Nyugtatókon él – BMW X2 M35i
Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.
A bronzos szürke vesékről és kiegészítőelemekről lehet felismerni egy M Performance modellt
Kell a kiskategóriában is lennie BMW-nek, de nem kell a klasszikus hátsókerékhajtás. Kell a sportosság és a fickós vezethetőség, de fronthajtással hozni a márka identitását közel lehetetlen. Legyen kényelmes, de legyen sportos. Legyen kupé, de annyira azért ne, hogy csak két ajtaja legyen, nézzen ki keményen, legyen benne erős motor, de ne fogyasszon már sokat és főként ne eregessen túl sok káros anyagot, és egyébként már hangos sem lehet, mert odafönt azt mondták. Egymásnak teljesen ellentmondó igények alapján kell összerakniuk az új modelleket, ha valami olyat is szeretnének a kínálatban tartani, ami némi profitot is hozhat. Lehetett baj a BMW vezetőségénél, amikor elkezdtek átállni az elsőkerékhajtásra a második X1-nél, mivel már akkor készülniük kellett arra, hogy valami sportos is kell belőle, ez most érkezett meg. Az X2 M35i és az új M135i a két erős elsőkerekes, valójában összkerekes BMW, amik egészen új irányt és főleg új ízt visznek a márkába, de mindenképp nagyot nyitnak egy-egy olyan szegmens felé, ahol eddig nem szerepeltek.
Különleges elemek az X2-n a C oszlop emblémái, az M35i mindenképp M Sport fékeket kap
Az elnevezés itt is megtévesztő, nem 3,5-ös, csak kétliteres turbómotort jelöl
Az M35i persze nem lenne csúcsmodell egy új motor nélkül, ami éppenséggel a BMW valaha gyártott legerősebb négyhengerese.
Izgalmas külsejű városi crossover, sokaknak valószínűleg fel sem tűnik, csak egy újabb valamilyen BMW
306 lóerő és nyolcfokozatú automata váltó, utóbbi a gyenge pont, de legalább van rajtprogram
Elég ütős a belső, de az izgalmas szín tudja feledtetni, hogy minden belső elem elég régi
Szépek a formák, szokásos színvonalú a kidolgozás és az anyaghasználat
Alaposan hedonistára vették a figurát a hajtáslánc tekintetében, a motor nem bír nyugodni.
Az ünnepek alatti, lényegében nem létező forgalomban egy pillanat erejéig sikerült 9,9 literes fogyasztást produkálni vele, de a nagy átlag így is 12 liter fölötti. Mindig készen áll, hogy elsüssék, dől is bele az üzemanyag a legkisebb gázadáskor is, de végül is, ez egy sportmodell. A motor hangja amúgy szép, a sportkipufogó aktív szelepes, Sport módban hangosabbra vált és gázelvételkor még horkant is egyet-kettőt, de túl hangos a jelenlegi szabályzások miatt nem lehet, pedig jól állna neki, jobban, mint a hanggenerátor. A gázreakció Sportban nagyon penge, bár az indulás lomhának érződik és valahogy a tempó sem annyira feltűnő, a valóságban 5 másodperc alatt van 100 km/h-n álló helyzetből és szégyelleni való, milyen tempóra képes, és akkor ott a rajtprogram is. Egyszerűen nem érezni benne a sebességet, ami a viszonylag magas üléspozíciónak és az egész korrekt hangszigetelésnek köszönhető.Érdekesek az első ülések, a tartásuk hamisítatlanul BMW-s
Kijelző csak középre kerülhet, a műszerfal analóg, a Harman/Kardon hifi továbbra is nagyon szépen szól
Óriási trükk benne az új kipörgésgátló és menetstabilizáló rendszer.
Az ESP-t Traction módba kapcsolva – ez egy amolyan félállás – olyat bűvészkedik a fékekkel és az xDrive hajtással, hogy nem győzzük követni, éppen mit csinál. Kanyarban ügyesen fogja az ívbelsőket, orrtolás és megcsúszás nélkül tehetjük rá az ívre. Gázelvételre kanyarodáskor minimálisan elkönnyül a feneke, amire az ívbelső hátsó fék berántásával is rájátszik, ilyenkor érezhetően megcsúszik és még némi gázt is enged adni, így simán előadható vele egy kis drift kanyarból kifelé. Nagyon jól állna neki egy Focus RS, vagy Mercedes-AMG A 45 szerű drift mód, de sajnos kikapcsolt menetstabilizálóval csak a valódi arcát mutatja meg, ami az elektronika nélkül egy egészen esetlen orrtolós valami. Csodát művel vele a menetstabilizáló, nem éri meg kikapcsolni, úgy legalább vezethető.Penge az irányíthatóság, a menetstabilizáló okosan teszi a dolgát, a gázadásokkal van csak gond
Szép a hangja, de csak halkan dörmög, bent a szokásos hanggenerátor adja az élményt
Az X2 még a régimódi belsőt kapja, nem úgy, mint az új 1-es, ezáltal az egész autó frissessége meglehetősen kérdőjeles, de nem mondanám negatívnak. Nincs digitális műszeregység, még a középkonzolon sincsenek egységesítve a kapcsolók, és a világítást is tekerőkapcsolóval kell állítanunk. A multimédia kisebb, mint ami például az 1-esben már elérhető és nem is a legfrissebb iDrive fut rajta, de már ez is tud vezeték nélküli Apple CarPlayt például, valamint online kapcsolatot a Connected Drive szolgáltatásokkal együtt. Penge egybefejtámlás üléseket kap, aminek a tartása ismerős, a látvány miatt mégis egészen új az élmény. Pláne ezzel a színösszeállítással, ami elég erősnek tűnhet, de valahogy olyan jól passzol a téglavörös bél a fekete külsőhöz és a Cerium Grey kiegészítőelemekhez, hogy élőben igazán izgalmas az összeállítás. Kicsit azt érezni az X2 M35i-n, hogy akartak is erős autót, meg nem is, de valójában így gondolkozik a potenciális vevőkör is. Meglepően jól vezethető, egészen új élményekkel bombázó modell, amitől semmiképp sem lehet elvenni, hogy villámgyors. A vezetési élmény minősége viszont erősen kérdőjeles, és kicsit szomorú, hogy ez talán nem is annyira lényeges kérdés a célközönségnél.
Kemény a futóműve, de tudnék vele élni, nagyon gyors és kezes autó, egyszerűen jól vezethető, minőségi BMW élményt más modellben keressünk