Az MQB Evo platformra épülő kompaktok legújabb tagja az A3
Az új Audi A3 ugyanarra a platformra épül, mint a korábban bemutatott
8. generációs Golf, az
új Skoda Octavia, vagy az A3 érkezéséig a legsportosabbnak kikiáltott
SEAT Leon. Első pillantásra azonban a négykarikás kompakt nagyon hasonlít az elődjére. A tengelytávolsága maradt is 2,64 méter, azonban három centit nőtt a kasztni 4,34 méterre hosszban, a szélesség pedig ugyanennyivel 1,82 méterre.
Nagyon hasonlít az elődjére az új A3
Az utastérben ugyanúgy a sarkos, szögletes formák uralkodnak, mint a karosszérián. A kormánykerék melletti légbeömlők egyenesen az újabb Lamborghini típusokat idézik, ahogy az ajtónyitó fogantyúk környéke is. Az említett kormánykerék is új egyébként, ahogy az infotainment kijelzője is, illetve a digitális műszerfal, ami extraként rendelhető.
HUD is rendelhető az enyhén Lamborghini utánérzést nyújtó utastérbe
Európában kezdetben 3 hajtáslánc szerepel az új A3 motorpalettáján. Egy benzines, az 1.5 TSI 150 lóerővel, 48 voltos könnyű hibridként, illetve a 2.0 TDI kétféle teljesítményszinttel, 116 és 150 lóerővel. Váltók terén hatfokozatú manuális és 7 fokozatú DSG egységekkel párosíthatók a motorok. Később persze bővül a paletta és az elsőkerék-meghajtású modellek mellett a quattrók is megérkeznek. Az előrendelés lehetősége már több európai országban is adott, de az első modellek csak májusban érkeznek meg a márkakereskedőkhöz.
Később érkeznek az erősebb, még sportosabb modellek