Szürke betétes egyedi lökhárító, küszöbtoldat és egyedi hűtőmaszk is mutatja, hogy a 2-es Gran Coupé csúcsváltozata áll előttünk
Régi hagyomány a BMW-nél, hogy minden - akár nem is - létező szegmenst is megkörnyékeznek egy-egy új modellel. Az 1-es BMW ma már talán sokaknak szürkének mutatkozik, hiszen alapvetően egy "klasszikus" kompakt modell, ami ráadásul már ugyanúgy fronthajtású, mint bármi más a kategóriában. Persze az 1-es BMW sem egy Golf vagy egy Megane, de ha már exkluzivitás, a Mercedes-Benz CLA nyomdokain a BMW is beszállt a négyajtós kompakt kupé szegmensbe. A 2-es Gran Coupé már tavaly megérkezett, s bár lehet ekézni, hogy keresztmotoros és elöl hajt, alapját a MINI-k UKL platformja adja, s ha csak annyira lesz jól vezethető, mint egy MINI, már nem panaszkodhatunk.
A kecses tetőívhez fényes fekete (magasfényű Shadowline) díszcsíkot kap az M235i
A csomgatérfedélre diszkrét légterelő kerül, a kétoldali kipufogóvég míves keretet kapott, de maga a cső sokkalta kisebb benne. A rendszer hangzása gombnyomásra változtatható
Mindezt ráadásul egy nem is kicsi, 4,53 méteres, kvázi szedánban kapjuk, de a forma valóban exkluzívabb annál. Fotón nekem a megjelenésekor sem állt össze, s most a saját képeimen sem tetszik annyira - főként hátulról - mint amennyire személyesen. Szemből és oldalról, akár hátulról-oldalról, átlósan is csinos, magas farával azonban még nem tudtam kibékülni. Na persze bőségesen van mi elvigye onnan a figyelmet. Orrában ugyanis a MINI JCW modelljeiből ismerős 2,0 literes, 306 lóerős benzinmotor dolgozik. Kettős megfúvású turbóval és így elég komoly, 306 lóerős teljesítménnyel, 450 Nm, 1750-4500/perc fordulat között konstans nyomatékkal. Kitalálható, alul sincs nyomatékhiány. Az M235i esetén alapáron jár nagyjából az összes, a vezetési élményt fokozó extra, s összességében valóban olyan jó vezethetőséget kapunk, hogy a forma hamar mellékes lesz, persze szemből vagy oldalról azért mindig kellemes visszapillantani a Gran Coupéra, s a keret nélküli ajtók is vagányak.
Remek fogású az opcióként fűtött M sportkormány, a digitális műszerblokk változtatható képű, a navigációt is mutathatja, legalábbis a gyárit. A középkonzolra vezeték nélkül kerülhet a telefonunké is, Apple CarPlay vagy Android Auto rendszerrel
Négy nem túl nagy felnőttnek elegendő, a remek tartású, elektromos állítású első sportülések közül az utasoldali a hátsó szélső helyekhez hasonlóan Isofix-csatlakozós
A motor mindenképp gombnyomásra indul, visszafogottan, de azért tudatja velünk, hogy ő nem egy higgadt egység, a kipufogó azon túl, hogy kettős, a Sport módban öblösebb hangú, s hasonlóan hangolható a gyors kapcsolásokra optimalizált Steptronic Sport, természetesen 8 fokozatú automata váltó, valamint a 10 milliméterrel ültetett, elöl-hátul független futóműrendszer lengéscsillapító-garnitúrája is. A tesztautóba a nem is vészesen drágán (168 ezer forintért) mért M Sport első ülések is bekerültek, ezek "egybefejtámlás kagylók", vaskos oldaltartással, elektromos állítással és mechanikusan szabályozható laphosszúsággal, valamint kék varrással; dukál hozzájuk az M-esen piros-kék színnel vadított biztonsági öv is. Hátul sem rosszak az ülések, de a magas kardánalagút miatt leginkább két személy számára van ott elég komfort, viszont legalább felnőttként is el lehet férni, s lehajtható kartámasz is van. Sőt, okos módon a középső támlarész külön is ledönthető a 40/20/40 arányú osztásnak köszönhetően, így négy felnőtt sílécekkel is elfér.
