A Scenic az egyik típus, amelytől lehet, hogy hamarosan búcsúzunk
Márpedig a Reuters hírügynökség madarai csicseregték el, hogy néhány Renault modell eltűnhet a süllyesztőben. A francia márka a következő három évben masszív költségcsökkentésbe kezd, összesen kétmilliárd euró összértékben. Eközben áldozatul eshet az
Espace, a
Scenic, tehát két egyterű és a
Talisman limuzin.
Az Espace kilátásai sem túl jók
A hírügynökség forrása persze jelezte, hogy még nem kőbe vésett tény a fentnevezett típusok nyugdíjazása, viszont nagyon valószínű, hogy amikor lejár a jelenlegi generációk életciklusa, egyszerűen nem kapnak már utódot. A Renault a Nissan és a Mitsubishi márkákkal kötött szövetségből szeretne profitálni, tehát a japánok platformjait használná újabb szabadidő-autók csatasorba állítására. Pletykálnak egy nagy hétüléses SUV-ról, illetve két új villanyautóról, amelyet abban a franciaországi gyárban készítenének, ahol jelenleg az Espace, a Scenic és a Talisman készül. Továbbá a koronavírus járvány utáni visszaeső gazdaságban a Renault a francia államtól is szeretne 4-5 millió eurós támogatást kérni, hogy egy kis lélegzetvételhez jussanak a sokáig szünetelő gyártás után.
A Talisman helyett is inkább szabadidő-autókra koncentrálna a Renault
Bruno Le Maire egy friss interjújában arról beszélt, hogy a Renault a fennmaradásért küzd, jó esély van rá, hogy nem marad meg. Mentőcsomagért könyörögnek az államnak. Na, most akkor az a károgó tábor, akik szerint a szintén vacak helyzetben lévő Nissant „már megint a franciáknak kell megmenteni”, szépen elcsendesedik…
A számból vetted ki a szót.
Viszont valami furcsa perverz módon sajnálnám, ha eltűnne a Renault, mint autómárka. Mégis csak egy nagy hírű gyártóról beszélünk.
Az viszont igaz, hogy most bebizonyosodik, hogy a Renault senki és semmi megmentésére nem képes. Eddig sem volt az és legalább annyit profitáltak a Nissannal való házasságból, mint a Nissan. Perverz dolog lenne, ha a Renault csődbe menne, a Nissan meg megmaradna. De azért még ne temessük a gyártót.
Biztos kapnak mentőövet, szerintem a PSA is rá fog szorulni. Ha mégis eltűnik, akkor majd jön helyette 8 kínai márka – én azzal kiegyeznék… Amúgy szerinted a kettő közül melyiknek van nagyobb esélye megmaradni: amelyik Európában az egyik legnépszerűbb, viszont Kínában jelentéktelen, Amerikában jelen sincs(Renault) – vagy annak, amelyik Kínában és az USÁ-ban is top-márka, de emellett Európában is elad pár százezer autót(Nissan)? A másodikra szavazol? Én is 😀
Az Infiniti viszont tényleg megszűnhet, nem tudom, szoktad-e nézni Doug DeMuro videóit, szerinte így lesz – meglátjuk. Az is érdekes, hogy az Alpine márkával mi lesz, mert gondolom, azt is bővíteni akarták volna a jövőben, pl. SUV-kkal. Egy élményautójuk van most, azokért meg momentán nemigen tapossák egymást az emberek…
A Renault állami tulajdonban van. Hülyék lennének hagyni hogy kidőljön. Itt csak az a kérdés, hogy közvetlen (a vállalat megsegítésére) avatkoznak be vagy kereslettámogatási oldalról.
De szerintem egyelőre tisztán akarnak látni, jelenleg a fő probléma nem a kereslet, hanem hogy a gyárak még a megrendelt autókat sem tudták legyártani, és lassan két hónapja szinte lehetetlen újat rendelni.
Ami érdekes, még februárban kértem árajánlatot, amin látszott hogy kicsit már próbálkoztak, de annyira nem voltam ráutalva hogy neki álljak alkudozni.
Azóta sem jutott eszükbe rákérdezni hogy mi a baj az ajánlattal… Szóval annyira nem sietnek, legalábbis a svédeknél…
Állami tulajdonban van? Mármint arra a 15%-ra gondolsz? Ami ugyebár – mint tudjuk – arra sem volt elég, hogy fúzionáljon a Renault és a Nissan? 😀 Már megint ferdítesz, és egy meglehetősen komplex sztorit faékként akarsz nekünk „tálalni”…
„Ha mégis eltűnik, akkor majd jön helyette 8 kínai márka – én azzal kiegyeznék…”
Költözz oda!!!
A „toronyban”, komoly problémák lehetnek.
Tényleg? Az én „tornyomban”? Mert nem tapsolok mindenhez, ami európai, mint egy ostoba báb? Mert nem akarom szebbnek és jobbnak láttatni az itteni helyzetet, mint amilyen, pusztán csak azért, mert itt élek? 😀 Az egzotikumokat meg tárt karokkal várom, jöhet Indiából, Vietnámból, Brazíliából vagy Afrikából is, nekem aztán tök mindegy…
@csalfa: ajánlom a figyelmedbe a részleteket, pl az egész Nissan lázongása azzal indult, hogy a francia állam jogszabályilag megduplázta a befolyását a részvényekhez képest. Erre ugrasztotta rá Ghosn a Nissant (és szervezte egységbe a japán oldalt).
Ráadásul pont Macrontól származott ez az intézkedés aki ekkor gazdasági miniszter volt.