A Stellantis elkötelezett a villanyautók mellett, az Opel is elektromos márka lehet az évtized vége felé
Ahány gyártó, annyiféle céldátumot hallani a teljes elektromosítás kapcsán. A Peugeot a merészebbek táborát gyarapítja, ők nyolc év múlva csak villanyhajtású autókban gondolkodnak, legalábbis Európában. Más gyártók jellemzően kicsit távolabbi dátumokkal dobálóznak, a Toyota szerint nem is kellene ennyire erőltetni a villanyautókat, ami nem csoda, ők a hibridhajtás fejlesztésébe öltek hatalmas összeget, ehhez pedig szükség van a benzinmotorokra.
Azért nem minden piacon állná meg a helyét a villanyautó, például Afrika miatt sem dobják ki a dugattyús motorokat
A Peugeot 2030-ig fokozatosan áll át az elektromos hajtásra, 2023-ban érkezhet a 308 és a 3008 zéró emissziós változata, ez a két modell igen fontos a franciáknak. A grandiózus tervnek nagy lökést adhat az új platform bevezetése. Az STLA névre hallgató alapra épülnek majd a jövő Peugeot-jai kicsi, közepes és nagy méretben. Mivel a márka a hatalmas Stellantis csoport része, ezért biztosra vehető, hogy a többi autógyártó (Opel, Citroën, Fiat, Jeep, Alfa Romeo és még sok egyéb) is erre a platformra fog építkezni. A 2030-as dátum még az Európai Unióra is rálicitál, a kontinens vezetői 2035-ra szeretnék a teljes átállást.
Jelenleg a 208 és a 2008 tisztán elektromosként is hazavihető, őket követi majd a 308 és a 3008 párosa
Az autógyártók elhatározása csak az érem egyik oldala. Hiába jelentenek be dátumokat, az elektromos autókra az infrastruktúrát is fel kell készíteni. Mielőtt a szalonokból kikopik a dugattyús motor, ki kell építeni a megfelelő kapacitású hálózatot, rengeteg töltőpontot telepítése szükséges, illetve az áramtermelést is a megnövekedett igényekhez kell igazítani. Az előbb felsoroltak hatalmas költéséggel járnak, Japánnak csak az elektromos hálózat bővítésére becslések szerint 40-100 ezer milliárd forintot kellene költenie.