Nyolchengeres lóháton, országszerte jóáron

Nagy siker övezi a Ford Mustang GT-t

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

2015 augusztusban érkezett meg Európába az új Mustang, amely nem csak a kontinensen, hazánkban is komoly sikereket ért el. Lássuk, hogy miért is lett ilyen népszerű.


A Ford a kezdetektől fogva a legek autójának szánta a Mustangot. Emiatt nem volt véletlen, hogy 1964-es debütálásakor a világ akkori legmagasabb épületében, az Empire State Building tetőteraszán állították ki a modellt. Érdekessége a dolognak, hogy darabokra szedve, lifttel vitték fel az egyes elemeket, majd a világ csúcsára érve újból összeszerelték. Nem volt ez másképp a jelenleg futó Mustanggal sem, ezúttal szintén a világ legmagasabb pontjára, a dubaji Burj Khalifa tetején állították ki az újdonságot. Erről egy time-lapse videót is készítettek, amely alább tekinthető meg.
Hirdetés


Bemutatkozása óta már több, mint 9 millió darab talált gazdára, 2015-től pedig sokak örömére végre európai piacon is elérhetővé vált. Nem kellett sokáig várni a sikerre, 2016-ban a világ legkelendőbb sportkocsijává vált. Az európai megrendelések száma meghaladta a 15 ezres darabszámot, idehaza is több mint 300 megrendelést adtak le rá. Két karosszériával érhető el: a Fastback a klasszikus kupé, a Convertible pedig a kabrió. Motorokból szintén kétféle érhető el belőle: a 2,3 literes EcoBoost négyhengeres turbós benzines, 314 lóerővel, míg az 5,0 literes V8-as szívó 418 lóerőt és 524 Nm-t teljesít, mindezt a hátsó keréken. A sikernek nem titka, hanem ára van. Jelenleg igen kedvező ára. Idehaza 12,5 illetve 14,3 millióról indul a Mustang, attól függően, hogy 2,3-as vagy 5,0 literes változatban rendeljük. Utóbbit tekintve igen jó ár/érték/fíling/lóerő arányt testesít meg, nem véletlenül lett a világ legkelendőbb sportkocsija.

A fenti sikerek apropójából a hazai importőr egy hazai menetpróbát szervezett, amely során a Somogy dombságaiban tehettük próbára az 5,0 literes modelleket. Mivel járt már nálunk ez a modell, ezért csak a különbséget írom le. Újdonság volt az automata váltó, nálunk ugyanis kézivel járt és azt mondom, hogy aki az igazán vágyik a vezetés élményére, az manuális váltóval vegye. Az automata kényelmes, de nem mindig kiszámítható volt számomra, főleg a kormány mögötti fülek húzogatásakor. Lassú, egy sportautóba ilyen reakcióidő sok. Nem várom el, hogy egy Porsche PDK szintet hozzon, de a BMW-kben lévő ZF automata igen jól teszi a dolgát. Legalább ilyet várnék el egy Mustangban is.

Ezt leszámítva sportautós létére nagyon kényelmes, az ülések jól tartanak, már-már luxus fotelben éreztem magam az út során.

A V8 hangja isteni, ez az, amit nagyon sok mai sportautó nem tud visszaadni, hiszen mindenhol a downsizing nyer az élmény ellen.

Ráadásul az 5,0 literes blokk fogyasztása is alig ment 10 liter fölé, igaz többnyire közúton és autópályán közlekedtünk, mindezt szabályos tempóban. Egyetlen kellemetlen dolog még benne a nagy fordulókör. Ezzel számolni kell, főleg ha a parkoló- vagy garázshelyünk hozzáférhetősége szűkös. A legfőbb benyomásokról és különbségekről ennyi, további két cikkünkben minden megtalálható, amit a 2.3 EcoBoost kabrióról és az 5,0 literes V8-as Fastbackról tudni kell.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?