Nyugalom, elég a négy henger: Mercedes ML teszt
Mercedes-Benz ML 250 BlueTEC 4MATIC teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Négyhengeres dízelmotorral próbáltuk a harmadik generációs Mercedes ML szabadidő-autót. Jól megy, elfogadhatóan fogyaszt, finom darab - bosszantó hibákkal.
A vállban erősebb utastérben – elöl vagy hátul – elterpeszkedve sem azon filozofálunk, jót tett-e neki az E-osztályt idéző formai finomítás, hanem azon, hogy a múltkori CLS négyajtós kupé után ismét egy olyan tesztautót állított csatasorba az importőr, amely a luxust is csak kiskanállal merítők, a viszonylag józanul gondolkodók lehetséges konfigurációja. Bőrülés, elöl elektromos állítással, gerinctámasszal, fűthetőséggel és szellőztethetőséggel, igényesen varrott műbőr az ajtókon és a műszerfalon is, hangulatfény, alu dekorbetétek, a CLS-ben próbáltnál már egy fokkal korszerűbb, színesebb-nagyobb-okosabb képernyős navigáció Comand rendszerrel, táblafelismeréssel, de ennyi. Sehol egy kamera, távolságtartós radar, vezetőtámogató biztonsági extra, légrugó, prémium hifi, tévé, miegymás - amúgy jó tudni, hogy kábé bármit megrendelhet a kedves vevő, nyitott ajtókon fog dörömbölni.
Nyugodt stílusban vezetve, élvezve az alapnál eggyel nagyobb, 18 colos felniken is komfortos rugózást (elöl dupla keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros a felfüggesztés elektronikusan vezérelt adaptív lengéscsillapítással), az úthibákon csak somolyogva, a fekvőrendőrökön átlibbenve, a forgalmat fentről nézve és kiválóan átlátva, csendben, békében. Ez a Mercedes erőssége, ez a stílus, amit a rivális prémiumgyártók nem tudnak/nem akarnak másolni. Talán a Lexus hasonló, az Audi, pláne a BMW abszolút más karakter.
Az ML kényelmes, elsőrangú utazóautó is - jelenthetnénk ki akkor, ha egyenesfutásán nem kéne folyamatosan korrigálni (a tesztautó kormányán legalábbis kellett), ha táblafelismerő rendszere tízből mondjuk több mint kétszer igazat beszélne (a tesztautóé elképesztő badarságokat közvetített, városi 130-tól sztrádás 20-ig minden volt), ha navigációja tízből mondjuk több mint hatszor tudná, merre is barangolunk Magyarországon, ha az ülésszellőztetés hatásosabb volna, s ha a a külső visszapillantó tükrök nem estek volna áldozatául a légellenállásért felelős mérnökök munkájának és a fogyasztáscsökkentésnek. Kár ezekért az apróságokért (?), csúnyán rontanak a összképen. Lehet a kidolgozás minőségi, az anyaghasználat nívós, a hajtáslánc downsizingostul is szuper, ennyi pénzért tökéletes terméket kérünk, és passz.
Árak
Tesztmodell alapára
15 894 900 Ft (2012.07.09.)
Tesztautó ára
18 635 000 Ft (2012.07.09.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2143 cm3
Teljesítmény:
150 kW (204 LE) 4200 1/min-nél
Nyomaték:
500 Nm 1600-1800 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,0 s
Végsebesség:
210 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6-6,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4804 mm
Szélesség:
1926 mm
Magasság:
1796 mm
Saját tömeg:
2150 kg
Össztömeg:
2950 kg
Tengelytáv:
2915 mm
Csomagtér:
690-2010 l
Belső szélesség elöl:
1530 mm
Belső szélesség hátul:
1510 mm
Belmagasság elöl:
940-1010 mm
Belmagasság hátul:
980 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1350 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1030 mm
Csomagtér magassága:
450 mm
Csomagtér hossza:
1000 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1670 mm
Raktérnyílás szélessége:
1050 mm
Raktérnyílás magassága:
900 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
2143 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
tiptronic - 7 fokozatú
Nyomaték:
500 Nm 1600-1800 1/min-nél
Teljesítmény:
150 kW (204 LE) 4200 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
210 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,0 s
CO2-kibocsátás:
158-170 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6-6,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,2 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)