Ők most a csúcs-prototípusok

Toyota TS050 Hybrid és Porsche 919 Hybrid

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hibridek csatája hamarosan elkezdődik, ám hosszú ideje először csak két márka verseng majd a FIA WEC LMP1 kategóriájának bajnoki címéért.


Az Audi kiszállásával már csak két hibridmágus, a Toyota és a Porsche verseng majd a Hosszútávú Világbajnokság bajnoki címéért. Mindketten letették védjegyüket az utcai autózásban is, míg a Toyota például a Prius hajtásával világverő, addig a Porsche a szupersportautók szegmensébe csempészte be az elektromos hajtás adta előnyöket. Most versenypályán csodálhatjuk meg legújabb hibrid modelljeiket, méghozzá a világ tetején, az LMP1 kategóriában fognak egymásnak feszülni.

A Toyotánál az új TS050 Hybrid lesz a fegyver, amiben továbbra is 2,4 literes biturbós V6 dolgozik majd egy 8 megajoule teljesítményű elektromos motorral. A Porsche - elmondásuk szerint - 60-70 százalékban új autóval vág neki az évnek. A frissített 919 Hybrid 2,0 literes V4-ese 500 lóerős, míg villanymotorja 400 lóerőt ad ehhez hozzá. Utóbbi érdekessége, hogy a fékezés és a kipufogó által gerjesztett energiát is visszanyeri, így lassításkor és gyorsításkor is tölti az akkumulátorát. Az FIA ráadásul 4,31 literben határozta meg az egy-egy Le Mans körben megengedett fogyasztást, így érthető módon a csapatok rámentek a fogyasztás optimalizálásra.
Mindkét csapatnak különleges aerodinamikai megoldásokhoz kellett nyúlni, hiszen az új szabályok értelmében az olyan nagy sebességű versenypályákon, mint amilyen Le Mans is, alacsonyabb leszorítóerő engedélyezett az autóknak a korábbinál. Így ezeken a pályákon teljesen más külső borítást használnak majd, mint a rövidebb, lassabb pályákhoz. A 2016-os autókból csak a karbon pilótafülkét ültették át, minden más fejlődött az új szabályoknak megfelelően.
Hirdetés

A legendás Monzában tartották az évad előtti tesztet, ahol a Toyota Gazoo Racing pilótája, Nicolas Lapierre futotta a leggyorsabb kört. Ez persze nem jelenti azt, hogy év közben is biztosan gyorsabbak lesznek, de a tavalyi Le Mans-i 24 órás drámai befejezése után - ahol az utolsó kör előtt fogyott ki a szufla a Toyota prototípusából és ezzel elvesztette győzelmét -, úgy látszik valóban visszavágót tervez a japán csapat. A FIA WEC idei bajnoksága a Silverstone-i 6 órással veszi kezdetét április 16-án, a Le Mans-i 24 órást június 17-18-án futják. Az Audi eközben új terepek után néz, hiszen nem szeretnék abbahagyni a motorsport tevékenységeket. Állítólag az FIA párizsi megbeszélésére hivatalosak az ingolstadtiak, ahol az új Forma-1-es motorszabályok kidolgozása lesz a téma. Pletykák szerint szeretnének visszatérni a hangosabb V10 erőforrásokhoz, ám Jean Todt 2021 előtt nem is akar hallani változtatásról. Ez a hozzáállás egyébként egészen tipikus a száguldó cirkuszra, aminek a világ elsőszámú sorozatának kéne lenni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Ők most a csúcs-prototípusok

Vélemény, hozzászólás?