Évek óta csökken a kereslet a Scenic iránt, a negyedik generáció 2016 óta kapható
Újabb szöget vertek be a szabadidő-autók az egyterű modellek koporsójába, ezúttal a kategória egyik legnépszerűbbje távozik. A Scenic 1996-ban mutatkozott be a Megane technikájának felhasználásával és nyerte el az 1997-es Év Autója címet, az 1999-es frissítésig Megane Scenic néven futott a típus. A műszaki párhuzam ezután is megmaradt, még ha nevében önálló is volt az egyterű. A kétezres években érkezett el a családi modellek Kánaánja, a Renault válaszul kétféle hosszúságú Scenicet dobott piacra, a testesebb akár hét üléssel is készülhetett. A harmadik nemzedék is rengeteg tárolóhellyel, kétféle hosszúsággal és megfizethető árral várta a vásárlókat, 2,8 millió példány talált gazdára a negyedik generáció megjelenéséig.
Valahová a SUV és az egyterű modellek közé lőtték a legújabb Scenicet, de igazán sehova sem tartozik
A jelenleg futó Scenic tervezésekor már érezte a Renault, hogy a jelenlegi recept nem lesz igazán piacképes, ezért kissé a SUV-k irányába tolták a típus. Az eredmény egy 20 colos kerekeken guruló, az elődökhöz képest kevésbé praktikus, nem igazán SUV-szerű jármű lett (
lásd a tesztjét itt). Kevés vásárlót ejtett rabul a modell, 2021-ben már csak 20 ezer példány talált gazdára, összehasonlításképpen 2011-ben 160 ezer, a rekordnak számító 2004-ben pedig 319 ezer példány készült. A hírek szerint az ötszemélyes verzió gyártása mostanában áll le, francia sajtóértesülések szerint a nálunk az idei évben a nagycsaládosok számára még 2,5 millió forintos állami támogatással kínált hétüléses Grand Scenic még gyártásban marad, de csak néhány hónap erejéig.
A második generáció (jobbra) vált a legnépszerűbbé, itt készült először Grand változat