Ők képviselik ma a túraautózás csúcsát – LMP1 2016
Bemutatkozott az összes LMP1 technika
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mind a három csúcsgépről lekerült a lepel. Az Audi, a Porsche és a Toyota fog küzdeni a világbajnoki címért és Le Mans-ban az LMP1 kategóriában.
Az Audi és a Joest Racing már korábban bemutatta az új R18 LMP1-est, ám a többi csapat, – a Porsche és a Toyota – ahogy már megszokhattuk, az évad előtti első teszt időpontját választották új autóik bemutatására. Az év első hivatalos tesztjén, a Paul Ricard pályán rántották le a leplet a vadonatúj versenyautókról. Külső megjelenés szempontjából talán a Toyota viszi a prímet a 3 LMP1-es autó közül, bár semelyik gyár designere sem engedte el magát, ha a színeket nézzük. Elég egyforma dekorok sorakoztak fel a francia teszten.
Minden autó - a szabályoknak megfelelően - hibrid hajtással próbál szerencsét a WEC (World Endurance Championship) hosszú távú világbajnokságban, aminek naptárjában a legendás Le Mans-i 24 órás is szerepel. Az Audi egyedüliként maradt a TDI-nél, bár mellettük a rutin is szól - azért 13 Le Mans győzelmet nem osztogatnak csak úgy. A Toyota TS050 egy 2,4 literes, ikerturbós, közvetlen befecskendezéses V6-os benzinmotorral szeretne 2014 után újra bajnok lenni, hozzá egy 8 megajoule-os hybrid rendszer csatlakozik. Összesített teljesítményük 1000 lóerő.
A címvédő Porsche a 919 Hybrid fejlesztésén dolgozott nagy erőkkel, ami "csupán" 900 lóerős összteljesítményt tud, de kétféle energia-visszanyerő rendszert is alkalmaznak. Egyik a szokásos fékenergia visszanyerő rendszer, aminek köszönhetően egyébként összkerekesek is tudnak lenni az alapvetően hátul hajtó 919-ek. Továbbá egy kipufogó-energia visszanyerő is van hátul. Erőforrásuk egy 2,0 literes turbós 4 hengeres benzinmotor lesz. Az évadban 5 erőforrást fogyaszthatnak majd el a csapatok.
Érdemes lesz figyelemmel kísérni a bajnokságot, sokkal izgalmasabb versenyeket szoktak hozni, mint a pályaautózás csúcsának nevezett F1.
Nem véletlen, hogy sok Forma-1-es pilóta később itt folytatja. Belőlük most is lesz szép számmal, elég csak a 3 csapat versenyzőit megnézni - a teljesség igénye nélkül - Mark Webber, Sebastien Buemi, Kamui Kobayashi vagy André Lotterer említhetó.2016. évi WEC hosszú távú világbajnokság versenynaptára
Április 17. | Silverstone-i hatórás | Nagy-Britannia |
Május 7. | Spa-Francorchamps-i hatórás | Belgium |
Június 18. | Le Mans-i 24 órás | Franciaország |
Július 24. | Nürburgringi hatórás | Németország |
Szeptember 3. | Mexikói hatórás | Mexikó |
Szeptember 17. | Circuit of the Americas hatórás | USA |
Október 16. | Fuji hatórás | Japán |
November 6. | Shanghai hatórás | Kína |
November 19. | Bahrein-i hatórás | Bahrein |
Egyedül nekem piszkálja a csőrömet. hogy ezek egyáltalán nem túraautók?
Ezeknek még annyi közük sincs egy Audihoz, mint a hátsókerekes DTM A5ösnek…
Az én Superbemre az előírt szervizeken kívül 5000 forintot kellett költeni, szóval a megbízhatósága példás (népítéletben is elég sokan dicsérik, meg itt is a felhasználóktól azt hiszem 4,5 csillagot kapott). Bár igaz, nem Audi, de az A4 rokona 🙂
Az a furcsa, hogy a tömegmodellek meg a sor végén kullognak megbízhatóságban!
A versenyautónak semmi köze a tömegmodellhez vagy csak annyi, hogy a tömegmodell is annyit bír ki mint egy versenyautó utána meg szerviz!
Annyira egyeduralkodó itt a VW konszern, hogy tényleg mindegy lenne, ha az egyik csapat átmenne a Forma-1 be 😀 Az Audi már úgyis rally legenda is lett és ugye Le Mans legenda is, már csak az F1 hiányzik 😀
Perszer értem én, hogy fejlesztési költség, de már csak az Audi használ dízel erőforrást, és ha lesz egy szabálymódosítás, akkor megint csak vagy fejleszteni kell, vagy átvenni a Porschétól, de akkor megint csak 2 egyforma csapat lenne. Amúgy szép is, hogy két rokon márka kétféle megoldással versenyez és ráadásul köztük dől el a bajnoki cím 🙂 Pont szó volt a megbízhatóságról, hát ez a verseny arról szól. A Toyotának is lehet keresnivalója persze, legalább izgalmasabb lesz a verseny.