Számos izgalmas modell áll a dubaji közbiztonság szolgálatában, a G-osztály a homokdűnék között sem rossz választás
Se szeri, se száma a világban a különleges rendőrségi járműveknek, ha a döntéshozók és a költségvetés is engedi, akár százmilliós négykerekűek is beállhatnak a kötelékbe. A teljesség igénye nélkül mutatunk nyolc típust, amik egyáltalán nem mondhatóak tipikus rendőrautónak. Dubaj rendőrségi flottájáról egy külön cikket is lehetne írni, mivel számos egzotikus modellt használnak. A ritka és drága típusokat leginkább turistalátványosságként tartják, de azért csupán a sebességre építve nehéz lesz olajra lépni Dubajban, mivel számos villámgyors négykerekűje van a rendfenntartó szervnek. Sebességnek a Mercedes-AMG G 63 sincs híján, az 585 lovas terepjáró könnyen nyomába ered a bűnelkövetőknek, de a nehezebb terep sem akadály. Az autó matricázását elnézve lehetséges, hogy nem elégedtek meg a gyári lóerőkkel, hanem a Brabus műhelyében kerestek még néhányat. Az ország költségvetése minimum 53 millió forinttal lett szegényebb az izmos
G-osztály miatt.
Angol sportkocsi is segíti az olaszok munkáját, de azért az angolok flottájában is van Lotus
Nemzeti öntudat ide vagy oda, az olaszok most az angolokra szavaztak. Az olaszok flottájában ugyanis Lotus Evora S is szolgál, melybe még hűtőszekrényt is szereltek, nehogy túlmelegedjenek a rend őrei a bűnüldözésben. A farban dolgozó 3,5 literes kompresszoros V6-os Toyota eredetű blokk nem csak a megbízhatóság ígéretével, hanem 350 lóerővel is kecsegtet, ami bőven elég az átlagos autók elkapásához, a rendőrök pedig szabadidejükben kedvenc édességük, a fánk rajzolásával is múlathatják az időt, köszönhetően a hátsókerékhajtásnak.
A négyszáz lóerőhöz közelítő teljesítmény kellő magabiztosságot ad a rendőröknek, itthon közel 18 milliót kérnek a Kia Stinger csúcsváltozatért
A koreai modellben az ausztrál rendőrség látott fantáziát, rögtön a csúcsverziót képviselő GTS-ből vásároltak be, mivel az általuk kedvelt Ford Falcon és Holden Commodore gyártása véget ért. Az ötajtós modell orrában 3,3 literes V6-os dolgozik 370 lóerővel, amivel igazi sleeper a
Stinger, ha a bűzözők nem igazán jártasak a négykerekűek terén, mivel akkor első pillantásra nem tűnik túlságosan vadnak a testes Kia.
A rendőrségi öltözet is jól áll a Giuliának, a modell az Alfa Romeo fénykorát idézi
Nem is lenne autentikus az olasz rendőrség Alfa Romeo nélkül, a gyönyörű négyajtósból a legerősebb verzió is szolgál a kötelékben. Az
Alfa Romeo Giulia QV orrában 2,9 literes V6-os turbómotor duruzsol, melynek a maximális teljesítménye 510 lóerő. A Giulia nem csak gyorsaságával, hanem szépségével is elkápráztathatja a gonosztevőket, a 24,5 milliós csúcsmodell mellet olcsóbb kivitelek is teljesítenek szolgálatot.
Nem lenne olcsó mulatság Rolls-Royce Ghostból flottát vásárolni, ezt a példányt is csak kölcsönbe kapta a rendőrség (Forrás: flickr.com)
Az angol rendőrség kötelékében teljesített szolgálatot ez a Rolls-Royce Ghost. A rendőrök komoly luxusban tölthetnék mindennapjaikat egy ilyen négykerekűben, rajtuk kívül csak a világ krémje és persze a királynő élvezhet ilyen luxust. A brit luxusautót csak kölcsönbe kapta a rendőrség, pedig a bőrrel, fával és vastag szőnyeggel bélelt kabin azért képes meglódulni, mivel a 6,6 literes V12-es motor 570 lóerős, így nehéz lenne meglépni előle. A luxusautóval ugyanakkor nem üldöztek senkit, inkább promóciós célokra használta a rendőrség.
A "sirályszárnyas" hátsó ajtók kifejezetten praktikusak, mivel a tetőből is kiharapnak egy darabot, így nem veri be a fejét a hátra kényszerülő bűnelkövető
Az ausztrál rendőrségnek sikerült megtalálnia a lélegzetelállító gyorsulás a környezetvédelem közös halmazát egy Tesla Model X személyében. A menekülőknek nincs sok esélye, mivel a Model X-nek három másodperc sem kell ahhoz, hogy elérje a százat, így alig akad olyan négykerekű, amelyik képes lenne lépést tartani az amerikai elektromos autóval. Az 500 kilométer feletti hatótáv egyáltalán nem hangzik rosszul, persze arra figyelni kell, hogy üldözés közben ne merüljenek le a telepek.
Több Lamborghini is szolgál a rendőrségnél, néha sürgősségi vér- és szervszállításra is használják őket, erre nincs is jobb választás egy izmos sportkocsinál
Nem érdemes ujjat húzni az olasz rendőrökkel, ha épp egy Lamborghini Huracánban teljesítenek szolgálatot. A 610 lóerős sportkocsit 5,2 literes V10-es motor hajtja, ezzel a teljesítménnyel kicsivel 3 másodperc feletti a százas gyorsulás. Az olasz rendőrség flottájában már régóta helye van a Lamborhiniknek, az olasz gyártó mindig ad ajándékba egy-egy példányt a rendfenntartó szervnek.
Elfogóautónak tökéletes, de csupán egy személy élvezheti a száguldást, 3,5 literes motorja 10500-as fordulatra is képes
Ez a furcsa szerzet
Caparo T1 névre hallgat, a gyártás helye pedig az Egyesült Királyság, ezért nem véletlen, hogy az angol rendőrség színében pompázik. A Caparo T1 súly-lóerő aránya brutális, mivel csupán 470 kilós az egész jármű, a lóerők száma pedig 583. A V8-as motorral szerelt négykerekű 2,5 másodperc alatt ugrik százra, a végsebesség bőven 300 km/h-a feletti. Rendőrségi autónak nem a legpraktikusabb, mivel a gonosztevőt nem lehet elszállítani vele, az elfogás után mindenképp erősítésre van szükség. A szirénás versenyautó nem teljesített szolgálatot, inkább kiállításokon láthatta a közönség. Ha kíváncsi vagy a hazai rendőrautókra, a Suzuki Vitarákról
itt, az Audi A3 Limousine, Mercedes-Benz B-osztály és Skoda Octavia rendőrváltozatáról
itt írtunk.