Az M235i mindenképp xDrive összkerékhajtású
A hajtáslánc legfontosabb része talán - a teljesítményen túl -, hogy az adaptív, xDrive összkerékhajtás is mindenképp jár az M235i-hez.
Így aztán ez a keresztmotoros BMW nem csak elöl, hanem hátul is hajt, ráadásul úgy teszi ezt, hogy az alul és a túlkormányzottságot is csökkenteni hivatott, s elég ügyesen is teszi. Ami ebből a műfajból vezethetőségileg kihozható, azt a BMW nagyon úgy néz ki, hogy kihozta. Bőségesen lehet ezzel a kétliteres, négyhengeres, szinte kompakt modellel is élményautózni. A 306 lóerős teljesítmény elképesztően jó, 4,9 másodperces 100-as sprintre elég, de lehet vele higgadtan is közlekedni. Sőt, azt mesésen jó fogyasztással hálálja meg. A WLTP 7,1-7,8 l/100 km vegyes érték olyannyira hozható, hogy az első 250 kilométert zömében országúton, de kisebb részt autópályán és városban, a teljesítményt időnként meg-meg kóstolva, s a sebességlimiteket teljesen kihasználva adódott nálam 6,5 literes átlag. Aztán kellett még egy kicsit használnom a budapesti dugóban is, így a tesztátlagom végül 7 liter lett, ami szintén nem rossz, pláne úgy, hogy nem csak a kijelző mutatott ennyit, a tankolás is.
Hatásos és jól adagolható a fékrendszer, az opciós 19 colos felnikkel az úthibákat erősen közvetítő az alapáron mért, 10 mm-rel ültetett sportfutómű
A budapesti használat azonban a fogyasztáson túl még egy okból már-már kellemetlen volt az M235i-vel, ez persze nem az autó hibája. A feláras 19 colos, 235/35 R19-es kerekek bár igen csinosak, már fájdalmasan keménnyé tették a futóművet. Kisebb és elkerülhetetlen kátyúk után is volt, hogy meg kellett nézzem, nincs-e sérülés. Szerencsére nem volt, de a hazai utak miatt az "alap", 225/40 R18-as abroncsoknál semmiképp sem javasolnék nagyobbat, bár félő, hogy azokkal sem lesz sokkal barátibb a jó úton azonban elképesztően jó, sínautós tartást adó rendszer.
Nem túl nagy, de elegendő, szedános mércével egész jól pakolható és bővíthető a csomagtér, az üreg kárpit nélküli felső része azonban rangon aluli
Na persze ne kívánjunk mindent - is - elvárni! Ha a sportosságra vágyunk, azt az M235i korrektül megadja, kitűnő és stílusos belépő ez az M-es BMW-k világába, még ha nem is igazi M-modell. Tudásához mérten a 17,88 milliós alapára és a jól felszerelt, sofőrsegédekkel is kistafírungozott tesztautó 21,55 milliós ára is korrekt (hiszen az azonos jellegű Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Coupé mintegy 800 ezer forinttal drágább nála). Tartja a távolságot, a sávot, Harman/Kardon hifije szépen szól, panorámateteje méretes első részével nyitható, adaptív LED fényszórója éjszaka is elemi erővel vetíti az utat, vakításmentes távfényt ad. Az M235i jó úton nagyon kellemes utazóautó, de ha kell, szinte mindenkit legyorsul a városban is, ereje pedig az autópályán is bőven megvan, kényelmesen a "250-esek" klubjába tartozik, persze a legtöbb élményt országúton adja. Aki szeret vezetni, és van is módja rá, az az M235i-ben is jó partnerre lelhet. A BMW szlogenje, a vezetés élménye ebben is bőven megtalálható.
