Nyugdíjas korában is képes újat mutatni a Toyota Land Cruiser
1200 darabos limitált széria készül a Toyota Land Cruiserből
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Habár hatvan évesnél idősebb a Land Cruiser, a Toyota most a nemzetközi porondra lépést ünnepli egy limitált kiadással. Márpedig a nemzetközi színtéren az FJ40 tette ismertté a Toyota terepjáróját, hatvan évvel ezelőtt
Kezdetben vala egy Willys Jeep utánzat, amit az 1950-es években gyártottak és valójában csak a harmadik generáció tette világszerte ismertté a Toyota Land Cruiser nevet. Azonban már a második generációt, az FJ20-at is exportálták Ausztráliába, illetve Észak-Amerikába, valamint beindult a modell dél-amerikai gyártása is. A februári Chicagói Autószalonon bemutatkozó Toyota Land Cruiser Heritage Edition ennek az időszaknak állít emléket. A limitált szériás terepjáró csak két üléssoros, hatalmas csomagterű verzióban lesz elérhető 2019 nyarától. Az igazi terepjárós jelleget erősíti, hogy az utastér és a csomagtartó padlója időjárásálló szőnyegekkel, illetve műanyag tálcával gazdagodik, míg a más kiviteleken szériatartozéknak számító, de terepjáráshoz nem különösebben célszerű oldalsó fellépőket, illetve oldalsó krómbetéteket nem szerelik fel a jubileumi modellre.
Persze azért nem lesz túl puritán az éjfekete vagy hófúvás-fehér színekben rendelhető Land Cruiser. Könny lesz felismerni a sötétített fényszóróházakról, a ködfények és a külső tükrök sötét krómdíszítéséről, a fekete hűtőmaszkról és leginkább a bronzszínű BBS kovácsolt könnyűfém keréktárcsákról. De ha ez nem lenne elég, akkor a klasszikus stílusú feliratok is árulkodnak a C-oszlopon. A keréktárcsák bronz árnyalata a kormánykeréken, az ajtóbetéteken, a középkonzolon, valamint az egyébként kizárólag fekete bőrkárpitozással rendelhető üléseken is visszaköszön.
A Heritage Edition emellett megkapja a Land Cruiser motorpalettájának legnagyobb tagját, az 5,7 literes, V8-as, 386 lóerős egységet. Az 543 Nm forgatónyomatékú szívómotor erejét, nyolcfokozatú automata sebességváltó továbbítja mind a négy kerék felé. Az összkerékhajtási rendszer Torsen részlegesen önzáró központi differenciálművel és felezővel segít a terepen. Az alvázas konstrukció kettős keresztlengőkaros első, illetve négy lengőkaros hátsó felfüggesztéssel, valamint hidraulikusan szabályozható kanyarstabilizátorokkal gördül az utakra, vagy épp a terepre.