Nyolc új Hyundai SUV jön 2020-ig
Komoly modelloffenzívát indít a Hyundai
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Három éven belül összesen nyolc új SUV modellel bővül a Hyundai palettája az Egyesült Államokban, néhány izgalmas modell az európai piacon is hódíthat.
Néhány napja idehaza is bemutatkozott a koreai gyártó új városi crossovere, a Kona, amelyet számos új szabadidőautó követ majd. Az USA-ban 2020-ig nyolc új modell érkezik piacra, az A szegmenstől egészen a hétszemélyes középkategóriás SUV-ig, amelyet a Santa Fe testesít meg. A nyolc modellből számos Európába is jön, a legizgalmasabbnak a Kona elektromos változata ígérkezik, amely várhatóan jövő év elején a Genfi Autószalonon mutatkozik majd be. A 380 km hatótávot ígérő modell mellett lesznek üzemanyagcellásak is, amelyek már 800 km-es hatótávot biztosítanak.
A cég elmondása szerint mindenféle hajtásláncot bevetnek. Továbbra is lesz benzines, dízel, az elektromos és üzemanyagcellás változatok pedig egyre nagyobb számban hódítják majd meg a piacot. Mike O’Brien, a Hyundai Amerika terméktervezési vezetője elmondta: "Rövid időn belül mi fogjuk a legkülönbözőbb hajtásláncokat kínálni a SUV-ok piacán az autóiparban. Több, mint 13 ezer mérnök dolgozik nap, mint nap, hogy ezt a célt elérjük." O'Brien elmondta továbbá, hogy arra törekednek, hogy a modellek folyamatosan fenntarthatóak és egyre hatékonyabbak legyenek, úgy, hogy a teljesítményszintet ne veszélyeztessék.
Gondolom, egyúttal a Genesis – egyelőre elég szűkös – modellpalettáját is fel kívánják turbózni, ott ugyanis SUV-kat még nem találunk egyáltalán.
“fenntarthatóak ”
egy autó nehezen lehet fenntartható, de egy SUV meg aztán végképp nem! Minden SUV-ot pénzügyi hátrányba kellene hozni, a normál személyautókhoz képest.
Oszt mé? A kombikat is meg akarod majd adóztatni? És az emelt hasú kombikat? Hol húznád meg a határt, hogy nem “fenntartható”?
Mert, más kisebb autóval kiváltható. Minden autó meg van jelenleg is adóztatva. Az ésszerű határ ott lenne, hogy A-ból-B-be biztonságosan, kényelmesen el tudjon jutni mindenki, hatékonyan (azaz a 80kg-os seggét ne egy 2000kg-os SUV-val mozgassa). Ehhez nem kell egy SUV, ami többet fogyaszt, sokkal jobban rongálja az utakat, balesetvédelmi szempontból is hátrányos a szenvedő féllel szemben, több helyet vesz el az így is zsúfolt városokból, stb. .
Miért lenne kiváltható kisebbel? Mi neked az A-ból B-be? Az átlagos német, belga vagy holland évente kétszer elutazik délre nyaralni, az átlagos nyugaton élő kelet európai évente 2-3 szor családdal megy Varsóig, Budapestig, vagy Szarajevóig. Ilyenkor felpakolva a fél udvartartást.
A SUV-ket családi kombik helyett veszik, fogd fel úgy mint a 21. század egyterűit. Captur a Golf helyett, Tiguan a Passat helyett.
Amire te gondolsz az a co2 adó. Arányos a súllyal és a fogyasztással is.
Ne keverd az SUV-t az olckúl terepjárókkal. Törésbiztonság vagy műszaki adatok alapján nem fog annyira eltérni egy adott SUV a megfelelő kombitól, főleg ha figyelembe veszed, hogy a SUV beltere magasabb, így általában egy nagyobb kombinak felel meg. Ha Passatban gondolkodsz akkor a Tiguan kerül a célkeresztedbe, nem a nagyságrendekkel nagyobb és drágább Tuareg. A X3 is sokkal közelebb áll az 5-erhez mint a 3erhez.