Jó úton élmény autózni az M235i-vel, autópályán is elemében van, de élményt leginkább országúton ad, hiába keresztmotoros és alapesetben csak elöl hajtó, az összkerekes csúcsverzió már nagyon kellemes vezethetőséget ad
Értékelés
Pozitív
Jó menetdinamika, vezethetőség és kanyarjellemzők, korrekt tartású ülések, még a fogyasztása is egész kedvező
Negatív
Kemény futómű, burkolatlan tetejű csomagtér
Árak
Tesztmodell alapára
17 880 000 Ft (2021.06.27.)
Tesztautó ára
21 558 100 Ft (2021.06.27.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Teljesítmény:
225 kW (306 LE) 5000-6250 1/min-nél
Nyomaték:
450 Nm 1800-4500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,9 s
Gyári vegyes fogyasztás:
7,1-7,8 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
négyajtós kupé
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
450 Nm 1800-4500 1/min-nél
Teljesítmény:
225 kW (306 LE) 5000-6250 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,9 s
CO2-kibocsátás:
162-177 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,1-7,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,0 l/100km
Szép is, jó is, BMW is, minden rendben. A teljesítmény kiváló, a fogyasztás ehhez képest bámulatos. Ismét elgondolkodtam, hogy semmi értelme a hibrideknek, ha egy ilyen motor megáll 7 literből (nyilván nem padlóig taposva). Akinek ez tetszik és megteheti vegye meg. Én inkább egy 3-mas kombit választanék, abból is a 330i változatot. Ugyanennek a 2 literes motornak egy kicsit gyengébb, de amúgy 258 LE-s változata, nem 5 alatt van 100-on, hanem 6 alatt, cserébe egy mérettel nagyobb autó és 15 milliótól indul. De nyilván mindenkinek mások a szempontjai.
Jogos észrevétel, a 3-as egy nagyon erős konkurencia ennek az autónak. Városban nem lesz ennek 7 liter a fogyasztása, oda kell a hibrid.
Megáll 7literből, ha csak országúton használod limitet betartva, beállva a piros yariszos mögé. Csak akkor fel kell tenni a kérdést mi a bánatnak vettél 300+ lóerős autót…
Városban (pláne Bp.) és/vagy kihasználva nyugodtan számolhatsz a 7liter duplájával.
Maximálisan egyetértek 🙂 Senki nem azért vesz egy BMW-t, mert tojásokon akar lépkedni. De azt gondolom, hogy aki BMW-t vesz, azt azért nem nagyon érdekli, ha pár literrel többet fogyaszt. Aki fillérb.szó, az tényleg ne vegyen ilyen autót 🙂
Ez oké, én csak arra reflektáltam hogy csodaszámba ment milyen jól fogyaszt,
ami igaz is-meg nem is… Használtam gyakorlatilag ugyanilyen paraméterekkel (2liter 310ló, 4kerék) elővárosi-városi ingázásra egy ’17es autót, de maga a technológia már ’13-tól gyártásban volt. Simán 7liter alatt tartható a fogyasztás, kb. 100km országút, cirka10km várossal. (ott is dugókat kikerülve)
Ellenben mikor felköltözünk Bp-re, a 7literből egyből 12-13 lett, és annak már örültem, inkább 14-15… ha valaki pont fejre állt valahol -nem volt ritka- akkor 16-17… Csodák nincsenek, lovakat etetni kell 😉
Elképzelek tőled egy BMW-használttesztet:
“Szép is, jó is, BMW is, minden rendben.”
Marha nagy hasznodat vennék az olvasók 😀
Eddig csak egy BMW-m volt, az sem egy mai darab, mert még a 90-es években követtem el, az egy 328i volt, a klasszikus 6 hengeres szívó benzinessel. Húúúú de szerettem. A BMW-vel kapcsolatosan sok a negatív sztereotípia, pl., hogy nem ismerik az indexet, kitolnak a belső sávból, stb., stb. és ha őszinték vagyunk ezek sokszor nem is alaptalanok. Azonban olyat még nem hallottam, hogy egy BMW motorjával, teljesítményével, formájával, stb. valakinek gondja lenne. De nyilván ezek egy része is szubjektív.