
Csomagtér [l] | 400-1500 |
Négyféle színvilágban kérhető az utastér, választható télen felettébb hasznos és kellemes kormánykerékfűtés, a navigáció kijelzőjén immár akár tolatókamera képe és okostelefonunk alkalmazásai is megjelenhetnek
Nem újdonság, hogy az utastér négyféle árnyalatban rendelhető, ahogyan az sem, hogy az ajtók elöl-hátul 84 fokban nyílnak, az átlagosnál magasabb ülésekbe így az átlagosnál könnyebb beszállni. A hátsó Flex ülésrendszerrel, a középső ülés lehajtásával, a szélsők középre, majd hátra csúsztatásával nagyautós hátsó lábtér alakítható ki. Sokan nem is gondolnák, de négy felnőttnek meglepően kényelmes utazóautó a Meriva, olyan autó, amiben egyáltalán nem büntetés a második sorba ülni.
Van középső tetőoszlop, de az ajtók ellentétes irányba tárhatók fel, a ki-beszállás a magasra tett ülések miatt is jobb az átlagosnál. A hátsó középső hely lehajtásával a szélsőket középre és hátra is tolhatjuk, így nagyautós lábteret kaphatunk
A csomagtér természetesen változatlan, alapból 400 literes, a hátsó ülések egy-egy kezes síkba hajtásával 1500 literig bővíthető. Pakolóhely bőven van az utastérben, szám szerint 32 darab, az első ülések között igen nagy, sokféleképp variálható, könyöklős, sínen tologatható – Flex Rail – tárolórendszer utazik.
Itt még maradt a sokgombos Opel-középkonzol. Megszokható
Bár az Insigniánál már beköszöntött a középkonzoli gombok nyugdíjazása, a Meriva még kivár, itt maradt a régebbi sokgombos középkonzol, viszont megjelent az IntelliLink okostelefon-integráció Astrából, Mokkából, Cascadából, Zafira Tourerből ismert szintje. Készülékünket Bluetooth-szal csatolva annak zenéi között a kormánykerékről lépkedhetünk, hangvezérléssel fogadhatunk és indíthatunk hívást, de még akár SMS-t is diktálhatunk vagy olvastathatunk fel a rendszerrel, a 7 colos – nem érintő – kijelzőn pedig akár a telefon alkalmazásait is megjeleníthetjük.
Új motor Szentgotthárdról. Az 1.6 CDTI 136 lóerőse jól viszi a méretéhez képest opelesen nem pehelysúlyú, 1,36 tonnáról startoló Merivát
Autós embereket talán jobban fog érdekelni, hogy az Opel fejlesztői átdolgozták a váltókat. Röpke 50 millió eurós beruházással az összes kézi váltó gyorsabban, puhábban, precízebben kapcsolható a gyáriak szerint. A nemzetközi tesztvezetésen egyetlen kézit próbálhattunk, a korábbi 130 lóerős 1.7 CDTI-t nyugdíjazó szentgotthárdi, 136 lóerőshöz kapcsolt hatfokozatút. Ez valóban korrekt, az új dízel pedig feltűnően csendes, a sajtótájékoztatón nem is felejtették el kihangsúlyozni, hogy szegmense legcsendesebbje. Megjegyzem, hogy az utastérből, jelentős zajszigetelésének köszönhetően. Kívülről viszont van hangja rendesen.
Alapból sem szerény méretű, a lejjebb is tehető padló alatti térrel 400 literes, egyszerű ülésdöntéssel 1500 literig bővíthető a csomagtér
A blokkjával és hengerfejével is könnyűfém, stop-start rendszeres 1.6 CDTI (AdBlue adalékkal) már most teljesíti a személyautóknál csak 2015 szeptemberétől elvárt Euro 6 normát (ahogyan a paletta összes benzinese is), 136 lóerejével a kifutó 1.7 CDTI-nél 6 lóerővel izmosabb, 320 newtonmétere 20 Nm-rel magasabb. Fogyasztása 4,9 helyett mindössze 4,4 l/100 km a gyári vegyes ciklus szerint (valóságban sem kunszt 6 liter alatt tartani még a gyilkos városi üzemben sem), CO2 emissziója 129 helyett 116 g/km. Az 1.3-as CDTI kiváltására pedig itt jelenik meg az 1.6 CDTI 110 lóerős változata az egyterűek szegmensében legalacsonyabb, 3,8 l/100 km vegyes fogyasztással, 99 g/km CO2-vel, s a kisebb (és torkosabb) Fiat-eredetű blokknál biztosan kellemesebb karakterisztikával. Lesz továbbá 95 lóerős 1.6 CDTI is a közeljövőben, ára már van, paramétereiről ugyanakkor még nincs infó.
