Nyugati kényelem egymillióból? Ha van hozzá merszed!
Használt prémiumautók egymillió forintig. Audi, BMW, Mercedes
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Prémiumra vágyik a magyar. Persze, a legtöbbet akarjuk kihozni abból, amennyink van és csábítóak az árak. De vajon egy Audi A4, 3-as BMW, vagy C Merci éri meg jobban?
Megállás nélkül ömlenek az országba a nyugaton már levetett, itthon vágyott kincsnek számító prémiumautók
Nem hiába áll évek óta több német prémium modell is a magyarországi használtautó forgalomba helyezési listák élén. Mindenki próbálja kihozni a legtöbbet abból, amije van, esetleg egy régi álmot megvalósítani, emlékeket fölidézni, mikor a német rokon betoppant a vadonatúj A4-essel 1994-ben. A kor csúcstechnikáit nyújtó német modellek árai mára igencsak leapadtak, népszerűek az importlistán még mindig, de annyi van belőlük, hogy már 1 millió forint környékén is vállalhatót találunk és válogathatunk is. A három nagy német alsó középkategóriás modellnek néztünk utána, vajon milyen A4-es Audit, 3-as BMW-t, vagy C Mercedest kapunk, ha van egymillió spórolt forintunk.
Az első A4, persze csak névügyileg. A B5 kategóriatársaitól eltérően fronthajtású, örökzöld folyami kavics formáját egy magyar tervezőnek köszönheti
Audi A4, B5 - 1994-2001. Tipikus '90-es évek az első A4-es formája, pedig a minden irányból legömbölyített, folyami kavics fazont már 1988-ban felskiccelte egy magyar dizájner, Hasanic Imre. A négykarikás modellnek persze kellett még pár év, így érkezett meg 1994-ben a szedán, majd egy évvel később az Avant. Az Audi különleges elrendezésű padlólemezt használt már akkor, szemben a két konkurenssel, az A4 B5 alapvetően elsőkerékhajtású, motorelrendezése ugyanakkor hosszanti. Persze kaphatott quattro összkerékhajtást is, ilyen modellből is találni néhányat. Benzines és dízel motorkínálatának legnépszerűbb darabjai az alap 1,6-os benzines és az 1,9-es dízel. Előbbi nem rejt magában nagy kockázatokat, cserébe csupán 100 lóerős.
A jobban felszereltek természetesen fabetétet is kaptak, ekkora keretért viszont még hasonlót sem kapunk, örüljünk, ha legalább csak kevésbé kopott odabent
Modell | Üzemanyag | Hengerűrtartalom (cm3) | Teljesítmény (LE) | Ár (Ft) |
1.6 | Benzin | 1595 | 100 | 350 000-100 000 |
1.8 | Benzin | 1781 | 125, 150, 180 | 350 000-100 000 |
1.9 TDI | Dízel | 1896 | 110 | 350 000-999 999 |
2.4 V6 | Benzin | 2393 | 165 | 630 000-890 000 |
2.6 V6 | Benzin | 2598 | 150 | 300 000 |
2.8 V6 | Benzin | 2771 | 174, 193 | 499 999-750 000 |
2.5 V6 TDI | Dízel | 2496 | 150 | 595 000-1 000 000 |
Az A4 Avant kiváló családi autó lehet, és az egymillióba ilyen is belefér. 1,6-os szívótól az 1,8 turbón át a V6 benzin és dízelig, minden akad a kínálatban
Benzinesből van azért combosabb, a 20 szelepes 1,8-asból például 125 és 150 lóerőst is találni, de van a 180 lóerős turbós modellből is néhány. Egymillió forint alatt persze ne várjunk patika példányokat, az árhatár közelében is legtöbbször sokat futott, ám ígéretes autókat találunk. V6-os benzinesből is volt többféle 2,4-2,8 literig, ezek már a ritkábbak közé tartoznak, de lehet találni. Dízelből is van V6-os, a 2,5 TDI, ám a legtöbben inkább az 1,9-est javasolják, a kevesebb henger, kevesebb probléma okán. A dízelek adagolói hajlamosak a túlmelegedésre, ami által tönkremennek, így ezekre érdemes odafigyelni. Emellett a szokásos futómű problémák a jellemzőek, frissen behozott autóknál annyira nem, de a több éve itthon használt A4-eseknél szilent, lengőkar és lengéscsillapítók cseréjére készüljünk, szerencsére az alkatrészárak nem az eget verdesik.
