Ők képviselik ma a túraautózás csúcsát – LMP1 2016

Bemutatkozott az összes LMP1 technika

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mind a három csúcsgépről lekerült a lepel. Az Audi, a Porsche és a Toyota fog küzdeni a világbajnoki címért és Le Mans-ban az LMP1 kategóriában.


Az Audi és a Joest Racing már korábban bemutatta az új R18 LMP1-est, ám a többi csapat, – a Porsche és a Toyota – ahogy már megszokhattuk, az évad előtti első teszt időpontját választották új autóik bemutatására. Az év első hivatalos tesztjén, a Paul Ricard pályán rántották le a leplet a vadonatúj versenyautókról. Külső megjelenés szempontjából talán a Toyota viszi a prímet a 3 LMP1-es autó közül, bár semelyik gyár designere sem engedte el magát, ha a színeket nézzük. Elég egyforma dekorok sorakoztak fel a francia teszten.

Minden autó - a szabályoknak megfelelően - hibrid hajtással próbál szerencsét a WEC (World Endurance Championship) hosszú távú világbajnokságban, aminek naptárjában a legendás Le Mans-i 24 órás is szerepel. Az Audi egyedüliként maradt a TDI-nél, bár mellettük a rutin is szól - azért 13 Le Mans győzelmet nem osztogatnak csak úgy. A Toyota TS050 egy 2,4 literes, ikerturbós, közvetlen befecskendezéses V6-os benzinmotorral szeretne 2014 után újra bajnok lenni, hozzá egy 8 megajoule-os hybrid rendszer csatlakozik. Összesített teljesítményük 1000 lóerő.
A címvédő Porsche a 919 Hybrid fejlesztésén dolgozott nagy erőkkel, ami "csupán" 900 lóerős összteljesítményt tud, de kétféle energia-visszanyerő rendszert is alkalmaznak. Egyik a szokásos fékenergia visszanyerő rendszer, aminek köszönhetően egyébként összkerekesek is tudnak lenni az alapvetően hátul hajtó 919-ek. Továbbá egy kipufogó-energia visszanyerő is van hátul. Erőforrásuk egy 2,0 literes turbós 4 hengeres benzinmotor lesz. Az évadban 5 erőforrást fogyaszthatnak majd el a csapatok.
Hirdetés

Érdemes lesz figyelemmel kísérni a bajnokságot, sokkal izgalmasabb versenyeket szoktak hozni, mint a pályaautózás csúcsának nevezett F1.

Nem véletlen, hogy sok Forma-1-es pilóta később itt folytatja. Belőlük most is lesz szép számmal, elég csak a 3 csapat versenyzőit megnézni - a teljesség igénye nélkül - Mark Webber, Sebastien Buemi, Kamui Kobayashi vagy André Lotterer említhetó.
2016. évi WEC hosszú távú világbajnokság versenynaptára
Április 17. Silverstone-i hatórás Nagy-Britannia
Május 7. Spa-Francorchamps-i hatórás Belgium
Június 18. Le Mans-i 24 órás Franciaország
Július 24. Nürburgringi hatórás Németország
Szeptember 3. Mexikói hatórás Mexikó
Szeptember 17. Circuit of the Americas hatórás USA
Október 16. Fuji hatórás Japán
November 6. Shanghai hatórás Kína
November 19. Bahrein-i hatórás Bahrein
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

4 thoughts on “Ők képviselik ma a túraautózás csúcsát – LMP1 2016

  • 2017.10.28. at 06:50
    Permalink

    Egyedül nekem piszkálja a csőrömet. hogy ezek egyáltalán nem túraautók?

    Ezeknek még annyi közük sincs egy Audihoz, mint a hátsókerekes DTM A5ösnek…

  • 2017.10.28. at 06:50
    Permalink

    Az én Superbemre az előírt szervizeken kívül 5000 forintot kellett költeni, szóval a megbízhatósága példás (népítéletben is elég sokan dicsérik, meg itt is a felhasználóktól azt hiszem 4,5 csillagot kapott). Bár igaz, nem Audi, de az A4 rokona 🙂

  • 2017.10.28. at 06:50
    Permalink

    Az a furcsa, hogy a tömegmodellek meg a sor végén kullognak megbízhatóságban!
    A versenyautónak semmi köze a tömegmodellhez vagy csak annyi, hogy a tömegmodell is annyit bír ki mint egy versenyautó utána meg szerviz!

  • 2017.10.28. at 06:50
    Permalink

    Annyira egyeduralkodó itt a VW konszern, hogy tényleg mindegy lenne, ha az egyik csapat átmenne a Forma-1 be 😀 Az Audi már úgyis rally legenda is lett és ugye Le Mans legenda is, már csak az F1 hiányzik 😀
    Perszer értem én, hogy fejlesztési költség, de már csak az Audi használ dízel erőforrást, és ha lesz egy szabálymódosítás, akkor megint csak vagy fejleszteni kell, vagy átvenni a Porschétól, de akkor megint csak 2 egyforma csapat lenne. Amúgy szép is, hogy két rokon márka kétféle megoldással versenyez és ráadásul köztük dől el a bajnoki cím 🙂 Pont szó volt a megbízhatóságról, hát ez a verseny arról szól. A Toyotának is lehet keresnivalója persze, legalább izgalmasabb lesz a verseny.

Vélemény, hozzászólás?