Stepway verziójával szinte a Lodgy is szabadidőautós, ám egy valódi SUV modellel kívánják pótolni a jobb eladások érdekében
Noha hazánkban a 7-9 üléses autók nagycsaládos támogatása miatt a piac idei kedvenc modellje a legolcsóbb hétülésesnek számító Dacia Lodgy, a már 8 éves modell európai viszonylatban csöppet sem szerepel már jól. Míg tavaly a márka slágeréből, a
Dacia Dusterből a CarSalesBase adatai szerint 220 167 példány fogyott, a Lodgyból csupán 28 994, utóbbiból 2254 a magyar piacon, pedig a
tavalyi évet még messze nem érintette annyira a július 1-től startolt támogatás, mint az
ideit.
A Lodgy utódja - kevéssé meglepő módon - egy hozzá méretben hasonló, 4,5 méter körüli, de még inkább szabadidő-autós hétüléses lesz, várhatóan az
új Captur alapjain. Kitalálhatóan a motorpaletta is onnan jön majd, igaz, így az említett Dusterével is egyező lesz: a háromhengeres TCe 100 lehet az alapmodell, de helyet kap a Renault-Daimler féle 1,33 literes négyhengeres (TCe 130 és TCe 150) benzinmotor, valamint a takarékos 1.5 Blue dCi dízel is, sőt, a Clióban debütáló 1,6-os szívó benzines alapú E-Tech hibrid is szerepelhet majd a Dacia hétüléses SUV-jában, mely továbbra is a saját kategóriája legolcsóbbja lesz, ugyanakkor az már kérdéses, hogy a piac legolcsóbb hétülésese címet is meg tudja-e őrizni.