Családi, vagy szolid munkába járós, esetleg kiváló játékautó is lehet az E36. A legsokoldalúbb a három közül, akár hathengeres dízelmotorral, vagy változó szelepvezérlésű benzinessel is elérhető, utóbbi a játékosabb, hobbiautónak való
BMW 3-as sorozat, E36 - 1990-2000. Nagyobb a választék és a dilemma is, hogy milyen karosszériakivitelt keressünk a 3-as BMW-ből. A meghatározott árba már belefér több motorváltozattal is az E46, de az A4 B5 és a W202-es C Merci miatt az E36-osok közül szemezgettünk. Van szedán, kombi, kétajtós kupé, kabrió és háromajtós rövidhátú, vagyis a Compact. Utóbbi jórészt a korábbi E30 szériára épül, így annak alkatrészeinek nagy része nem egyezik a többi E36-tal. A Compacton kívül viszont a többi modellnél jelentősen találunk csereszabatos alkatrészeket, bár ha kupét, vagy kabriót vettünk, lehetnek egyedi alkatrészek, amiknek meg is kérik az árát. A használtautó eladási listákat több évig itthon vezető modellből nem csak eladásra, bontásra is rengeteget hoznak az országba, ezért van alkatrész dögivel, de többet nehéz lehet beszerezni, mint például a projektoros első fényszórókat, amikből ha van is bontott, azonnal elkapkodják, az új pedig méregdrága.
Compactból van dögivel, az 18ti-k elég jól húznak, de a legtöbb alkatrésze a korábbi E30-assal egyezik, beltere sem ilyen, mint a többi E36-é
Modell | Üzemanyag | Hengerűrtartalom (cm3) | Teljesítmény (LE) | Ár (Ft) |
316i | Benzin | 1596 | 102 | 299 000-740 000 |
318i, 318 is | Benzin | 1796, 1895 | 116, 140 | 299 000-750 000 |
318 tds | Dízel | 1665 | 90 | 250 000-750 000 |
320i | Benzin | 1991 | 150 | 459 000-990 000 |
325i | Benzin | 2494 | 192 | 699 000-999 999 |
325 tds | Dízel | 2497 | 143 | 400 000-850 000 |
328i | Benzin | 2793 | 193 | 710 000-730 000 |
Az 1,6-os benzines is elég lehet, elég jól mozgatja a 3-ast. Mindegyik motor láncos vezérlésű, nem árt az óvatosság
Az E36 lehet komoly autó, játszós autó és családi is, a legtöbb motor elérhető még a kombihoz is. Népszerű az 1,6-os benzines 316i, erőből persze hiányt szenved, de szintén kevés a kockázat és vizes úton, vagy hóban az is lehet jó játék. A négyhengeres motorok egy részét még az E30-tól örökölte, a korábbi 1,6-osak még 99 lóerősek és szíjasak, később pár lóerővel erősebb láncos vezérlésűre cserélték, ami hajlamos a szakadásra, alaposan vizsgáltassuk be a kiszemeltet. Négyhengeresből a 140 lóerős 1,8-as, '96-tól 1,9-es motorral szerelt 318is lehet jó választás - igen, egy olyanba ugrottam bele én is, és egyelőre nem csalódtam - hangja persze nem olyan, mint a hathengeres, változó szelepvezérlésű (Vanos) 20i-nek, dinamikája egészen hasonló. Dízelekből az 1,8-as 318 tds és a hathengeres 325 tds van terítéken, utóbbit kiegyensúlyozottabb járásáért, meg persze 280 Nm nyomatékáért szeretik sokan. Azt persze nem árt észben tartani, hogy ha csak nem kombit keresünk, a legtöbb E36 sanyarú történeteket mesélhetne. Futásuk ennyiért jelentős, a futómű felújítása sem kizárt.