Megszokott Opel-extra: ülőlaphossz-állíthatóságot is kínáló AGR-tanúsítványos ülés
A paletta alapja amúgy változatlanul az 1.4-es, 100 lóerős benzines. Az 1.4 Turbo 120 lóerőse már nem csak LPG-átalakítással, hanem a 140 lóerőshöz hasonlóan hatfokozatú automatával is kapható, a dízelek között most még megvan az 1.3 CDTI 95 lóerővel és az 1.7 CDTI is 110 lóerővel és csakis automata váltóval, az új dízel egyelőre csak kézivel érhető el. Bár a benzinesek között csakis 1.4-esek szerepelnek, van belőlük bőven. Érdekesség, hogy a 120 lóerős turbómotor 5 és 6 sebességes kézi váltóval is elérhető az automata mellett. A 6 sebességes váltó 40 000 forintos felárával nagyobb nyomaték is jár, ugyanakkor fogyasztásban az 5 gangos a nyerő. Lehet agyalni, hogy melyik a jobb, az autópályán sokat járóknak mindenképp a hatos.
1.4 (Start/Stop) | 1.4 Turbo (Start/Stop) | 1.4 Turbo (Start/Stop) | 1.4 Turbo LPG | 1.4 Turbo (Start/Stop) | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1398 | 136 4 | 136 4 | 136 4 | 136 4 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/5 | kézi/6; automata/6 | kézi/5 | kézi/6; automata/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 100 (6000) | 120 (4800-6000) | 120 (4200-6000) | 120 (4800-6000) | 140 (4900-6000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 130 (4000) | 175 (1750-4800) | 200 (1850-4200) | 175 (1750-4800) | 200 (1850-4900) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 14 | 11,5 | 11,5; Aut: 11,9 | 11,5; LPG: 11,8 | 10,3; Aut: 11,1 |
Végsebesség [km/h] | 177 | 188 | 188; Aut: 185 | 188; LPG: 187 | 196; Aut: 193 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 6,0 (5,6) | 5,9 (5,6) | 6,3 (6,1); Aut: 7,2 | 6,2; LPG: 7,6 | 6,3 (6,1); Aut: 7,2 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 140 (132) | 139 (132) | 149 (144); Aut: 185 | 146; LPG: 124 | 149 (144); Aut: 169 |
Opel Meriva, 2014 - dízelmotorok
1.3 CDTI | 1.3 CDTI ecoFlex Start/Stop | 1.6 CDTI Start/Stop | 1.6 CDTI Start/Stop | 1.7 CDTI | 1.6 CDTI Start/Stop | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1248 | 1248 | 1598 | 1598 | 1686 | 1598 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 | kézi/6 | automata/6 | kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 75 (4000) | 95 (4000) | 95 (n.a.) | 110 (3500) | 110 (3600) | 136 (3500- 4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 180 (1750- 2000) | 180 (1750- 3500) | n.a. | 300 (1750- 2000) | 280 (2300) | 320 (2000- 2250) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 16,9 | 13,8 | n.a. | 12,9 | 12,9 | 9,9 |
Végsebesség [km/h] | 160 | 168 | n.a. | 182 | 178 | 197 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 4,7 | 4,1 | n.a. | 4,1 | 6,1 | 4,4 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 124 | 109 | n.a. | 99 | 160 | 116 |
Ez nem xenon, csak projektoros, adaptív halogén már akár LED-menetfénnyel
