Nyolc típus, amit nehéz elképzelni rendőrautónak

A rend őrei sem vetik meg a luxust és a tempót

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hazai rendőrség állományát jórészt Skoda Octaviák teszik ki, de persze itthon is találni néhány érdekesebb modellt. A világ más pontjain sincs ez másképp, méregdrága négykerekűeknek is van helye a rendőrség kötelékében.

Se szeri, se száma a világban a különleges rendőrségi járműveknek, ha a döntéshozók és a költségvetés is engedi, akár százmilliós négykerekűek is beállhatnak a kötelékbe. A teljesség igénye nélkül mutatunk nyolc típust, amik egyáltalán nem mondhatóak tipikus rendőrautónak. Dubaj rendőrségi flottájáról egy külön cikket is lehetne írni, mivel számos egzotikus modellt használnak. A ritka és drága típusokat leginkább turistalátványosságként tartják, de azért csupán a sebességre építve nehéz lesz olajra lépni Dubajban, mivel számos villámgyors négykerekűje van a rendfenntartó szervnek. Sebességnek a Mercedes-AMG G 63 sincs híján, az 585 lovas terepjáró könnyen nyomába ered a bűnelkövetőknek, de a nehezebb terep sem akadály. Az autó matricázását elnézve lehetséges, hogy nem elégedtek meg a gyári lóerőkkel, hanem a Brabus műhelyében kerestek még néhányat. Az ország költségvetése minimum 53 millió forinttal lett szegényebb az izmos G-osztály miatt.
Nemzeti öntudat ide vagy oda, az olaszok most az angolokra szavaztak. Az olaszok flottájában ugyanis Lotus Evora S is szolgál, melybe még hűtőszekrényt is szereltek, nehogy túlmelegedjenek a rend őrei a bűnüldözésben. A farban dolgozó 3,5 literes kompresszoros V6-os Toyota eredetű blokk nem csak a megbízhatóság ígéretével, hanem 350 lóerővel is kecsegtet, ami bőven elég az átlagos autók elkapásához, a rendőrök pedig szabadidejükben kedvenc édességük, a fánk rajzolásával is múlathatják az időt, köszönhetően a hátsókerékhajtásnak.
Hirdetés
A koreai modellben az ausztrál rendőrség látott fantáziát, rögtön a csúcsverziót képviselő GTS-ből vásároltak be, mivel az általuk kedvelt Ford Falcon és Holden Commodore gyártása véget ért. Az ötajtós modell orrában 3,3 literes V6-os dolgozik 370 lóerővel, amivel igazi sleeper a Stinger, ha a bűzözők nem igazán jártasak a négykerekűek terén, mivel akkor első pillantásra nem tűnik túlságosan vadnak a testes Kia. Nem is lenne autentikus az olasz rendőrség Alfa Romeo nélkül, a gyönyörű négyajtósból a legerősebb verzió is szolgál a kötelékben. Az Alfa Romeo Giulia QV orrában 2,9 literes V6-os turbómotor duruzsol, melynek a maximális teljesítménye 510 lóerő. A Giulia nem csak gyorsaságával, hanem szépségével is elkápráztathatja a gonosztevőket, a 24,5 milliós csúcsmodell mellet olcsóbb kivitelek is teljesítenek szolgálatot. Az angol rendőrség kötelékében teljesített szolgálatot ez a Rolls-Royce Ghost. A rendőrök komoly luxusban tölthetnék mindennapjaikat egy ilyen négykerekűben, rajtuk kívül csak a világ krémje és persze a királynő élvezhet ilyen luxust. A brit luxusautót csak kölcsönbe kapta a rendőrség, pedig a bőrrel, fával és vastag szőnyeggel bélelt kabin azért képes meglódulni, mivel a 6,6 literes V12-es motor 570 lóerős, így nehéz lenne meglépni előle. A luxusautóval ugyanakkor nem üldöztek senkit, inkább promóciós célokra használta a rendőrség. Az ausztrál rendőrségnek sikerült megtalálnia a lélegzetelállító gyorsulás a környezetvédelem közös halmazát egy Tesla Model X személyében. A menekülőknek nincs sok esélye, mivel a Model X-nek három másodperc sem kell ahhoz, hogy elérje a százat, így alig akad olyan négykerekű, amelyik képes lenne lépést tartani az amerikai elektromos autóval. Az 500 kilométer feletti hatótáv egyáltalán nem hangzik rosszul, persze arra figyelni kell, hogy üldözés közben ne merüljenek le a telepek. Nem érdemes ujjat húzni az olasz rendőrökkel, ha épp egy Lamborghini Huracánban teljesítenek szolgálatot. A 610 lóerős sportkocsit 5,2 literes V10-es motor hajtja, ezzel a teljesítménnyel kicsivel 3 másodperc feletti a százas gyorsulás. Az olasz rendőrség flottájában már régóta helye van a Lamborhiniknek, az olasz gyártó mindig ad ajándékba egy-egy példányt a rendfenntartó szervnek. Ez a furcsa szerzet Caparo T1 névre hallgat, a gyártás helye pedig az Egyesült Királyság, ezért nem véletlen, hogy az angol rendőrség színében pompázik. A Caparo T1 súly-lóerő aránya brutális, mivel csupán 470 kilós az egész jármű, a lóerők száma pedig 583. A V8-as motorral szerelt négykerekű 2,5 másodperc alatt ugrik százra, a végsebesség bőven 300 km/h-a feletti. Rendőrségi autónak nem a legpraktikusabb, mivel a gonosztevőt nem lehet elszállítani vele, az elfogás után mindenképp erősítésre van szükség. A szirénás versenyautó nem teljesített szolgálatot, inkább kiállításokon láthatta a közönség. Ha kíváncsi vagy a hazai rendőrautókra, a Suzuki Vitarákról itt, az Audi A3 Limousine, Mercedes-Benz B-osztály és Skoda Octavia rendőrváltozatáról itt írtunk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?