A Baby Benz utódja a W202-es. Lágyabb vonalvezetés, de határozottan Mercedes, az A-osztály érkezéséig a C 180 volt a belépőmodell
Mercedes-Benz C-osztály, W202 - 1993-2000. A második generációs "Baby Benz" sem kevésbé népszerű, mint a már említett két modell. Az A-osztály 1997-es megjelenésig a W202 volt a belépő a csillagos életbe, ráadásul a korábbi elnevezést is váltották, a 190 E után már C-osztályként nevezhettük. Hosszanti motorelrendezéséből adódóan a 3-as BMW-hez hasonlóan hátsókerekes, ám kevésbé tartják játékautónak, sokan a presztízs miatt veszik. Négy és hathengeres benzinmotoros kivitelek közül válogathat, aki C-osztályra vágyik. A belépő az 1,8-as 122 lóerős négyhengeressel szerelt, akár kompresszorral és 193 lóerővel.
Alapáron kapott légzsákot a sofőr, ezért a nagy buta kormány, de a biztonság mindenek felett. A W124-es nagyon hasonló, ha épp nem áll mellette, a csúcsos lápákról ismerni fel
Modell | Üzemanyag | Hengerűrtartalom (cm3) | Teljesítmény (LE) | Ár (Ft) |
C 180 | Benzin | 1799 | 122 | 299 000-860 000 |
C 200 | Benzin | 1998 | 136 | 560 000-890 000 |
C 200 D | Dízel | 1997 | 75 | 480 000-720 000 |
C 200 CDI | Dízel | 2151 | 102 | 620 000-780 000 |
C 220 CDI | Dízel | 2151 | 125 | 349 000-1 000 000 |
C 230 Kompressor | Benzin | 2295 | 193 | 648 999-950 000 |
C 250 D | Dízel | 2497 | 113 | 435 000-680 000 |
C 250 TD | Dízel | 2497 | 150 | 489 000-990 000 |
C 280 | Benzin | 2799 | 193 | 549 000-600 000 |
Szintén van kombi is, de 1,8-as a belépőmotor, viszont a választék is nála a legszélesebb. Van selymes járású öthengeres dízelmotor is, de ezért az árért jellemzően C 180-asokat találni
Itthon nehezebb beszerezni, de akad soros hathengeres, 2,8-as szintén 193 lóerős motorral szerelt C-osztály is, és ha szerencsénk van, még a részlegesen önzáró differenciálművet is berendelték hozzá anno. Dízelből a kétliterest és a 2,2-est a 190-estől örökölte, járásuk nyers, vagy finoman szólva karakteres. Kedvező fogyasztásuk és megbízhatóságuk miatt lehet jó választás, bár éppen ezért előszeretettel használták őket taxinak is, így érdemes figyelni a futásra. A W202 óriási ellensége a rozsda, na, persze ez az E36-os 3-asra legalább ennyire jellemző, érdemes alaposan alájuk nézni, mielőtt az eladó tenyerébe csapnánk. Prémium autókról van szó, így érdemes a javíttatással és az alkatrészárakkal is úgy kalkulálni. Nem feltétlenül tántorítanánk el senkit ezektől az autóktól, ha van egy álom, vagy ötlet, annak úgy sem lehet nemet mondani. Szerencsére nem vállalhatatlan se a beszerzésük, se a fenntartásuk.
Lutri a használt prémiumautó, jellemzően van utángyártott alkatrész, de néhány dolog ára még ma is magas lehet hozzájuk. Hamarosan olvashatnak egy közel tökéletes állapotú A4-esről. Figyeljék az oldalt!
A 190-es mercikhez képest ez a C -osztály elég nagy visszaesés volt, bár még mindig nem akkora mint az E sorozat esetében, ahol a 124 után csináltak egy romhalmazt….
Azért az tényleg elképesztő, hogy az Audik kapcsán semmiféle rozsdásodási hajlamról nem lehet olvasni, hallani. Emiatt le a kalappal előttük. Vagy azt választanám, vagy egy jó állapotú Mercedest – szerintem ez a C-Merci még többé-kevésbé hozza azt a tartóssági szintet mechanikailag, mint a 190-es. A BMW semmilyen szinten nem mozgat meg, szokás szerint.