A vásárlóknak jó hír, hogy a Meriva frissítése ártöbbletet nem hoz, sőt, a bázisár 3 970 000 forintról 3 730 000-re csökkent, továbbá van bevezetési kedvezménnyel 3 499 000 forintos alapár is. A többi verzió ára nem változott, dízel Merivába továbbra is 4,6 milliótól lehet ülni. Igaz, alig van, aki a klíma és gyári rádió nélküli Selection belépőverziót választja, a kuncsaftok zöme legalább Enjoyt kér. Extrák, limitált szériák, "kampánykedvezmények" bőven akadnak az Opelnél, érdemes a kereskedőkkel alkudozni. Aki most rendel, már az új, kicsit frissített arcú, jelentősen okosított Merivából kap. Tavaly e modell nem csak a kisméretű egyterűek legnépszerűbbje volt, hanem a teljes MPV-kategóriában is harmadikként végzett itthon. Nem titkoltan azért, mert a kifutott Astra Classic III vevőköréből is tudott megrendelőket csábítani. Valóban nem csak az egyterű-fanatikusoknak, hanem a nem kifejezetten egyterűt, csupán kompakt autót kereső, s a kényelmet nagyra értékelő vevőknek is érdemes vele barátkozniuk, vagy legalább egy próbát tenniük. A Meriva ugyanis nem csak kialakításával, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóművével is komfortos. Olyan autó, ami a hétköznapokban praktikus, de nyaraláskor is nyugodtan bevethető. Két gyereknél nem többel rendelkező családoknak első számú autónak is jó szívvel ajánlható. Egy hátránya van, ami miatt például feleségem megrögzött Opel-vásárló nagynénjénél is elvérzett: 1812 mm-es szélességével az Insigniánál mindössze 4,4 cm-rel keskenyebb, így nem fért be a garázsba. Ezek szerint sem olyan kicsi autó, mint sokaknak elsőre tűnik.
Szegmense legnépszerűbbje, az összes egyterű között is jól fogy, négy felnőttnek ugyanis teljesen kényelmes, és 4,29 méteren ez ma már nagy szó
motor | váltó | Selection | Enjoy | Active | Design Edition III | Cosmo |
1.4 100 LE | 5/kézi | 3 730 000 | 4 280 000 | 4 560 000 | 4 480 000 | 4 420 000 |
1.4 Start/Stop 100 LE | 5/kézi | 3 810 000 | 4 360 000 | 4 640 000 | 4 560 000 | 4 500 000 |
1.4 Turbo 120 LE | 5/kézi | 4 210 000 | 4 760 000 | 5 040 000 | 4 960 000 | 4 930 000 |
1.4 Turbo Start/Stop 120 LE | 5/kézi | - | - | 5 120 000 | - | 5 010 000 |
1.4 Turbo 120 LE | 6/kézi | - | 4 800 000 | 5 080 000 | 5 000 000 | 4 970 000 |
1.4 Turbo Start/Stop 120 LE | 6/kézi | - | - | 5 160 000 | 5 080 000 | 5 050 000 |
1.4 Turbo 120 LE | 6/automata | - | 5 110 000 | 5 390 000 | 5 310 000 | 5 280 000 |
1.4 Turbo LPG 120 LE | 5/kézi | - | 5 180 000 | 5 460 000 | 5 380 000 | 5 350 000 |
1.4 Turbo 140 LE | 6/kézi | - | 4 840 000 | 5 120 000 | 5 040 000 | 5 010 000 |
1.4 Turbo Start/Stop 140 LE | 6/kézi | - | - | 5 200 000 | - | 5 090 000 |
1.4 Turbo 140 LE | 6/automata | - | 5 150 000 | 5 430 000 | 5 350 000 | 5 320 000 |
1.3 CDTI 75 LE | 5/kézi | 4 600 000 | - | - | - | - |
1.3 CDTI EcoFlex Start/Stop 95 LE | 5/kézi | - | 5 250 000 | 5 530 000 | 5 450 000 | 5 420 000 |
1.6 CDTI Start/Stop 95 LE | 5/kézi | - | 5 250 000 | 5 530 000 | 5 450 000 | 5 420 000 |
1.6 CDTI Start/Stop 110 LE | 6/kézi | - | 5 380 000 | 5 660 000 | 5 580 000 | 5 550 000 |
1.7 CDTI | 6/automata | - | - | - | - | |
1.6 CDTI Start/Stop 136 LE | 6/kézi | - | 5 420 000 | 5 700 000 | 5 620 000 | 5 590 000 |
Én Pécsett venném a Vörös Zolinál, Opel Penthe a legjobb ár és kiszolgálás!
Az új dízeleket is a Fiat Powertrain fejlesztette
Egy egészen jól sikerült darab a Meriva.
Nekem egy 1,4T 140 vagy az 1,6T 136 jöhetne automatával jól árasítva.