Nyom nélkül nyitják az autókat, visznek, amit találnak

Táska a csomagtérben, hifi a műszerfalban? Ezekre mind vadásznak a tolvajok

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy ismerősünk írta a valós rémtörténetet: autóját a beépített rádióért nyitották ki roncsolás nélkül a tolvajok. Ottjártuknak a hifi hűlt helye volt a nyoma.

[kepallobal=334899]Ha nem is Budapest legbelsőbb városrészében, de egy forgalmas helyén állt a Volkswagen Polo, amit (szokásos módszer szerint) nyom nélkül nyitottak ki[/kepallobal] Ismerősünk minap Budapest XIII. kerületében, a Westend bevásárlóközpontra néző Balzac utcában, közel a forgalmas Váci úthoz parkolt Volkswagen Polójával. Autójához gyanútlanul ment vissza, s csak akkor észlelte, hogy baj van, amikor autója a nyitásgomb megnyomására nem adta a megszokott hangot. Az már nyitva volt. Tolvajok nyitották ki nem sokkal előtte - roncsolás nélkül.
Bár a nyitás pusztítás nélkül ment, a stabilan beépített 2 DIN méretű, nagy képernyőjű JVC (KW AVX-740 S.N:156X0042) hifit, illetve multimédia-rendszert barbár módon tépték ki az autóból. Még a csomagtérbe tett Blaupunkt (GTB 8a) mélyládát is vitték. Mindezt nem sokkal délután 5 óra után, a nyílt utcán. Ismerhették a környéket a srácok, hiszen vélhetően tudták, hogy a Polo helyére pont nem látott rá egyetlen térfigyelő kamera sem.
Ismerősünk rendőrt hívott, kiderült, hogy ujjlenyomat sincs, a tolvajok kesztyűt viselhettek. A helyszínelők a Polo ellenőrzése közben kapták a hírt, hogy a közelben egy másik autót is nyom nélkül nyitottak ki "ismeretlen tettesek", annak a csomagteréből vittek el egy táskát.
A jelenség sajnos nem új. A tolvajok manapság már roncsolás nélkül tudják nyitni az autókat, s viszik, amit bennük találnak. Ezért aztán nem csak az utastérben, a csomagtérben sem szabad hagyni semmilyen értéket sem, s lehetőleg zárt, vagy kamerával megfigyelt helyen ajánlott parkolni. Tavaly év elején kollégánk, őszén pedig Fásy Ádám is hasonló autónyitás áldozata lett, ahogyan az év közben több ezren mások is, sajnos egyre többen. Az autófeltörés rizikójával számolni kell, amennyire lehet, meg kell próbálni védekezni, különben csupán irataink pótlása miatt is macerás ügyintézés elébe nézünk.
Hirdetés

A Polóból ellopott hifielemeket, a fejegységet és a mélynyomót természetesen körözi a rendőrség. Ha valaki találkozna velük a használtpiacon, ne csak a vételtől álljon el, kérjük értesítse a rendőrséget, vagy akár bennünket!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 15:16
    Permalink

    ezer éve volt 2-es Golfom.

    vidéki rally verseny parkoló..

    kinyit – visszazár….tunyinyg váltógomb helyére gyárit kaptam + összes cd-t elfujta a szél..

    hifi szerencsére maradt….

  • 2017.10.29. at 15:16
    Permalink

    Ismerősöm Q7-esét pakolták ki úgy, hogy minden vissza volt zárva, csak az M3-ason hazafelé derült ki, hogy a csomagtartó üres… 🙁 Aréna pláza garázsa volt a helyszín.

  • 2017.10.29. at 15:16
    Permalink

    A 90-es évek végétől folyamatosan emlékszem a saját vagy környezetemben történt hasonló esetekre. Az én autóm ablakát úgy 15 éve egyszer egy tábla csokiért verték be. Sajnos ez sosem lesz másként, mert ezeknél a bűncselekményeknél relatív kicsi a lebukás veszélye.

    Amúgy szerintem Magyarország jobban teljesít (mint tavaly pl)

  • 2017.10.29. at 15:16
    Permalink

    Lehet,hogy rossz irányból közelítem meg a dolgokat de ma Magyarországon utcán parkoló kocsiba óriási felelőtlenség fixen beépített(és ilyen drága)multimédiás és hangrendszert szereltetni!
    A WV csoport régebbi autóit pedig közmondásosan könnyű kinyitni.
    Egyes típusoknál a központi zárat dupla reteszeléssel látják el.Ez ritka,de valamennyivel késlelteti a járműbe bejutást.
    Már nem kell a kocsi mindenáron,egyre”kisebb”értékekre követnek el lopást specializálódott csoportok.
    A 3 csapás törvénye és a Btk szigorításai semmilyen érdemi hatást nem értek el,Magyarország NEM jól teljesít!

  • 2017.10.29. at 15:16
    Permalink

    A 90-es években, az ADAC elvégzett egy tesztet, melyben, az autók feltörhetőségét tesztelte. A legjobb eredményt, egy BMW érte el, azt, 52 másodperc alatt tudták feltörni szakszerűen, tehát, roncsolás nélkül. A legrosszabb eredményt, a Nissan Primera érte el, 6 másodperccel. Ezt a tesztet, az Autó Piac című szaklap is leközölte.
    Ezek szerint, ma sem sokkal jobb a helyzet.

Vélemény, hozzászólás?